Koncepcja przebudowy przewiduje wydzielone torowiska, dużo zieleni, przystanki wiedeńskie, trakcję tramwajową mocowaną do latarni, ścieżki rowerowe, wydzielone miejsca parkingowe. Dodatkowo generalny remont przejdzie most Piłsudskiego.
REKLAMA
Prace budowlane zaplanowano na odcinku od ulicy Dietla do ulicy Rollego. Przewidują one wymianę torowiska, przebudowę układu drogowego i chodników. W ramach inwestycji wyremontowana ma zostać również ulica Dietla, na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Przeprowadzony na zostać również generalny remont mostu Piłsudskiego.
– Na ulicy Krakowskiej zajdą duże zmiany, będzie więcej przestrzeni dla pieszych, zieleni, samochody mają parkować w wydzielonych zatokach, a nie na chodnikach – mówi na łamach Dziennika Polskiego Stanisław Albricht, szef firmy Altrans, która wykonała koncepcję przebudowy.
Koncepcja przebudowy przewiduje, że tylko na części ulicy Krakowskiej pozostanie wspólny przejazd po torach, za równo tramwajem i samochodem. Pasy dla aut mają być wydzielone przed mostem Piłsudskiego (od ulicy Węgłowej do ulicy Rybaki) jak i również przed skrzyżowaniem z ulicą Dietla (od ulicy Józefa do ulicy Dietla). Dzięki takiemu rozwiązaniu przed skrzyżowaniami tramwaje będą jeździć po wydzielonych torowiskach. W planach jest by powstały dwa przystanki wiedeńskie - jak np. przy ulicy Lubicz, jeden z nich przy ulicy Skawińskiej jadąc w stronę Podgórza, drugi przy ulicy Meiselsa dla tramwajów jadących w stronę Dietla.
Chodniki przy ulicy Krakowskiej zostaną poszerzone, do szerokości co najmniej trzech metrów, na nich zaplanowano porozstawianie kwietników z krzewami, zielenią, ławek, będzie również możliwość wystawienia stolików przed kafejką, czy cukiernią. Tam gdzie będzie to możliwe chodniki zostaną dodatkowo poszerzone o zatoki do parkowania samochodów. Postój możliwy będzie tylko równolegle do chodnika.
– Obecnie na ulicy Krakowskiej jest ponad 40 miejsc postojowych i tyle pozostanie – zapewnia Stanisław Albricht.
Koncepcja przebudowy przewiduje również uspokojenie ruchu na ulicy Krakowskiej. Ma się do tego przyczynić zlikwidowanie możliwości przejazdu na wprost z ulicy Stradomskiej w Krakowską i w odwrotnym kierunku.
– Dzięki temu ograniczymy ruch samochodowy na obu tych ulicach i obniżymy na nich poziom hałasu – do wymaganych obecnie norm – podkreśla Albricht.
Zwraca również uwagę, że obecnie jest duży ruch przez ulicę Krakowskiej, Stradomską, Podzamcze z Podgórza w kierunku Alej Trzech Wieszczów. Po wprowadzeniu zmian przejazd ta trasą będzie niemożliwy. Utrudnienia komunikacyjne będą również podczas prac budowlanych. Stanisław Albricht szacuje, że gdyby udałoby się rozpocząć przebudowę w drugiej połowie przyszłego, 2017 roku, to potrwałaby do wakacji 2018 roku.
Poziom hałasu mają także zmniejszyć nowe, wyciszone torowiska, a prędkość aut ma być ograniczona do 30 km/h.
Konsultacje społeczne dotyczące planowanej przebudowy ulicy Krakowskiej potrwają od 21 do 25 listopada. Odbędą się w siedzibie Rady Dzielnicy I (ulica Rynek Kleparski 4).
Dyżury przedstawicieli biura Altrans i przedstawicieli Dzielnicy I, będą się odbywać w terminach 21-22 listopada, w godzinach 16-18, 23 listopada w godzinach 10-13, 24-25 listopada w godzinach 15-18.
– Na ulicy Krakowskiej zajdą duże zmiany, będzie więcej przestrzeni dla pieszych, zieleni, samochody mają parkować w wydzielonych zatokach, a nie na chodnikach – mówi na łamach Dziennika Polskiego Stanisław Albricht, szef firmy Altrans, która wykonała koncepcję przebudowy.
Koncepcja przebudowy przewiduje, że tylko na części ulicy Krakowskiej pozostanie wspólny przejazd po torach, za równo tramwajem i samochodem. Pasy dla aut mają być wydzielone przed mostem Piłsudskiego (od ulicy Węgłowej do ulicy Rybaki) jak i również przed skrzyżowaniem z ulicą Dietla (od ulicy Józefa do ulicy Dietla). Dzięki takiemu rozwiązaniu przed skrzyżowaniami tramwaje będą jeździć po wydzielonych torowiskach. W planach jest by powstały dwa przystanki wiedeńskie - jak np. przy ulicy Lubicz, jeden z nich przy ulicy Skawińskiej jadąc w stronę Podgórza, drugi przy ulicy Meiselsa dla tramwajów jadących w stronę Dietla.
Chodniki przy ulicy Krakowskiej zostaną poszerzone, do szerokości co najmniej trzech metrów, na nich zaplanowano porozstawianie kwietników z krzewami, zielenią, ławek, będzie również możliwość wystawienia stolików przed kafejką, czy cukiernią. Tam gdzie będzie to możliwe chodniki zostaną dodatkowo poszerzone o zatoki do parkowania samochodów. Postój możliwy będzie tylko równolegle do chodnika.
– Obecnie na ulicy Krakowskiej jest ponad 40 miejsc postojowych i tyle pozostanie – zapewnia Stanisław Albricht.
Koncepcja przebudowy przewiduje również uspokojenie ruchu na ulicy Krakowskiej. Ma się do tego przyczynić zlikwidowanie możliwości przejazdu na wprost z ulicy Stradomskiej w Krakowską i w odwrotnym kierunku.
– Dzięki temu ograniczymy ruch samochodowy na obu tych ulicach i obniżymy na nich poziom hałasu – do wymaganych obecnie norm – podkreśla Albricht.
Zwraca również uwagę, że obecnie jest duży ruch przez ulicę Krakowskiej, Stradomską, Podzamcze z Podgórza w kierunku Alej Trzech Wieszczów. Po wprowadzeniu zmian przejazd ta trasą będzie niemożliwy. Utrudnienia komunikacyjne będą również podczas prac budowlanych. Stanisław Albricht szacuje, że gdyby udałoby się rozpocząć przebudowę w drugiej połowie przyszłego, 2017 roku, to potrwałaby do wakacji 2018 roku.
Poziom hałasu mają także zmniejszyć nowe, wyciszone torowiska, a prędkość aut ma być ograniczona do 30 km/h.
Konsultacje społeczne dotyczące planowanej przebudowy ulicy Krakowskiej potrwają od 21 do 25 listopada. Odbędą się w siedzibie Rady Dzielnicy I (ulica Rynek Kleparski 4).
Dyżury przedstawicieli biura Altrans i przedstawicieli Dzielnicy I, będą się odbywać w terminach 21-22 listopada, w godzinach 16-18, 23 listopada w godzinach 10-13, 24-25 listopada w godzinach 15-18.