REKLAMA
Znaleziono 64 wyników
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsce
Po oddaniu ponad 319 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2022 roku wyniosła ponad 12,7 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią osiągnęło 327 mkw. na 1 000 mieszkańców. Rok 2022 zapamiętany zostanie jako rok licznych wyzwań dla branży handlowej. Wojna w Ukrainie, wzrost cen surowców oraz wysoka inflacja miały znaczący wpływ na zmniejszenie wydatków Polaków na zakupy oraz usługi, a co za tym idzie, również na kondycję firm handlowych. Z drugiej jednak strony wielu deweloperów oraz sieci handlowe sprostało tym wyzwaniom i z sukcesem dostosowało się do nowych warunków.
Niemiecka Grupa Pfleiderer sprzedaje polskie fabryki płyt drewnopochodnychartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka Grupa Pfleiderer sprzedaje polskie fabryki płyt drewnopochodnych
Bogdan i Elżbieta Kaczmarek oraz Innova Capital, poprzez spółkę celową Breticontic Investments Sp. z o.o., przejmują 100% udziałów w spółce Pfleiderer Polska. Transakcja typu corporate carve-out dotyczy polskich zakładów produkcyjnych międzynarodowej Grupy Pfleiderer, której 100% udziałów posiadają fundusze zarządzane przez podmioty powiązane ze Strategic Value Partners. Zamknięcie transakcji oczekiwane jest w pierwszej połowie 2024 roku, pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód regulacyjnych, a także spełnienia innych zwyczajowych warunków zawieszających. Umowa nie obejmuje należącej do Grupy Pfleiderer spółki Silekol zajmującej się produkcją klejów wykorzystywanych w produkcji płyt drewnopochodnych.
Czereśniowy Zakątekinwestycja
Pokaż inwestycję
Czereśniowy Zakątek
Mikołów, Czereśniowa
Wojna w Ukrainie, napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały w 2022 r. duży wpływ na rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Wojna w Ukrainie, napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały w 2022 r. duży wpływ na rynek handlowy w Polsce
Wojna w Ukrainie i związany z nią napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały duży wpływ na rynek handlowy w Polsce. Analogiczne do zeszłego roku pozostają preferencje konsumentów, aby kupować w pobliżu miejsca zamieszkania, a to motywuje deweloperów do budowania kolejnych parków handlowych i centrów convenience w małych miastach. Podsumowując 2022 rok, eksperci Colliers wybrali najistotniejsze wydarzenia ostatnich 12 miesięcy oraz trendy, które będą kształtować rynek handlowy w 2023 roku.
REKLAMA