Deweloperzy budujący osiedla mieszkaniowe dają przedsiębiorcom możliwość wynajęcia lub wykupienia lokalu znajdującego się najczęściej na parterze inwestycji. Takie powierzchnie mają duży potencjał i świetnie sprawdzają się jako miejsce prowadzenia różnego rodzaju działalności usługowej.
Charakter lokali usługowych powstających w budownictwie wielorodzinnym różni się w zależności od lokalizacji danej inwestycji. Na osiedlach zlokalizowanych w oddaleniu od głównych arterii miasta prężnie rozwija się działalność usługowa tzw. pierwszej potrzeby, czyli sklepy ogólnospożywcze, salony fryzjerskie, gabinety weterynaryjne, a nawet punkty przedszkolne. Tymczasem w obiektach położonych blisko uczęszczanych szlaków komunikacyjnych często otwierane są banki, biura podróży, apteki czy gabinety dentystyczne. Jeśli tylko dany profil działalności odpowiada popytowi na usługi w konkretnej lokalizacji, przedsiębiorca nie musi martwić się o zyski.
Wygoda codziennych sprawunków
Deweloperzy chcąc podnieść atrakcyjność oferowanych inwestycji zapewniają potencjalnym mieszkańcom łatwy dostęp do codziennych, najważniejszych usług. Niewielkie punkty, prowadzone na osiedlach budowanych poza ścisłym centrum, wciąż cieszą się popularnością i stałym zaufaniem klientów. Najczęściej są one położone na najniższych kondygnacjach od strony ulicy. Grupą konsumencką tego typu lokali jest społeczność danego osiedla, która ceni sobie wygodę i łatwy dostęp do konkretnej usługi. Osiedlowe sklepiki gwarantują komfort dokonywania codziennych zakupów i pozwalają uniknąć zapracowanym mieszkańcom dużych aglomeracji kłopotliwych i czasochłonnych wizyt w supermarketach zlokalizowanych w odległych częściach miasta. Nie bez znaczenia jest też bezpośredni kontakt z usługodawcą, który dobrze zna potrzeby swoich klientów. W ostatnich latach bowiem można obserwować zwrot w stronę budowania i pielęgnowania lokalnych wspólnot, co znajduje odzwierciedlenie w odważniejszym wspieraniu lokalnych przedsiębiorców. Dla wynajmujących wartością dodaną są z pewnością niższe niż w przypadku pasaży czy centrów handlowych opłaty czynszowe, możliwość łatwego zaadaptowania przestrzeni zgodnie z profilem prowadzonej działalności czy posiadanie odrębnego wejścia do każdego z lokali.
Dogodna lokalizacja jednym z kluczy do sukcesu
Przy podejmowaniu decyzji o wynajęciu lokalu usługowego w inwestycji położonej blisko głównych szlaków komunikacyjnych, o atrakcyjności lokalu i konkurencyjności oferty decyduje kilka czynników. Jest to przede wszystkim sąsiedztwo innych budynków wielorodzinnych, bliskość przystanków tramwajowych i autobusowych oraz obecność miejsc parkingowych. Nie bez znaczenia są też witryny wychodzące na ulicę oraz możliwość zamontowania reklamy na elewacji budynku. Wrocławskie projekty deweloperskie posiadają szeroką ofertę parterowych lokali usługowych, których metraż, lokalizacja i cena dostosowane są do potrzeb i możliwości zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorców.
Popyt na zakup lub wynajem lokali usługowych zależy głównie od sytuacji gospodarczej panującej w kraju. Wzrost zarobków w miastach charakteryzujących się ustabilizowaną sytuacją ekonomiczną, zwiększające się potrzeby konsumpcyjne oraz wysoki standard realizowanych inwestycji dają odpowiedni grunt do rozwoju lokali usługowych, których działalność niesie wiele korzyści zarówno dla konsumenta, jak i przedsiębiorcy.