Prace rozpoczną się nie później niż 28 dni od daty podpisania umowy i zakończą się w ciągu 14 miesięcy licząc od 1 lutego 2013 roku. Do czasu realizacji zamówienia wlicza się również okresy zimowe.
Do wykonania pozostała część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni, dokończenie prac przy Obwodzie Utrzymania Autostrady i węźle autostradowym Rzeszów Zachód oraz prace wykończeniowe.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na dokończenie budowy tego 4-kilometrowego odcinka A4 przeznaczyła ponad 221 mln zł/ Oferta Budimeksu jest o prawie 40 mln zł niższa.
Pod koniec maja 2012 roku GDDKiA zdecydowała o odstąpieniu od umowy na budowę odcinka autostrady A4 będącego częścią tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Dotychczasowy wykonawca tej inwestycji - polsko-indyjskie konsorcjum firm Radko, Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd Ltd z Indii, wykazywał brak płynności finansowej.
W ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu wykonawca zrealizował zaledwie 49 procent zakresu finansowego umowy, podczas gdy czas trwania kontraktu był pierwotnie określony na 18 miesięcy. Termin ten przedłużany w wyniku uznanych roszczeń wykonawcy, minął 11 lutego 2012 roku.
O problemach firmy Radko zaczęło być głośno, gdy do sądu w Krakowie złożono wniosek o upadłość spółki. Był on przedstawiony przez wierzyciela, któremu firma była winna niemal 800 tys. zł. Również inni podwykonawcy, którym Radko nie wypłaciło mniejszych sum skarżyli się na problemy z płatnościami i małą szansę na odzyskanie pieniędzy.