Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska PKP PLK

Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska

FILMY
REKLAMA

Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.

Obecnie trwa najtrudniejszy etap tej wielkiej inwestycji, budowa odcinka w rejonie przystanku Łódź Polesie. Duża tarcza TBM "Katarzyna" drąży tunel pod budynkami, często o awaryjnym i złym stanie technicznym. Roboty realizowane będą w obszarach objętych ochroną archeologiczną i konserwatorską.

Wykonawca kontynuuje także prace na budowie przystanków Łódź Śródmieście i Łódź Koziny. Najbardziej zaawansowane prace są prowadzone na przystanku Łódź Polesie zlokalizowanym w pobliżu Manufaktury i Starego Cmentarza.

- W najgłębszym miejscu tory w tunelu będą przebiegać ok. 26 metrów pod powierzchnią ziemi, tj. ok. 9 pięter budynku mieszkalnego.

- Przystanki będą miały dwie i trzy kondygnacje. Na przystanku Łódź Śródmieście na poziomie -2 będą perony oraz tory, a na poziomie -1 planowane są sklepy oraz punkty usługowe i handlowe. Na obie kondygnacje będzie można dostać się schodami (tradycyjnymi i ruchomymi) oraz windami.

Perony na nowych przystankach będą na głębokości:

Polesie – ok. 21 m,

REKLAMA

Śródmieście – ok. 20 m,

Koziny – ok. 26 m.

Pociągi będą mogły jeździć w tunelu z prędkością do 100 km/h.

Wartość projektu: 1 434 417 385,13 zł netto.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Romek-Z(gość)
Aktualizacja pilnie potrzebna. Oprócz czasowego zwężania ruchu na Alei Włókniarzy nie ma żadnych objawów by budowa tuneli trwała.
REKLAMA