Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, realizuje swoją największą jak dotychczas inwestycję na Dolnym Śląsku – Wrocław Campus 39. Generalnym wykonawcą jest firma Atlas Ward Polska z Wrocławia, która zrealizowała dla tego inwestora także wcześniejsze etapy tego wielkiego parku logistyczno-przemysłowego.
Ten wielki projekt realizowany jest na terenie gminy Kobierzyce w sąsiedztwie skrzyżowania autostrady A4 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia.
Panattoni wynajęło już blisko 85 000 mkw. dwóm najemcom, z czego ponad 78 000 mkw. zajmie e-commerce. Campus Wrocław 39 docelowo zajmie 200 000 mkw. i przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie Excellent.
Kompleks logistyczno-przemysłowy Panattoni Wrocław Campus 39, ze względu na swoją atrakcyjną lokalizację – w sąsiedztwie autostrady A4 i drogi S8, będzie idealnym rozwiązaniem dla firm z sektora e-commerce oraz elektromobilności.
Prace realizowane są przez generalnego wykonawcę firmę Atlas Ward Polska z Wrocławia zgodnie z założeniami zrównoważonego budownictwa.
Ta inwestycja Panattoni powinna docelowo, w ciągu kilku najbliższych lat wygenerować kilka tysięcy nowych bezpośrednich i pośrednich (w tzw. "otoczeniu biznesowym") miejsc pracy.
Park znajduje się w pobliżu magazynów firmy Amazon oraz kompleksu koreańskiego LG, obejmującego m.in. największą w Europie fabrykę baterii litowo-jonowych dla aut elektrycznych. Powierzchnia dostarczona w takiej lokalizacji to doskonała wiadomość dla sektora handlu internetowego i elektromobilności, i już są jej pierwsze efekty i najmy. Na 78 000 mkw. prowadzone będą operacje dla branży e-commerce, obejmujące wiele europejskich rynków.
Kompleks to także dobre miejsce dla logistyki – jedna z czołowych firm z tego sektora wynajęła 6000 mkw. powierzchni, na której powstanie cross-dock. Wrocław Campus 39 osiągnie docelowo 200 000 mkw.
– Rosnąca cały czas sprzedaż w kanale on-line w Europie napędziła pierwszy bardzo duży najem w ramach Wrocław Campus 39 i spodziewamy się kolejnych – komentuje Damian Kowalczyk, Development Director z Panattoni i dodaje: – Przychody rynku e-commerce w Europie będą rosły do 2025 r. średnio o 5,16 proc. rocznie. Nieustanny wzrost tego segmentu motywuje największych graczy, do poszukiwania lokalizacji o paneuropejskim potencjale, dzięki czemu mogą obsługiwać więcej niż jeden rynek. Dlatego doskonałym wyborem dla e-commerce jest Wrocław Campus 39, który cechują: bliskość autostrady A4 czy drogi ekspresowej S8, dostęp do pracownika, a także bardzo dobry klimat do rozwoju biznesu w regionie.
To nie jedyna kooperacja obu firm. Atlas Ward Polska równolegle realizowała i realizuje dla Panattoni także inwestycje w Bielanach Wrocławskich, Wałbrzychu, Szczecinie oraz koło Poznania.
Docelowy wygląd Panattoni Wrocław Campus 39 po realizacji wszystkich etapów: