W Poznaniu coraz bliżej do powstania trasy S11. W zeszłym tygodniu przedstawiciele GDDKiA podpisali umowy na opracowanie projektowe trzech ostatnich odcinków trasy. Dzięki temu cała inwestycja będzie miała gotowy projekt i do 2025 roku ma zostać zbudowana.
Podpisane umowy dotyczą odcinków Szczecinek-Piła, Oborniki-Poznań oraz Ostrów Wielkopolski-Kępno. Łączna długość odcinków to prawie 130 kilometrów. Opracowania dla pierwszych dwóch odcinków przygotuje firma Aecom Polska, a ostatnim odcinkiem zajmie się spółka Trakt. Projekty mają być gotowe w przeciągu 50 miesięcy, a pochłoną 17 mln zł.
Podpisane umowy dotyczą odcinków Szczecinek-Piła, Oborniki-Poznań oraz Ostrów Wielkopolski-Kępno. Łączna długość odcinków to prawie 130 kilometrów. Opracowania dla pierwszych dwóch odcinków przygotuje firma Aecom Polska, a ostatnim odcinkiem zajmie się spółka Trakt. Projekty mają być gotowe w przeciągu 50 miesięcy, a pochłoną 17 mln zł.
Firmy, które zwyciężyły w przetargu mają przygotować opracowanie projektowe, w skład którego wchodzą: studium korytarzowe, studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, materiały konieczne do uzyskania decyzji środowiskowej oraz koncepcja programowa.
Po przygotowaniu dokumentacji Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie mogła ogłosić przetarg. Od chwili wyłonienia wykonawcy prac budowlanych będzie miał on trzy lata na zakończenie inwestycji. Wszystko zależy jednak od możliwości finansowych inwestora. Zapotrzebowanie na ukończenie realizacji inwestycji wynosi 200 mld zł, jednak do 2023 roku zapisano 135 mld zł na budowę dróg.
W województwie wielkopolskim wiele remontów i budów jest obecnie "pod kreską", ale zarząd GDDKiA pozostaje w optymistycznym nastroju. Uważa, że czym szybciej wykonane zostaną opracowania projektowe, tym większa szansa, że S11 pojawi się na liście dróg, których budowa będzie finansowana przez rząd.