Zobacz również dzielnice w Świnoujście

Najnowsze artykuły z Świnoujście

Pierwszy krok ku budowie Przylądka Pomerania - nowego Portu w Świnoujściu
Pierwszy krok ku budowie Przylądka Pomerania - nowego Portu w Świnoujściu
Teren pod budowę Przylądka Pomerania zostanie oczyszczony. 25 listopada 2025 r, w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie, została podpisana umowa na realizację zadania „Oczyszczenie z obiektów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego akwenów objętych inwestycją pn. Budowa falochronu dla nowego Portu Zewnętrznego w Świnoujściu”. Nowy port będzie znacznie większy niż planowano i zostanie wybudowany tylko przez polskie podmioty
Prezydent Świnoujścia sprzeciwia się budowie nowego, wielkiego portu zewnętrznego w planowanym kształcie
Prezydent Świnoujścia sprzeciwia się budowie nowego, wielkiego portu zewnętrznego w planowanym kształcie
Plan budowy ogromnego portu zewnętrznego w Świnoujściu – Przylądek Pomerania – budzi coraz większe kontrowersje. Prezydent miasta Joanna Agatowska sprzeciwia się inwestycji w obecnym kształcie, podkreślając, że rozwój infrastruktury portowej musi iść w parze z ochroną interesów mieszkańców, turystyki i środowiska naturalnego. Domaga się od rządu partnerskiego dialogu.
Przylądek Pomerania - powstanie nowy polski port zewnętrzny w Świnoujściu [FILMY]
Przylądek Pomerania - powstanie nowy polski port zewnętrzny w Świnoujściu [FILMY]
186 hektarów nowego lądu, blisko 3 km nowego nabrzeża z falochronem, tor podejściowy oraz basen portowy o głębokości 17 metrów, a przede wszystkim Głębokowodny Terminal Kontenerowy z nabrzeżem o długości 1,3 km oraz zdolnością przeładunkową 2 mln TEU rocznie - oto założenia Przylądku Pomerania, nowego portu zewnętrznego w Świnoujściu i jednej z największych inwestycji na Bałtyku.
Przylądek Pomerania: w Świnoujściu powstanie nowy port zewnętrzny za 10 mld zł
Przylądek Pomerania: w Świnoujściu powstanie nowy port zewnętrzny za 10 mld zł
Nowy ląd na Bałtyku – strategiczna inwestycja zmieni mapę Polski. W Świnoujściu powstanie jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w historii polskich portów. Przylądek Pomerania – nowy port zewnętrzny z terminalem kontenerowym – ma kosztować ponad 10 miliardów złotych i stworzyć 186 hektarów nowego lądu wysuniętego w morze. Realizacja tego wielkiego, strategicznego projektu dla polskiej gospodarki morskiej ma zakończyć się do 2029 roku.
Z terminalu w Świnoujściu skorzysta kolejna firma. ORLEN Neptun z nową umową
Z terminalu w Świnoujściu skorzysta kolejna firma. ORLEN Neptun z nową umową
ORLEN Neptun podpisał kolejny kontrakt na wykorzystanie infrastruktury morskiego terminala instalacyjnego w Świnoujściu. Na mocy porozumienia zawartego ze Smulders, odpowiedzialnego za produkcję wewnętrznych platform dla projektu morskiej farmy wiatrowej Baltica 2, w zachodniopomorskim terminalu Grupy ORLEN magazynowane i montowane będą stalowe komponenty farmy. Wcześniej spółka zawarła podobną umowę z Ocean Winds dla morskiej farmy wiatrowej BC-Wind. Świnoujście Offshore Terminal docelowo umożliwi instalację kilkudziesięciu turbin wiatrowych rocznie, stając się najważniejszym centrum instalacyjnym offshore wind w regionie Bałtyku.
Niemcy blokują budowę wielkiej, strategicznej inwestycji w Polsce
Niemcy blokują budowę wielkiej, strategicznej inwestycji w Polsce
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie tymczasowo wstrzymał wykonanie decyzji środowiskowej związanej z realizacją inwestycji budowy głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu. Należy jednak podkreślić, iż postanowienie sądu ma charakter tymczasowy i nie oznacza definitywnego wstrzymania przedsięwzięcia, które posiada kluczowe znaczenie dla polskiej gospodarki.
Co słychać na budowie ostatniego, brakującego odcinka S3 Świnoujście - Troszyn? [FILMY]
Co słychać na budowie ostatniego, brakującego odcinka S3 Świnoujście - Troszyn? [FILMY]
Kierowcy mogą korzystać z pełnego przekroju drogi ekspresowej S3 od Międzyzdrojów do Wolina. Zmiana organizacji ruchu dotyczy odcinka o długości 12 km, na którym wcześniej ruch odbywał się jedną jezdnią w obu kierunkach. W kolejnych tygodniach planowane są dalsze zmiany organizacji ruchu, aby całym 33 kilometrowej długości odcinkiem S3 Świnoujście-Troszyn można było przejechać dwiema jezdniami.
Dwie jezdnie S3 od Międzyzdrojów do Wolina już otwarte [FILM]
Dwie jezdnie S3 od Międzyzdrojów do Wolina już otwarte [FILM]
Kierowcy mogą korzystać z pełnego przekroju drogi ekspresowej S3 od Międzyzdrojów do Wolina. Zmiana organizacji ruchu dotyczy odcinka o długości 12 km, na którym wcześniej ruch odbywał się jedną jezdnią w obu kierunkach. W kolejnych tygodniach planowane są dalsze zmiany organizacji ruchu, aby całym 33 kilometrowej długości odcinkiem S3 Świnoujście-Troszyn można było przejechać dwiema jezdniami.
Co dalej z budową ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3 w Polsce? [FILMY]
Co dalej z budową ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3 w Polsce? [FILMY]
Na budowie ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim trwa wyścig z czasem. Czy ekipom budowlanym uda się zdążyć zakończyć prace, zanim rozpocznie się sezon wakacyjny? Kluczowe znaczenie dla tempa realizacji ma postęp prac w rejonie Wolina. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju.
Grupa ORLEN otwiera pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych
Grupa ORLEN otwiera pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych
Grupa ORLEN otworzyła w Świnoujściu pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych. Jest pierwszym na polskim wybrzeżu tego typu obiektem. Terminal instalacyjny w porcie w Świnoujściu z uwagi na lokalizację będzie obsługiwał nie tylko polskie inwestycje morskiej energetyki wiatrowej, ale również projekty z tego obszaru, które powstaną w innych krajach z regionu Morza Bałtyckiego.
REKLAMA