Do końca stycznia prace związane z budową żelbetowej konstrukcji Poznań City Center powinny zostać ukończone. Wznoszone przez węgierskiego Inwestora, spółkę TriGranit Development Corporation obiekty, tworzące Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, będą w tym czasie ukończone w stanie surowym otwartym. W marcu planowane jest zawieszenie wiechy, ZCK powinno do tego czasu w całości znaleźć się już pod dachem. W ostatnich dniach 2012 r. w okolicach Mostu Dworcowego wprowadzono zmienioną organizację ruchu w związku z rozpoczęciem budowy dróg dojazdowych do Poznań City Center. Na razie, dzięki sprzyjającej pogodzie wszystkie prace udaje się realizować zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na placu budowy każdego dnia uwija się około tysiąca pracowników, swoje prace prowadzi kilkanaście firm wykonawczych. Oddanie do użytku Poznań City Center zaplanowano na IV kwartał 2013 roku.
Drogi. W tej chwili prace koncentrują się na drogach i w galerii handlowej. Do zbudowania jest ok. 2,5 km dróg, które zapewnią komfortowy dojazd do nowego Centrum, na nowy parking i nowy dworzec autobusowy PKS. Lada moment ruszy pierwszy etap budowy tunelu, przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów. To dość skomplikowany logistycznie i bardzo pracochłonny etap budowy nowego układu drogowego i komunikacyjnego wokół ZCK. Wykorzystując dobrą pogodę udało się w tym miejscu położyć już nowy przewód wysokiego napięcia (110 kV). Do października br. ruch samochodowy, tramwajowy i pieszy przez Most Dworcowy będzie odbywał się z pewnymi ograniczeniami i okresowymi utrudnieniami. W zakresie robót drogowych, torowych, trakcyjnych, uzbrojenia podziemnego oraz budową przedłużenia ulicy Towarowej, przejścia podziemnego, budowy muru oporowego, niezbędnego uzbrojenia terenu dla Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, konieczne było wprowadzenie okresowych zmian w organizacji ruchu (koncepcję tymczasowej organizacji ruchu uzgodniły wspólnie i zaakceptowały Zarząd Dróg Miejskich, Zakład Transportu Miejskiego i policja). Inwestor zapewnił w trakcie prowadzonych prac drogowych przejazd przez Most Dworcowy wszystkich jeżdżących tą trasą linii z tym, że na odcinku ok. 350 metrów ruch odbywa się wahadłowo, po jednym torze. Dla aut przejezdna pozostała, bez jakichkolwiek ograniczeń, jezdna, południowa strona Mostu Dworcowego. Ruch po drugiej, północnej stronie Mostu odbywa się częściowo krótkim odcinkiem drogi tymczasowej. Harmonogram prac drogowych zakłada, że do sierpnia powinny powstać: pierwsza część nowego przejścia podziemnego, przystanek tramwajowy skomunikowany z przejściem podziemnym windą i schodami, nowe skrzyżowanie ulic Matyi/Towarowej/Przemysłowej, przedłużona zostanie też w głąb Wolnych Torów ulica Jakuba Wujka. W drugim etapie prac powstaną: II etap przejścia podziemnego, drogi wewnętrzne zapewniające dojazd do dworca autobusowego PKS na 19 stanowisk, do trzykondygnacyjnego parkingu na 1000 aut i do centrum handlowego Poznań City Center, pojawią się też ścieżki rowerowe i Parking Rowerowy.
Galeria handlowa, Dworzec PKS, parking
Bez żadnych opóźnień prowadzone są prace związane z budową centrum handlowego Poznań City Center, nowego dworca autobusowego i parkingu. Trzykondygnacyjny parking samochodowy na tysiąc aut, wznoszony nad czynnymi torami, obsługującymi krajowy i międzynarodowy ruch pasażerski pociągów jest, w części konstrukcyjnej bliski ukończenia. Do wbudowania w peron III pozostały tylko trzy słupy. Reszta konstrukcji nośnej na peronach I i II jest już gotowa.
W budynku przyszłej galerii handlowej Poznań City Center trwa montaż konstrukcji dachu; ok. 25 proc. powierzchni galerii znajduje się już pod dachem. Wewnątrz obiektu powstają sukcesywnie ścianki działowe, lada moment rozpocznie się montaż instalacji wewnętrznych, na najniższym poziomie trwają przygotowania do wylania posadzek. Po przerwie świąteczno-noworocznej wznowiono prace związane z dokończeniem przeszklenia ażurowej konstrukcji dachu. Największymi szklanymi taflami zamknięty zostanie zachodni fragment PCC (bezpośrednio nad nowym dworcem PKS). W marcu planowane jest zawieszenie wiechy, Zintegrowane Centrum Komunikacyjne powinno do tego czasu w całości znaleźć się już pod dachem.
Kładka. Wiosną ma rozpocząć się budowa kładki stanowiącej uzupełnienie istniejącego przejścia podziemnego. Kładka umożliwi pieszym dostanie się z nowego przystanku Pestki przy Dworcu Zachodnim (Poznański Szybki Tramwaj) do nowego dworca PKP, parkingu i dalej do galerii Poznań City Center. Zejście z kładki na perony IV, V i VI umożliwią kamienne schody oraz pojemne, przeszklone windy. Wejście na kładkę przy Dworcu Zachodnim, tam gdzie spodziewany jest największy ruch pieszych, pasażerów i gości MTP, zagwarantuje para ruchomych schodów. Kładka będzie zadaszona, wyposażona w szklane balustrady.
Po wakacjach budowa Poznań City Center wraz z drogami powinna wejść w końcową fazę związaną głównie z pracami wykończeniowymi wewnątrz obiektu i kosmetyką oraz elementami małej architektury. Otwarcie nowego centrum handlowo-rozrywkowego PCC planowane jest jesienią 2013 roku.