Miasto Wrocław robi pierwszy krok w celu realizacji jednej z najbardziej oczekiwanych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu – budowy trasy tramwajowej na Maślice, jedno z najszybciej rozbudowujących się osiedli w stolicy Dolnego Śląska. Na realizację tego przedsięwzięcia czekają tysiące mieszkańców tej części miasta.
Budowa nowej trasy na Maślice jest jednym z najważniejszych zadań miejskiego Programu Tramwajowego 2.0.
Jeszcze w tym roku wrocławski magistrat zamierza rozpocząć poszukiwania projektanta trasy, która ma się rozpoczynać pod Stadionem Miejskim (Tarczyński Arena) a kończyć pętlą w pobliżu N-Parku Maślice.
Wybrany w przetargu projektant będzie miał aż 25 miesięcy na przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów i zaprojektowanie tej wielkiej inwestycji. Kiedy rozpocznie się jej realizacja? Na pewno nie za szybko, ale ważne, że miasto w końcu robi pierwszy, konkretny krok w kierunku realizacji tej od wielu lat oczekiwanej inwestycji.
– Podjęliśmy właśnie decyzję o ogłoszeniu przetargu na projektowanie tej trasy. To skomplikowany i długotrwały proces, ale musimy go przejść, aby rozwijać komunikacyjnie nasze miasto. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli, szybki dojazd do centrum. Dzięki jej realizacji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego. A dzięki parkingowi park and ride i odpowiedniej integracji z autobusami, trasa tramwajowa na Maślice będzie także nową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic czy Pracz Odrzańskich – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Dokładny przebieg trasy tramwajowej na Maślice poznamy po zakończeniu jej projektowania, ale przybliżony jej przebieg jest już znany.
Łącznie w ramach inwestycji planuje się realizację 8 par przystanków: na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej.
Przewidywana długość całej trasy tramwajowej to w zależności od wariantu jej dokładnego przebiegu, od 3 do 4 kilometrów. Wybór lokalizacji pętli tramwajowej przy linii kolejowej, w kierunku Brzegu Dolnego, Wołowa, Głogowa czy Zielonej Góry jest związany z planami PKP PLK, które zamierzają w niedalekiej przyszłości wybudować od podstaw nowy przystanek kolejowy Wrocław-Maślice. Przy planowanej pętli tramwajowej miasto zamierza również wybudować parking typu "parkuj i jedź" na kilkadziesiąt aut.