Natomiast najdroższa oferta została przedstawiona przez konsorcjum Salini Polska i Impregilo. Firmy zaoferowały za wykonanie zadania kwotę 1 mld 273 mln zł. Jak podała GDDKiA w Rzeszowie, na inwestycję zamierza przeznaczyć 1 mld 125 mln zł.Przetarg na dokończenie budowy autostrady A4 od węzła Krzyż do węzła Dębica został ogłoszony 30 listopada 2012 roku. Termin otwarcia ofert kilkakrotnie przesuwano, aż w końcu 15 lutego udało się zebrać oferty i poznać ich wartość.
Wcześniej autostradę A4 z Tarnowa do Dębicy budowało konsorcjum Hydrobudowy, Aprivii, PBG i SIAC Construction. W lipcu 2012 roku została zerwana umowa na realizację tej inwestycji. Zamawiający i wykonawca spierali się o to, kto pierwszy odstąpił od kontraktu. Konsorcjum tłumaczyło, że GDDKiA nie wywiązywała się ze swoich obowiązków, zaniżała wynagrodzenie wykonawców i nieprawidłowo przygotowała dokumentację.
Natomiast według Generalnej Dyrekcji to konsorcjum nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych i przestało realizować budowę autostrady. Co więcej, zamawiający stwierdził, że konsorcjum zażądało niezgodnego z prawem zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł. ostatecznie umowę zerwano, a niedługo wybrany będzie wykonawca, który dokończy inwestycję.