Budowa drogi ekspresowej S7 Miechów – Szczepanowice otrzymała unijne wsparcie w wysokości ponad 118 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała ósmą umowę o wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). To równocześnie druga umowa dofinansowana wyłącznie ze środków FEnIKS.
Koszty i cel projektu
Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł ponad 284 mln zł, kwota wydatków kwalifikowalnych przekroczyła 139 mln zł, a dofinansowanie ze środków UE to 118,3 mln zł.
Celem była budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Miechów – Szczepanowice o długości 5,3 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja, oddana do ruchu w sierpniu br., znajduje się w północnej części województwa małopolskiego, w powiecie miechowskim w gminie Miechów na terenie miasta Miechów oraz w miejscowościach Bukowska Wola, Wymysłów, Parkoszowice, Poradów i Szczepanowice. Projekt został zrealizowany w trybie Projektuj i buduj.
Jakie prace zostały przeprowadzone
Wybudowane zostały m.in. obiekty inżynierskie, w tym mosty, wiadukty i przepusty. Powstały również drogi do obsługi terenów przyległych.
Ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu drogi, zostały też wykonane prace przy drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych, krzyżujących się z inwestycją.
Całość inwestycji uzupełniła budowa systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, a także urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia oraz ekrany przeciwolśnieniowe i akustyczne). Wykonane zostało też oznakowanie poziome i pionowe, jak również nasadzenia zieleni.
Z północy na południe, z południa z północ Polski
Droga ekspresowa S7 Miechów – Szczepanowice została poprowadzona nowym śladem, na wschód od dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7. Połączyła funkcjonujące odcinki Moczydło – Miechów i Szczepanowice – Widoma. Dzięki temu kierowcy podróżujący z Krakowa do Warszawy mają do dyspozycji blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej od Widomej aż do stolicy.
Droga ekspresowa S7 połączy trzy główne ośrodki miejskie kraju: Trójmiasto, Warszawę i Kraków. Docelowo będzie miała ok. 750 km długości i będzie jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w Polsce. To także część europejskiej drogi E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa biegnie przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu. Trasa ma istotne znaczenie dla komunikacji tych trzech państw Europy Środkowej.
Źródło: GDDKiA



![Powstanie nowy, blisko 200-metrowy wieżowiec przy dworcu Warszawa Centralna [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/237/109/687085_100x70.jpg)





![Pałac Kindermanna przy Piotrkowskiej w Łodzi coraz piękniejszy [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/57/57/687161_100x70.jpg)



![[Warszawa] Grupa BOŚ Bank wynajmuje cały biurowiec Feniks w Warszawie](https://investmap.pl/_i/image/157/29/1437_100x70.jpg)


![[Warszawa] Feniks z pozwoleniem na użytkowanie](https://investmap.pl/_i/image/160/32/1440_100x70.jpg)
![[Warszawa] C&W zarządza biurowcem Feniks w Warszawie](https://investmap.pl/_i/image/159/31/1439_100x70.jpg)
![[Warszawa] Biurowiec Feniks wyróżniony](https://investmap.pl/_i/image/158/30/1438_100x70.jpg)

![[Warszawa] Budynek Feniks na ukończeniu](https://investmap.pl/_i/image/161/33/1441_100x70.jpg)

