Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
Postępują prace przy budowie nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Właśnie zakończyła się budowa stropu tunelu w rejonie ul. Młyńskiej oraz pod estakadą obwodnicy.
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
Z końcem czerwca wody potoku zostały wprowadzone do komory w rejonie ulicy Miechowity, by następnie popłynąć przez całą długość nowo wybudowanego kanału, czyli 388,65 m (wraz z komorami ok. 400 m). Przebudowa Sudołu Dominikańskiego była jednym z najtrudniejszych zadań inżynieryjnych pierwszego etapu budowy.
Rozpoczęcie wykopów w rejonie pętli „Mistrzejowice” oraz prace zbrojarskie górnej płyty stropowej dla stacji „Rondo Polsadu” – to tylko niektóre z postępów przy budowie nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic. Co zostało zrealizowane w maju i jak będą przebiegać najbliższe prace?
Zakończył się siódmy miesiąc prac na budowie nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic, jednej z największych inwestycji komunikacyjnych w Krakowie. W styczniu wykonawca inwestycji koncentrował się na budowie stacji „Rondo Polsadu” oraz przebudowie kanału Sudołu Dominikańskiego.
Konsorcjum firm Solutions Polska oraz Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhu buduje 4,5-kilometrową linię tramwajową łączącą ulicę Meissnera z aleją Jana Pawła II – czwarty etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST).
Za nami kolejny miesiąc prac związanych z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. W październiku wykonawca inwestycji kontynuował realizację kluczowego etapu – budowy stacji podziemnej przy rondzie Polsadu. Co jeszcze udało się mu zrealizować?
Od 21 października mieszkańców północnej części Krakowa czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu w związku z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Zamknięcia oraz zwężenia jezdni będą dotyczyły głównie ulic Lublańskiej, Młyńskiej, alei Bora-Komorowskiego oraz – najwcześniej od połowy listopada – Meissnera.
Już dziś, 3 lipca, rozpoczną się pierwsze prace przygotowawcze związane z przebudową infrastruktury technicznej oraz budową linii tramwajowej do Mistrzejowic. Na początek prace będą prowadzone na terenach, które nie wzbudzały kontrowersji i nie są objęte analizą możliwych korekt projektowych.
Zanim jeszcze zostanie oficjalnie wbita pierwsza łopata przy budowie krakowskiego premetra, jego pierwsze elementy będą już gotowe. Nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic, której uruchomienie zaplanowano na 2025 rok, będzie mieć cztery wspólne przystanki z krakowskim premetrem – Rondo Młyńskie, Rondo Polsadu, Rondo Barei oraz Dobrego Pasterza. W przypadku Ronda Młyńskiego i Ronda Polsadu będą to przystanki podziemne. Długość wspólnego odcinka z premetrem to 1625 metrów.