Od grudnia Wrocław zyska bezpośrednie połączenie kolejowe z Pragą

Od grudnia Wrocław zyska bezpośrednie połączenie kolejowe z Pragą

Orzech
Orzech
REKLAMA
Wrocław po wielu latach odzyska bezpośrednie połączenie kolejowe z czeską Pragą. Od 9 grudnia połączenie na tej trasie będą obsługiwały pociągi największego prywatnego operatora kolejowego w Czechach  spółki Leo Express oraz Kolei Dolnośląskich S.A.
Leo Express obsługiwał je będzie pociągami Stadler Flirt, które są dopuszczone do jazdy w Polsce i Czechach. Jeden pociąg w zawartej umowie mają zapewnić Koleje Dolnośląskie S.A. Będzie to nowoczesny skład Newag Impuls (typ 45WE), który ma możliwość dopuszczenia do poruszania się po czeskich torach.
Uruchomienie połączenie jest możliwe dzięki niedawno zawartej w Czechach umowie, w myśl której Leo Express przez najbliższe 10 lat będzie obsługiwał dwie linie lokalne w kraju pardubickim. Według informacji na stronie czeskiego samorządu umowa z przewoźnikiem została już formalnie zatwierdzona. Przez najbliższych 10 lat część opłacanej przez samorząd pracy przewozowej będzie wykonywał Leo Express. Ustalenie zasad funkcjonowania połączeń na liniach 024 z Ústí nad Orlicí przez Letohrad i Dolną Lipkę do stacji Štíty i 025 z Dolnej Lipki do Hanušovic w kraju ołomunieckim wymagało długich i trudnych negocjacji. 
REKLAMA

Na początek pociągi na trasie Wrocław-Praga kursować będą tylko w weekendy. Połączenie obsługiwać mają dwie pary pociągów. Odjazdy z Wrocławia przewidziano w soboty i niedziele o 5:25 i 17:25, a z dworca głównego w Pradze – o 6:14 i 18:14. Czas przejazdu do Pragi wyniesie 4 godziny i 26 minut. Tym samym Wrocław stanie drugim po Krakowie polskim miastem, w którym będą kończyły bieg uruchamiane przez Leo Express pociągi weekendowe do Pragi.

Leo Express prowadzi już rekrutację personelu do obsługi zakontraktowanych połączeń. Poszukiwanych jest 12 maszynistów i kierowników pociągów, 5 pracowników utrzymania oraz 7 kasjerów.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA