[Kraków] Jones Lang LaSalle doradzał przy komercjalizacji części handlowo-usługowej na nowym dworcu Kraków Główny

Kajtman

W dniu 14 lutego br. nowy, podziemny Dworzec Kraków Główny został otwarty dla podróżnych. W centrum miasta, kilkaset metrów od Rynku, powstał pierwszy na taką skalę w Polsce hub komunikacyjny, obsługujący połączenia lokalne, regionalne i międzynarodowe, integrujący transport kolejowy, autobusowy oraz tramwajowy. Elementem projektu są nowoczesne i funkcjonalne podziemne przestrzenie handlowo-usługowe, za których wynajem odpowiadał Departament Komercjalizacji PKP S.A. we współpracy z międzynarodową firmą doradczą Jones Lang LaSalle.


Grażyna Melibruda, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle, opisuje: „Pod peronami stacji kolejowej Kraków Główny, pomiędzy Galerią Krakowską, a Dworcem PKS, na powierzchni ok. 4 000 mkw. powstały kawiarnie, restauracje, market spożywczy, kioski z prasą, drogeria, kwiaciarnia i inne punkty serwisowo-usługowe. Wprowadzenie tak szerokiej oferty handlowej w pełni zintegrowanej z dworcem kolejowym i autobusowym to nowa jakość w obsłudze podróżnych, którzy w jednym miejscu mogą zrobić szybkie, a zarazem kompleksowe zakupy”.


Na Dworcu Głównym pasażerowie będą mogli skorzystać z szerokiego wachlarza usług i oferty handlowej, jako że powstało tu ponad 40 sklepów oraz punktów gastronomicznych, m.in. Biedronka, Super-Pharm, Matras, ToysBox, McCafe, WARS czy Grycan. Najemcy zostali dobrani tak, aby spełnić konkretne potrzeby i oczekiwania podróżnych, uzupełniając ofertę znajdującej się w pobliżu Galerii Krakowskiej. Całkowita powierzchnia części handlowo-usługowej to ok. 4 000 mkw., cały Dworzec to ponad 12 000 mkw.


Małgorzata Szychułda, Dyrektor Departamentu Komercjalizacji PKP S.A., dodaje: „Nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu, gdyby nie pełne zaangażowanie najemców oraz firm współpracujących”.

Krakowski projekt to przykład rosnącej atrakcyjności handlowej terenów, na których zlokalizowane są dworce kolejowe – jednego z ważniejszych trendów ostatnich lat rejestrowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Oprócz Krakowa, dobrymi przykładami ożywiania dworców poprzez rozszerzanie ich oferty o nowoczesny handel są projekty zrealizowane w Poznaniu i Katowicach, gdzie w sąsiedztwie dworców kolejowych uruchomiono nowoczesne galerie handlowe.