Kolejna duża, zagraniczna sieć handlowa wchodzi do Polski. Malezyjska sieć MR. DIY. z asortymentem dla domu szykuje się do otwarcia pierwszych sklepów na naszym rynku. Firma planuje zatrudnić do 1000 osób w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Nowe etaty będą dotyczyć zarówno pracy w sklepach, jak i w magazynach oraz biurach administracyjnych. Dzięki wejściu do Polski, MR. DIY. rozszerzy swój globalny zasięg do 13 krajów.
Znamy już lokalizację trzech pierwszych sklepów tej malezyjskiej sieci w Polsce. W korespondencji z redakcją tvn24.pl przedstawicielka firmy w Polsce Iwona Buchcic poinformowała, że sklepy powstaną w Zabrzu w Centrum Handlowym Platan, w Galerii Bronowice w Krakowie oraz w Piotrkowie Trybunalskim w Focus Mall. Czwarty sklep tej sieci powstanie w Bielsku-Białej.
– „Wybór tych lokalizacji jest przemyślany – to popularne centra handlowe, z dużym ruchem klientów i bogatą ofertą najemców” – podkreśliła.
Otwarcia pierwszych sklepów są zaplanowane na listopad i grudzień tego roku. Dokładne daty zostaną podane wkrótce.
W związku z planami ekspansji w Polsce, firma MR. DIY. zdecydowała się również na otwarcie magazynu w Polsce. Wybrała centralną lokalizację, w kompleksie Hillwood Zgierz I pod Łodzią, gdzie wynajęła na początek 5000 mkw.
MR. DIY. Co to za sieć sklepów?
MR. DIY., popularna malezyjska sieć handlowa, rozpoczęła swoją działalność w 2005 roku od tradycyjnego sklepu z narzędziami. Dziś posiada ponad 4000 sklepów na świecie i jest obecna w Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Kambodży, Indiach i Bangladeszu, a także w Turcji i Hiszpanii. Polska jest 13. krajem w globalnej sieci MR. DIY. i trzecim w Europie.
Obietnica marki to „Zawsze Niskie Ceny” oraz oferowanie artykułów codziennego użytku w dogodnych lokalizacjach. Szeroka gama produktów dostępna w sklepach obejmuje narzędzia, artykuły gospodarstwa domowego i elektryczne, niezbędne artykuły do majsterkowania, akcesoria papiernicze, zabawki i wiele innych.
– „Polska jest krajem oferującym sieciom handlowym atrakcyjne możliwości. Rynek wykazuje wyraźne oznaki wzrostu, o czym świadczą rosnące obroty najemców i z roku na rok coraz lepsza odwiedzalność placówek handlowych. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z poziomu sprzedaży w sektorze dom i ogród, co jest podstawą do stabilnego i zrównoważonego wzrostu naszego biznesu. Cieszymy się, że już wkrótce będziemy mogli dostarczyć klientom w Polsce naszą jakościową ofertę wraz z obietnicą zawsze niskich cen. Nie możemy się również doczekać, aby stać się integralną częścią polskiego krajobrazu handlowego” – komentuje Leo Gan, Chief Operating Officer w MR. DIY.
Plany ekspansji
Przedstawiciel marki ogłosił również, że do końca pierwszego kwartału 2025 roku MR. DIY. zamierza otworzyć w Polsce łącznie 10 sklepów.
– „Rozwój naszej sieci zapewni klientom większy wybór jakościowego asortymentu, a także stworzy nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki, a zarazem odzwierciedli nasze zaangażowanie w działania na rzecz społeczności wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni” – dodaje Leo Gan.
– „Wejście MR. DIY. na polski rynek to nie tylko strategiczny krok w globalnej ekspansji marki, ale przede wszystkim zobowiązanie do oferowania rodzimym konsumentom szerokiej gamy unikalnych produktów, które ułatwiają kreatywne i wygodne życie” – podkreśla.
– Chcemy, aby sklepy MR. DIY. były dla klientów niczym dobry sąsiad, który jest blisko, poratuje w potrzebie, doradzi i zainspiruje. Dobierając asortyment naszych sklepów, za punkt wyjścia bierzemy oczekiwania konsumentów, związane z codziennym funkcjonowaniem, prowadzeniem domu i drobnymi remontami. A ponieważ wiemy, jak cennym zasobem jest obecnie czas, sklepy MR.DIY umożliwią kompleksowe zakupy dla całej rodziny w jednym miejscu. Co ważne, będziemy stale rozwijać naszą ofertę, na bieżąco analizować zmieniające się oczekiwania i trendy. Wnioski z tych badań znajdą odzwierciedlenie na naszych półkach. Jednocześnie zobowiązujemy się dbać o to, aby przy rosnących kosztach życia, ceny naszych produktów były konkurencyjne, zgodnie z mottem firmy „Zawsze Niskie Ceny” – dodaje Magdalena Nazarewicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w spółce MR. DIY. POLAND.
Sklepy MR. DIY. w Polsce zaoferują szeroką gamę produktów w dziesięciu kategoriach, w tym produkty sezonowe dostosowane do lokalnych preferencji. Sklepy będą działać zarówno w galeriach, jak i parkach handlowych, a ich jasny, przytulny, inspirowany stylem skandynawskim wystrój, utrzymany w kolorach natury, zapewni komfortowe warunki zakupów.
Z ponad 4000 sklepami
MR. DIY. to pochodząca z Malezji marka sklepów z artykułami dla domu i do majsterkowania, silnie obecna w Azji i rozwijająca się w Europie.
Obecnie posiada ponad 4000 sklepów na całym świecie, w tym w Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Kambodży, Indiach i Bangladeszu, a także w Turcji, Hiszpanii i niebawem w Polsce. Sklepy MR. DIY. oferują szeroki wybór produktów w 10 głównych kategoriach, tj. artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenia wnętrz, majsterkowanie, artykuły elektryczne, akcesoria papiernicze i sportowe oraz inne (w tym zabawki, akcesoria samochodowe, biżuteria i kosmetyki).