Powstała w 1994 roku z inicjatywy 10 hurtowników, którzy utworzyli konsorcjum zakupowe w obawie przed konkurencją zagranicznych sieci handlowych, masowo wkraczających wówczas na polski rynek. Dziś sieć Lewiatan liczy 3200 placówek handlowych prowadzonych przez 2100 niezależnych przedsiębiorców.
Łączne obroty Lewiatana w 2023 r. przekroczyły 16,6 mld zł, co plasuje sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Lewiatan tworzy i rozwija przyjazne i bliskie sklepy, najlepiej dopasowane do potrzeb i oczekiwań lokalnych klientów.
Nowy format express
W ubiegłym roku sieć zakończyła pilotaż konceptu sklepu małego formatu. Jednym z efektów fazy testowej jest zmiana nazwy placówek na Lewiatan express. Obniżono również maksymalną wielkość placówki ze 150 do 100 metrów kwadratowych. W testowej fazie projektu działały 23 sklepy w zróżnicowanych lokalizacjach od wsi, przez mniejsze miejscowości po duże miasta.
Lewiatan express to nowy rodzaj sklepów oferujących praktyczne i wygodne zakupy w ramach testowanego konceptu sklepu mniejszego formatu. Pozwala na szybkie, ale zarazem kompleksowe zakupy. Pracując nad tym projektem sieć postawiła na bliskość i dopasowanie oferty do potrzeb i preferencji określonych grup lokalnych klientów.
Wyróżnikiem sklepu jest precyzyjnie dopasowany asortyment łączący produkty ogólnopolskie, regionalne, marki własne Lewiatana oraz asortyment towarów pochodzących od lokalnych dostawców.
Typową ofertę uzupełniać będą z kolei zróżnicowane od specyfiki danej lokalizacji kategorie produktów gotowych oraz dedykowane usługi.