W Warszawie powstaje pierwszy park z dostępem do linii brzegowej. Park Żerański realizowany jest na Białołęce na terenie o powierzchni ok. 13 hektarów, na zachodnim nabrzeżu Kanału Żerańskiego – od ul. Modlińskiej do ul. Płochocińskiej.
Trzy znane galerie handlowe znikną z mapy stolicy. W Warszawie funkcjonuje wiele tego typu obiektów. Ostatnio kilka z nich ogłosiło plany na przyszłość. Wynika z nich, że wkrótce te miejsca porozrzucane po mapie Warszawy przejdą do historii. Co powstanie w zamian?
Na warszawskim rynku nieruchomości komercyjnych doszło do kolejnej dużej transakcji. Właściciela zmieniły dwa biurowce o łącznej powierzchni najmu wynoszącej 28,2 tys. metrów kwadratowych. Na warszawskim rynku biurowym doszło do zamknięcia transakcji obejmującej dwa budynki klasy A – Nefryt i Topaz – położone przy ul. Domaniewskiej. Kupującymi byli Resolution Capital Management oraz fundusz private equity z Wielkiej Brytanii.
Podpisano już 22 umowy z najemcami lokali w galerii handlowej zlokalizowanej pod nowymi peronami na stacji Warszawa Zachodnia. Po adaptacji lokali przez najemców, podróżni będą mogli skorzystać z oferty sklepów. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej kosztuje ok. 2 mld zł netto i jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ).
Niemal 9 na 10 spośród wszystkich warszawiaków jest zadowolonych z życia w stolicy, a ponad połowa uważa, że sytuacja materialna ich gospodarstwa domowego jest dobra – wynika z najnowszego Barometru Warszawskiego. Pula potencjalnych klientów mieszkań premium w stolicy jest więc spora. Jak wskazują eksperci CBRE, poszukując takiego lokalu kierują się przede wszystkim lokalizacją i wybierają Mokotów, Powiśle, Saską Kępę, Żoliborz i Śródmieście.
Od 15 lipca spacerowicze i rowerzyści mogą korzystać z nowoczesnej przeprawy w głównym porcie stolicy. Most będzie służył wszystkim mieszkańcom korzystającym z bogatej oferty sportowej i rekreacyjnej Dzielnicy Wisła.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Trwa przebudowa trasy tramwajowej na ul. Marszałkowskiej – od ul. Widok do ul. Królewskiej. Powstanie tu torowisko w zielonej zabudowie, ze szpalerami drzew w pasach separacyjnych, dodatkowymi przejściami dla pieszych i przejazdami dla kierowców. Zadanie, prowadzone przez Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich, jest częścią prezydenckiego projektu Nowego Centrum Warszawy.
Na stacji Warszawa Gdańska kończą się prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego przejścia podziemnego pod torami i peronami. Będzie gotowe w drugim kwartale 2026 roku. Ułatwi dojście na perony i do pociągów oraz przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Prace za 80 mln zł netto prowadzone są ze środków budżetowych. Peron 4 został już itwarty.
Tego lata Warszawa zyska zupełnie nową, niespotykaną dotąd perspektywę. Magnicity, międzynarodowa marka stojąca za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych panoramicznych atrakcji na świecie, ogłasza otwarcie Highline Warsaw. To pierwsza tego typu przestrzeń w Polsce, która powstaje na szczycie 310-metrowej Varso Tower, dzięki czemu będzie najwyżej położoną atrakcją tego typu w całej Unii Europejskiej.