Rozpoczął się pierwszy etap przebudowy i modernizacji torowiska tramwajowego na rondzie Kocmyrzowskim. Remont poprzedzony został pracami przygotowawczymi w nocy z piątku na sobotę. Od soboty 7 stycznia zostały wprowadzone zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej.
Remont jest konieczny ze względu na znaczne zużycie torowisk i rozjazdów. Remont rozpoczął się we wnętrzu ronda, więc nie są na razie przewidziane utrudnienia dla kierowców. Remont i przebudowa ronda obejmuje roboty torowe, m.in. powiększone zostaną łuki, dzięki czemu tramwaje będą mogły łagodniej wchodzić w zakręty. Poza tym wymiana sieci trakcyjnej, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, teletechnikę, kanalizację deszczową, roboty drogowe, zieleń, sygnalizację świetlną oraz uliczną.
Remont jest konieczny ze względu na znaczne zużycie torowisk i rozjazdów. Remont rozpoczął się we wnętrzu ronda, więc nie są na razie przewidziane utrudnienia dla kierowców. Remont i przebudowa ronda obejmuje roboty torowe, m.in. powiększone zostaną łuki, dzięki czemu tramwaje będą mogły łagodniej wchodzić w zakręty. Poza tym wymiana sieci trakcyjnej, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, teletechnikę, kanalizację deszczową, roboty drogowe, zieleń, sygnalizację świetlną oraz uliczną.
Prace przy torowiskach zostały podzielone na etapy, aby utrudnienia dla pasażerów były jak najmniejsze. W związku z pracami przygotowawczymi remontu, konieczne było wprowadzenie zmian w komunikacji miejskiej już w nocy z 6 na 7 stycznia, już tej nocy została zawieszona linia nocna nr 64, w zamian wprowadzono linię nocną o nr 664. Od soboty 7 stycznia obowiązują następujące zmiany w komunikacji miejskiej:
Linia nr 1
Kursuje z Salwatora do ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła II, al. Solidarności, ul. Ujastek do przystanku "Wiadukty", gdzie wraca na swoją trasę do Wzgórz Krzesławickich.
Kursuje z Salwatora do ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła II, al. Solidarności, ul. Ujastek do przystanku "Wiadukty", gdzie wraca na swoją trasę do Wzgórz Krzesławickich.
Linia nr 5
Kursuje z Krowodrzy Górki do ronda Kocmyrzowskiego bez zmian, następnie al. Andersa i Broniewskiego do ronda Hipokratesa.
Kursuje z Krowodrzy Górki do ronda Kocmyrzowskiego bez zmian, następnie al. Andersa i Broniewskiego do ronda Hipokratesa.
Linia nr 16
Jeździ z Mistrzejowic do ronda Kocmyrzowskiego bez zmian, następnie ul. Bieńczycką i al. Jana Pawła II do placu Centralnego, gdzie wraca na swoją trasę do Pleszowa.
Jeździ z Mistrzejowic do ronda Kocmyrzowskiego bez zmian, następnie ul. Bieńczycką i al. Jana Pawła II do placu Centralnego, gdzie wraca na swoją trasę do Pleszowa.
Linia nr 21
Kursuje z osiedla Piastów do ronda Kocmyrzowskiego bez zmian, następnie ulicą Bieńczycką i aleją Jana Pawła II do placu Centralnego, następnie już po swojej trasie do Walcowni.
Kursuje z osiedla Piastów do ronda Kocmyrzowskiego bez zmian, następnie ulicą Bieńczycką i aleją Jana Pawła II do placu Centralnego, następnie już po swojej trasie do Walcowni.
Ponadto uruchomiona została zastępcza linia autobusowa o nr 701.
Linia ta kursuje na trasie Czyżyny Dworzec - Bieńczycka - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie. Powrót ulicami Architektów i Poległych w Krzesławicach. Autobusy jeździć będą z częstotliwością co 10 minut w dzień powszedni, oraz co 15 minut w soboty i dni świąteczne.
Przebudowa i modernizacja ronda Kocmyrzowskiego ma potrwać do 30 maja 2017 roku. Koszt całej inwestycji to ponad 7,6 mln zł.