Grupa ORLEN otworzyła w Świnoujściu pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych. Jest pierwszym na polskim wybrzeżu tego typu obiektem. Terminal instalacyjny w porcie w Świnoujściu z uwagi na lokalizację będzie obsługiwał nie tylko polskie inwestycje morskiej energetyki wiatrowej, ale również projekty z tego obszaru, które powstaną w innych krajach z regionu Morza Bałtyckiego.
Na budowie ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim trwa wyścig z czasem. Czy ekipom budowlanym uda się zdążyć zakończyć prace, zanim rozpocznie się sezon wakacyjny? Kluczowe znaczenie dla tempa realizacji ma postęp prac w rejonie Wolina. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju.
Kolejny bardzo ważny krok ku budowie nowego, wielkiego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu - jednej z kluczowych inwestycji dla rozwoju gospodarki morskiej w Polsce. Terminal (zajmie powierzchnię ok. 70 hektarów) będzie przystosowany do obsługi statków o długości do 400 metrów, a pogłębienie kanału żeglugowego do 17 metrów pozwoli na przeładunek od 1,5 do 2 mln TEU rocznie. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na kilkanaście miliardów złotych, co podkreśla jej ogromne znaczenie dla rozwoju portu oraz regionu.
W województwie zachodniopomorskim trwa budowa ostatniego, blisko 33 kilometrowego, brakującego odcinka drogi ekspresowej S3 w Polsce, pomiędzy Świnoujściem a miejscowością Dargobądz (bez węzła). Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa zachodniopomorskiego, na terenie gmin: Świnoujście, Międzyzdroje, Wolin, Łunowo, Parłówko, Dargobądz. W ramach inwestycji powstaną węzły drogowe: Świnoujście, LNG, Łunowo i Międzyzdroje.
W województwie zachodniopomorskim trwa budowa ostatniego, blisko 33 kilometrowego, brakującego odcinka drogi ekspresowej S3 w Polsce, pomiędzy Świnoujściem a miejscowością Dargobądz (bez węzła). Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa zachodniopomorskiego, na terenie gmin: Świnoujście, Międzyzdroje, Wolin, Łunowo, Parłówko, Dargobądz. W ramach inwestycji powstaną węzły drogowe: Świnoujście, LNG, Łunowo i Międzyzdroje.
W Polsce planowana jest kolejna nowa inwestycja związana z infrastrukturą przeładunkową i gospodarką morską. Grupa OT Logistics, notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji na terenie portu w Świnoujściu.
W województwie zachodniopomorskim trwa budowa ostatniego, brakującego 17-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 w Polsce, pomiędzy Świnoujściem a miejscowością Dargobądz (bez węzła). Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa zachodniopomorskiego, na terenie gmin: Świnoujście, Międzyzdroje, Wolin, Łunowo, Parłówko, Dargobądz. W ramach inwestycji powstaną węzły drogowe: Świnoujście, LNG, Łunowo i Międzyzdroje.
Szykuje się kolejna wielka inwestycja w województwie zachodniopomorskim. Finalna decyzja środowiskowa dla budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu została podjęta, co stanowi bardzo ważny krok w rozwoju infrastruktury portowej województwa zachodniopomorskiego. Inwestycja ta umocni pozycję polskich portów na tle europejskiej i światowej konkurencji.
W województwie zachodniopomorskim trwa budowa ostatniego, brakującego 17-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 w Polsce, pomiędzy Świnoujściem a miejscowością Dargobądz (bez węzła). Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa zachodniopomorskiego, na terenie gmin: Świnoujście, Międzyzdroje, Wolin, Łunowo, Parłówko, Dargobądz. W ramach inwestycji powstaną węzły drogowe: Świnoujście, LNG, Łunowo i Międzyzdroje.
Kluczowa inwestycja dla rozwoju transportu morskiego i przeładunków w Polsce – nowy, wielki terminal kontenerowy w Świnoujściu – uzyskał ostateczną decyzję środowiskową. To bardzo ważny krok w realizacji tego przedsięwzięcia, który został właśnie wykonany. Protesty Niemców, związane z realizacją tej inwestycji, też nic nie dały.