Rozpoczęcie wykopów w rejonie pętli „Mistrzejowice” oraz prace zbrojarskie górnej płyty stropowej dla stacji „Rondo Polsadu” – to tylko niektóre z postępów przy budowie nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic. Co zostało zrealizowane w maju i jak będą przebiegać najbliższe prace?
9 i 23 maja odbyły się sesje Rady Budowy, w któych uczestniczyli przedstawiciele wykonawcy i podmiotów samorządowych, w tym Rad Dzielnic III Prądnik Czerwony i XV Mistrzejowice, a także zainteresowani mieszkańcy.
15 maja wykonawca przeprowadził warsztaty pt. „Zawodowe Życie Miasta – transport i komunikacja”. Do biura budowy firmy Gülermak zawitała grupa młodych, energicznych i ciekawych świata uczestników, którzy mieli okazję poznać zespół i zawody, które są niezbędne przy realizacji Tramwaju do Mistrzejowic.
Postęp robót realizowanych w maju objął swym zakresem najdalszy odcinek 4,5-kilometrowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Rozpoczęto wykopy w rejonie pętli „Mistrzejowice”, wzdłuż ul. Kazimierza Jancarza. Oprócz tego kontynuowane były prace przy drenażu i podbudowie torowiska wzdłuż ulicy Bohomolca.
W ramach przebudowy Sudołu Dominikańskiego wykonano już ponad 300 metrów nowego kanału.
Zakończono wykonywanie ścian szczelinowych podziemnej stacji „Rondo Młyńskie”, etap z komorą rozjazdu dla kolejnych etapów KST i wyjście W6.
Wykonane zostały platformy robocze odcinka tunelu północnego wzdłuż ulicy Lublańskiej. Dodatkowo prowadzono prace zbrojarskie płyty stropowej górnej wyjścia W1 dla stacji „Rondo Polsadu”.
Ponadto odbyła się liczna przebudowa sieci podziemnych. Największe natężenie prac w rejonie ulicy Meissnera dotyczyło przebudowy sieci gazowej, wodociągowej i ciepłowniczej.
Co w najbliższym czasie?
Rozpoczęcie wykopów podstropowych dla stacji „Rondo Polsadu”. Wraz z początkiem czerwca można obserwować pierwsze wydobycia urobku spod stropu, które otworzą przestrzeń docelowego tunelu.
Pod koniec czerwca rozpocznie się przebudowa pętli tramwajowej „Mistrzejowice”, co wiąże się z jej całkowitym zamknięciem. Projekt zakłada zmianę geometrii pętli. Zakończenie prac planowane jest na początek września.
Trwają przygotowania do wdrożenia nowej czasowej organizacji ruchu wzdłuż ul. Meissnera, na odcinku od ul. Chałupnika do ul. Ślicznej.
Kontynuowane będzie prowadzenie nadzoru archeologicznego oraz wykonanie prac odkrywkowych w związku z odnalezieniem reliktu koszarów przy ul. Dobrego Pasterza należących do dawnego zespołu „Infanterie Barackenlager 100 p. p. – Koszarów Hetmana Wielkiego Litewskiego Jana Karola Chodkiewicza”.
Ponadto czeka nas gala finałowa projektu „Zawodowe Życie Miasta – transport i komunikacja”, na której uczestnicy warsztatów zaprezentują swoje reportaże filmowe.
Zobacz filmowe podsumowanie maja:
Źródło: UM Kraków