[Polska] Trwają prace na autostradach A1 i A4

RynekInfrastruktury

Na odcinku autostrady A1 z Czerniewic do Kowala działają już pierwsze lampy. Z kolei na Śląsku w Mszanie most MA-532 jest łączony z drugim obiektem. Na Podkarpaciu pomiędzy Przemyślem a Korczową na autostradzie A4 przybyło 24 tys. m2 warstwy ścieralnej.

Na A1 z Torunia do Kowala uruchomiono pierwsze stacje transformatorowe na Miejscach Obsługi Podróżnych Otłoczyn i Kałęczynek oraz Stacji Poboru Opłat. Trwają aktualnie testy urządzeń, a włączone lampy są już wykorzystywane do oświetlenia terenu budowy podczas prac prowadzonych do późnych godzin popołudniowych i nocnych.

 

Idąc na południe, między Strykowem a Tuszynem prowadzone były w zeszłym tygodniu prace ziemne, roboty przy obiektach inżynierskich. Ponadto, przebudowywane były kolizje. Zwiększa się również liczba podwykonawców, pracującego sprzętu i pracowników.

 

Na ostatnim odcinku A1 w budowie w województwie śląskim most autostradowy MA-532 w Mszanie stanowi już jednolitą całość – zabetonowano wszystkie jego segmenty. Prowadzone były też prace przy jego połączeniu z mostem MD-532.1, który stanowi też łącznicę węzła. Firma Intercor wykonała poprawki po poprzednim wykonawcy, co umożliwiło jej rozpoczęcie właściwych prac objętych kontraktem.

 

Na autostradzie A4 w województwie podkarpackim pojawia się coraz więcej warstwy ścieralnej. Na odcinku z Przemyśla do Korczowej przybyło 24 tys. m2 warstwy ścieralnej. Trwają też prace przy dokończeniu węzła Jarosław Zachód.

 

Prace na autostradzie A4 z Tarnowa do Dębicy były prowadzone na 20 obiektach mostowych. Były to prace w branży drogowej, kanalizacyjnej, telekomunikacyjnej i energetycznej. Na autostradzie pracowało dziennie średnio około 700 osób i 300 maszyn budowlanych.