Jednostki podległe Ministerstwu Infrastruktury w związku z likwidacją skutków zeszłorocznej powodzi wykonają do końca 2028 r. zadania o łącznej wartości ponad 1 mld zł. Działania te podsumował 15 września wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak na wspólnej konferencji prasowej przedstawicieli rządu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.
— Już w październiku 2024 r. uzyskaliśmy pełną przejezdność na drogach i kolei – był to pierwszy etap odbudowy po powodzi w infrastrukturze. Drugi etap to tymczasowa infrastruktura – przykładem jest most tymczasowy w Głuchołazach. Natomiast w etapie trzecim, najważniejszym, prowadzimy odbudowę, najczęściej już z nowymi funkcjonalnościami, nową jakością – dobrym przykładem jest tutaj docelowy most w Głuchołazach o wartości 64 mln zł, który będzie budowany w innej technologii zapewniającej większą odporność. Do 2028 r. planujemy przeznaczyć łącznie ponad 1 mld zł na działania przywracające dotychczasową funkcjonalność lub wprowadzające nowe rozwiązania w infrastrukturze kolejowej i drogowej, która ucierpiała w trakcie powodzi — powiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Dotychczas zrealizowane prace w zakresie odbudowy infrastruktury po powodzi objęły działania na sieci dróg, kolei i w infrastrukturę wodną.
Działania Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie obejmują niemal 600 zadań o wartości 314 mln zł, z czego zakończono łącznie ponad 360 zadań, m.in. przebudowę mostu drogowego w Krośnie Odrzańskim. Obecnie dobiega końca zabezpieczenie zbiornika Topola na Nysie Kłodzkiej.
Na sieci dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przewidziano prace na 538 odcinkach dróg krajowych w 5 województwach, o łącznej wartości 482,3 mln zł.
Dotąd zrealizowano 439 zadań utrzymaniowych i 31 interwencyjnych. Kluczowe inwestycje związane z odbudową to most w Głuchołazach na DK40, odbudowa infrastruktury w Krapkowicach w ciągu DK45 oraz odbudowa infrastruktury w Skorogoszczy w ciągu DK94.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zabezpieczyły infrastrukturę kolejową, przywróciły przejezdność szlaków oraz przygotowały się do kolejnych inwestycji.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury


![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![[Wrocław] Za trzy lata Wrocław będzie wodoodporny](https://investmap.pl/_i/image/23/23/10519_100x70.jpg)
![[śląskie] Podpisano umowę na budowę zbiornika Racibórz Dolny](https://investmap.pl/_i/image/201/73/1481_100x70.jpg)
![[lubuskie] Lubuskie wyremontuje zniszczone drogi](https://investmap.pl/_i/image/136/8/8328_100x70.jpg)

![[Wrocław] Za 280 milionów złotych pogłębiają Starą Odrę i kanał powodziowy Widawy](https://investmap.pl/_i/image/113/113/4721_100x70.jpg)

![[Kraków] Przeciwpowodziowy kanał ulgi nadal aktualny](https://investmap.pl/_i/image/31/31/36639_100x70.jpg)
![[Wrocław] Radni uchwalili budżet województwa dolnośląskiego na przyszły rok](https://investmap.pl/_i/image/170/42/7338_100x70.jpg)
![[Wrocław] 300 milionów złotych na wzmocnienie mostów i nabrzeży Odry we Wrocławiu](https://investmap.pl/_i/image/134/6/1926_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Wał w Jelczu-Laskowicach gotowy do końca listopada 2014 r.](https://investmap.pl/_i/image/142/14/1934_100x70.jpg)