Rondo Kocmyrzowskie, ulica Basztowa, Zwierzyniecka, Kościuszki, Krakowska, Starowiślna, Królewska oraz Aleja Solidarności. Te torowiska w najbliższych latach będą remontowane przez ZIKiT. Wszystkie inwestycje wycenione są wstępnie na 150 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej to ok. 76 mln zł.
W urzędzie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotowany jest plan remontów torowisk w najbardziej newralgicznych odcinkach, które wymagają, remontu i przebudowy.
W urzędzie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotowany jest plan remontów torowisk w najbardziej newralgicznych odcinkach, które wymagają, remontu i przebudowy.
Rondo Kocmyrzowskie
W pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku planowany jest remont torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim. Wymieniony zostanie cały układ torowy, wraz z siecią trakcyjną oraz oświetleniem oraz podstacji trakcyjnej Bieńczyce. Prace zakończą się w 2017 roku.
W pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku planowany jest remont torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim. Wymieniony zostanie cały układ torowy, wraz z siecią trakcyjną oraz oświetleniem oraz podstacji trakcyjnej Bieńczyce. Prace zakończą się w 2017 roku.
Ulica Basztowa
Na wiosnę 2017 roku planowane jest rozpoczęcie prac przy przebudowie trzeciego odcinka torowiska na pierwszej obwodnicy Krakowa – ulica Basztowa, od skrzyżowania z ulicą Długą do ulicy Pawiej.
Na wiosnę 2017 roku planowane jest rozpoczęcie prac przy przebudowie trzeciego odcinka torowiska na pierwszej obwodnicy Krakowa – ulica Basztowa, od skrzyżowania z ulicą Długą do ulicy Pawiej.
Ulica Zwierzyniecka i Kościuszki
Przygotowania trwają także do remontu torowisk prowadzących na Salwator – ulica Zwierzyniecka i Kościuszki. W przypadku tych ulic Zarząd przeprowadził konsultacje z mieszkańcami, podczas których mieszkańcy skarżyli się na uciążliwy hałas, jaki powodują przejeżdżające tramwaje, urzędnicy zapewnili, że problem będzie rozwiązany poprzez zastosowanie odpowiedniej technologi, dzięki której uciążliwości tych będzie zdecydowanie mniej.
Przygotowania trwają także do remontu torowisk prowadzących na Salwator – ulica Zwierzyniecka i Kościuszki. W przypadku tych ulic Zarząd przeprowadził konsultacje z mieszkańcami, podczas których mieszkańcy skarżyli się na uciążliwy hałas, jaki powodują przejeżdżające tramwaje, urzędnicy zapewnili, że problem będzie rozwiązany poprzez zastosowanie odpowiedniej technologi, dzięki której uciążliwości tych będzie zdecydowanie mniej.
Ulica Krakowska i Al. Solidarności
REKLAMA
Perspektywa inwestycji remontowych torowisk nie kończy się na przyszłym roku, w 2018 roku ZIKiT przystąpi do remontu i modernizacji ulicy Krakowskiej i alei Solidarności (odcinek od Placu Centralnego do ulicy Bulwarowej)
Ulica Starowiślna i Królewska
Rok 2020 remont ulicy Starowiślnej. Rok 2021 remont ulicy Królewskiej – od Alej do ulicy Rydla. W przypadku ulicy Królewskiej przebudowane zostanie skrzyżowanie z Alejami Trzech Wieszczów oraz zostanie również przebudowana pętla Tramwajowa Bronowice Małe. Zakres robót będzie szeroki, wymiana torowisk, nawierzchni jezdni, sieci trakcyjnych, oświetlenia. Projekt przebudowy ulic obejmuje również wydzielenie zatok postojowych. Na przebudowie ulicy Starowiślnej zyskają najwięcej piesi, na odcinku od ulicy Dietla do Miodowej chodnik zostanie poszerzony o dwa metry.
Rok 2020 remont ulicy Starowiślnej. Rok 2021 remont ulicy Królewskiej – od Alej do ulicy Rydla. W przypadku ulicy Królewskiej przebudowane zostanie skrzyżowanie z Alejami Trzech Wieszczów oraz zostanie również przebudowana pętla Tramwajowa Bronowice Małe. Zakres robót będzie szeroki, wymiana torowisk, nawierzchni jezdni, sieci trakcyjnych, oświetlenia. Projekt przebudowy ulic obejmuje również wydzielenie zatok postojowych. Na przebudowie ulicy Starowiślnej zyskają najwięcej piesi, na odcinku od ulicy Dietla do Miodowej chodnik zostanie poszerzony o dwa metry.
Ulica Dietla
Na ulicy Dietla w stronę Ronda Grzegórzeckiego wybudowana zostanie zatoka autobusowa, przebudowane zostanie węzeł komunikacyjny Stradomska - Dietla - Krakowska. Generalnego remontu doczeka się także most Piłsudskiego – piaskowanie, malowanie, iluminacja, oświetlenie, nowa jezdnia oraz torowisko.
Na ulicy Dietla w stronę Ronda Grzegórzeckiego wybudowana zostanie zatoka autobusowa, przebudowane zostanie węzeł komunikacyjny Stradomska - Dietla - Krakowska. Generalnego remontu doczeka się także most Piłsudskiego – piaskowanie, malowanie, iluminacja, oświetlenie, nowa jezdnia oraz torowisko.
Nowością będzie to, że na wszystkich przebudowanych ulicach, sieć trakcyjna będzie przymocowana do słupów oświetleniowych, zamiast np. do ścian kamienic i innych budynków. przemawiają za tym względy bezpieczeństwa i lepsza dostępność dla służb, w razie awarii czy konserwacji.