Co prawda wciąż nie ma polskiej wersji serwisu, ale od 19 października można zrobić zakupy w rodzimym języku na stronie Amazon.de. Do dyspozycji jest też mówiący po polsku dział obsługi klienta.
W pierwszej kolejności przetłumaczono miliony nazw produktów i wiele pomocnych stron serwisu, takich jak zakładka „Moje konto”, które dostępne są w polskiej wersji językowej. Oprócz nawigacji i informacji o zamówieniach i przesyłkach, klienci mogą również korzystać z pomocy działu obsługi klienta, gdzie korespondencja mailowa oraz rozmowy telefoniczne są prowadzone w języku polskim. Na stronie – jak zapowiadają przedstawiciele koncernu – będą sukcesywnie pojawiać się kolejne treści przetłumaczone na język polski.
– Prace nad tym projektem trwają od miesięcy i nadal będziemy dokładać wszelkich starań, aby zakupy w naszym serwisie były jeszcze wygodniejsze dla polskich klientów – podkreśla Rafał Kukliński, szef Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.
Serwis Amazon.de oferuje klientom miliony produktów w ponad 25 kategoriach. Polska wersja językowa jest dostępna w przeglądarkach na urządzeniach stacjonarnych i przenośnych, a wybór języka jest zapamiętywany w profilu klienta, co ułatwia korzystanie z serwisu w przyszłości.
Aby korzystać z tych funkcji w języku polskim, wystarczy kliknąć ikonę globusa znajdującą się na pasku nawigacji na górze strony i wybrać opcję „Polski”.
Polski to trzeci język obcy, w jakim można korzystać ze strony Amazon.de. W 2015 roku została uruchomiona wersja anglojęzyczna, a w sierpniu 2016 r. dodano język holenderski.
Do tej pory spółka Amazon zainwestowała w Polsce ponad 3 miliardy złotych w budowę i obsługę trzech centrów logistycznych w Poznaniu i Wrocławiu, Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku oraz warszawskiego biura Amazon Web Services. Koncern zatrudnia obecnie w naszym kraju ponad 5,7 tysiąca osób.