Postępują prace na budowie Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego we Wrocławiu Materiały inwestora

Postępują prace na budowie Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego we Wrocławiu

FILM + WIZUALIZACJE
REKLAMA

We Wrocławiu trwa budowa jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii stolicy Dolnego Śląska – Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego (wstępna, robocza nazwa) na Odrze. Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę.

Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław. Zakończenie realizacji całej inwestycji planowane jest na 2023 rok.

Wybudowane zostaną dwa nowe mosty: blisko 700 metrowy nad rzeką Odrą (tzw. most Wschodni) i o długości ponad 350 metrów nad rzeką Oławą. Na moście nad Odrą, który będzie dwa razy dłuższy od tego nad Oławą, powstaną wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe. Nie będzie na nim ekranów akustycznych. Na moście nad Oławą - poza jezdnią - powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 metrów oraz balustrady. Zamontowane zostaną na nim ekrany akustyczne wraz z latarniami.

Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.

Budowa Alei Wielkiej Wyspy będzie także oznaczała zmiany w komunikacji miejskiej. Przy węźle al. Armii Krajowej - ul. Krakowska w ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek torowiska tramwajowego. Powstaną również nowe przystanki autobusowe i tramwajowe. Kolejne przystanki zostaną wybudowane w rejonie węzła Aleja Wielkiej Wyspy - ul. Międzyrzecka w ciągu ul. Międzyrzeckiej i przy wale przeciwpowodziowym. Nowe przystanki komunikacji miejskiej powstaną także przy skrzyżowaniach Alei z ul. Olszewskiego, ul. Dembowskiego, a także z ul. Mickiewicza. W planach jest także budowa kilku parkingów rowerowych.

Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
REKLAMA
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Komentarze (5)

Napisz komentarz
Krzysztof(gość)
@
Bres
(gość)
Szkoda ze Zdrojewski, Huskowski, Dutkiewicz i Sapryk zablokowali, przy udziale czesci mieszkancow Wielkiej Wyspy, od 1990 budowe Mostow i okroili pierwotny jej projekt (torowisko tramwajowe, 4 pasma, sciezki rowerowe, chodniki). Pierwotna wycena Skanskiej opiewala na 130 mln (1990) i 170 mln (1995). Zamiast Mostu Wschodniego zrobiono 2 mosty : Millenijny i Redzinski, oraz AOW. Gdy ruszy ruch na mostach Wschodnich AOW bedzie pusta. Natomiast znikna korki spowodowane przez auta tranzytowe jadace przez Wroclaw z zachodu i poludnia na wschod i polnoc. PRZEZ CWANIACTWO I KRETACTWO ZARZADCOW MIASTA WROCLAWIANIE I TRANZYTOWCY STRACILI MILIONY GODZIN I KASY ZA PALIWO W TRAKCIE STANIA W KORKACH PRZEZ 33 LATA. LEWACKIE IDEE ELIMINACJI RUCHU AUT OSOBOWYCH Z WROCLAWIA POPRZEZ SABOTAZOWE ZWEZANIE ULIC  I TAK PRZEGRAJA. TAK JEST NA CALYM SWIECIE. Tramwaje, kolej to nieekonomiczne i nieekologiczne srodki transportu. 10-ciokrotnie drozsze od aut i "produkujace" miliardy ton smogu oraz gazow cieplarnianych mimo ze "sa na prad". Tyle ze 90% produkcji pradu pochodzi ze spalania kopalin w E i EC
myślę, że autor jest w błędzie. AWW nigdy nie miała przejąć ruchu z AOW! Gdzie ten ruch ma dalej się kierować? - Różyckiego i Kochanowskiego, czy Mydlaną, Kowalską? Od zawsze wszyscy mieszkańcy mieli dość całego ruchu samochodów z Sępolna, Biskupina i sąsiednich osiedli, którzy mieli jedyną drogę przez pl. Grunwaldzki. AWW ma na celu skierowanie ruchu z tych osiedli, a nawet z Swojczyc na drugą stronę Odry i po tamtych trasach rozprowadzić do właściwych miejsc we Wrocławiu. Natomiast dla mnie niezrozumiałe jest czemu przez środek Biskupina, a nie kilkaset metrów za wyspą Opatowicką.
R.(gość)
@
Bres
(gość)
Szkoda ze Zdrojewski, Huskowski, Dutkiewicz i Sapryk zablokowali, przy udziale czesci mieszkancow Wielkiej Wyspy, od 1990 budowe Mostow i okroili pierwotny jej projekt (torowisko tramwajowe, 4 pasma, sciezki rowerowe, chodniki). Pierwotna wycena Skanskiej opiewala na 130 mln (1990) i 170 mln (1995). Zamiast Mostu Wschodniego zrobiono 2 mosty : Millenijny i Redzinski, oraz AOW. Gdy ruszy ruch na mostach Wschodnich AOW bedzie pusta. Natomiast znikna korki spowodowane przez auta tranzytowe jadace przez Wroclaw z zachodu i poludnia na wschod i polnoc. PRZEZ CWANIACTWO I KRETACTWO ZARZADCOW MIASTA WROCLAWIANIE I TRANZYTOWCY STRACILI MILIONY GODZIN I KASY ZA PALIWO W TRAKCIE STANIA W KORKACH PRZEZ 33 LATA. LEWACKIE IDEE ELIMINACJI RUCHU AUT OSOBOWYCH Z WROCLAWIA POPRZEZ SABOTAZOWE ZWEZANIE ULIC  I TAK PRZEGRAJA. TAK JEST NA CALYM SWIECIE. Tramwaje, kolej to nieekonomiczne i nieekologiczne srodki transportu. 10-ciokrotnie drozsze od aut i "produkujace" miliardy ton smogu oraz gazow cieplarnianych mimo ze "sa na prad". Tyle ze 90% produkcji pradu pochodzi ze spalania kopalin w E i EC
Idiota
Bres(gość)
Szkoda ze Zdrojewski, Huskowski, Dutkiewicz i Sapryk zablokowali, przy udziale czesci mieszkancow Wielkiej Wyspy, od 1990 budowe Mostow i okroili pierwotny jej projekt (torowisko tramwajowe, 4 pasma, sciezki rowerowe, chodniki). Pierwotna wycena Skanskiej opiewala na 130 mln (1990) i 170 mln (1995). Zamiast Mostu Wschodniego zrobiono 2 mosty : Millenijny i Redzinski, oraz AOW. Gdy ruszy ruch na mostach Wschodnich AOW bedzie pusta. Natomiast znikna korki spowodowane przez auta tranzytowe jadace przez Wroclaw z zachodu i poludnia na wschod i polnoc. PRZEZ CWANIACTWO I KRETACTWO ZARZADCOW MIASTA WROCLAWIANIE I TRANZYTOWCY STRACILI MILIONY GODZIN I KASY ZA PALIWO W TRAKCIE STANIA W KORKACH PRZEZ 33 LATA. LEWACKIE IDEE ELIMINACJI RUCHU AUT OSOBOWYCH Z WROCLAWIA POPRZEZ SABOTAZOWE ZWEZANIE ULIC  I TAK PRZEGRAJA. TAK JEST NA CALYM SWIECIE. Tramwaje, kolej to nieekonomiczne i nieekologiczne srodki transportu. 10-ciokrotnie drozsze od aut i "produkujace" miliardy ton smogu oraz gazow cieplarnianych mimo ze "sa na prad". Tyle ze 90% produkcji pradu pochodzi ze spalania kopalin w E i EC
Bres(gość)
Szkoda ze Zdrojewski, Huskowski, Dutkiewicz i Sapryk zablokowali, przy udziale czesci mieszkancow Wielkiej Wyspy, od 1990 budowe Mostow i okroili pierwotny jej projekt (torowisko tramwajowe, 4 pasma, sciezki rowerowe, chodniki). Pierwotna wycena Skanskiej opiewala na 130 mln (1990) i 170 mln (1995). Zamiast Mostu Wschodniego zrobiono 2 mosty : Millenijny i Redzinski, oraz AOW. Gdy ruszy ruch na mostach Wschodnich AOW bedzie pusta. Natomiast znikna korki spowodowane przez auta tranzytowe jadace przez Wroclaw z zachodu i poludnia na wschod i polnoc. PRZEZ CWANIACTWO I KRETACTWO ZARZADCOW MIASTA WROCLAWIANIE I TRANZYTOWCY STRACILI MILIONY GODZIN I KASY ZA PALIWO W TRAKCIE STANIA W KORKACH PRZEZ 33 LATA. LEWACKIE IDEE ELIMINACJI RUCHU AUT OSOBOWYCH Z WROCLAWIA POPRZEZ SABOTAZOWE ZWEZANIE ULIC  I TAK PRZEGRAJA. TAK JEST NA CALYM SWIECIE. Tramwaje, kolej to nieekonomiczne i nieekologiczne srodki transportu. 10-ciokrotnie drozsze od aut i "produkujace" miliardy ton smogu oraz gazow cieplarnianych mimo ze "sa na prad". Tyle ze 90% produkcji pradu pochodzi ze spalania kopalin w E i EC
Tutaj(gość)
Nie wiem kto nakręcił taki wspaniały film dronem, ale nominacja do Oskara za efekty specjalne murowana
REKLAMA