REKLAMA
Znaleziono 6331 wyników
Wrocław wydał już ponad 300 mln zł na TORYwolucję. Jakie są plany na 2024 rok?artykuł
Pokaż artykuł
Wrocław wydał już ponad 300 mln zł na TORYwolucję. Jakie są plany na 2024 rok?
We Wrocławiu trwające od czterech lat działania w ramach TORYwolucji pochłonęły już kwotę przekraczającą 300 milionów złotych. Inicjatywa ta stanowi kompleksową reakcję na znaczną liczbę incydentów związanych z wykolejeniami, które miały miejsce w ostatnich latach w tym mieście. Już teraz znamy listę zadań planowanych na 2024 rok.
Mieszkańcy Iwin doczekają się przystanku kolejowego z Park&Ride. PKP PLK ogłaszają przetargartykuł
Pokaż artykuł
Mieszkańcy Iwin doczekają się przystanku kolejowego z Park&Ride. PKP PLK ogłaszają przetarg
Pierwsze pociągi mają zatrzymać się między Wrocławiem a Smardzowem w 2020 roku. Oprócz przystanku z...
Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzórartykuł
Pokaż artykuł
Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzór
Na te działania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 11 mln zł. Nadzór obejmie projekt...
Trwa budowa nowego mostu przez Wisłę i modernizacja przystanku kolejowego Kraków Zabłocie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego mostu przez Wisłę i modernizacja przystanku kolejowego Kraków Zabłocie [ZDJĘCIA]
W centrum stolicy Małopolski powstają nowe mosty kolejowe i pieszo-rowerowe nad Wisłą. Zwiększą one dostęp do modernizowanego przystanku kolejowego Kraków Zabłocie. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ze współudziałem Gminy Miejskiej Kraków, współfinansowana jest ze środków unijnych, instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Podróżni mogą już korzystać z nowego przystanku kolejowego w centrum Krakowa [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Podróżni mogą już korzystać z nowego przystanku kolejowego w centrum Krakowa [FILMY + ZDJĘCIA]
Podróżni mogą już korzystać z nowego przystanku kolejowego w centrum Krakowa. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększyły się możliwości w komunikacji regionalnej i aglomeracyjnej. Z obiektu położonego przy ul. Grzegórzeckiej łatwo dotrzeć na Stare Miasto i Kazimierz, a bliskość przystanków tramwajowych usprawni łączenie podróży. Projekt za przeszło 1,2 mld zł jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Budimex ukończył wartą 1,5 miliarda złotych wielką modernizację węzła kolejowego w woj. śląskimartykuł
Pokaż artykuł
Budimex ukończył wartą 1,5 miliarda złotych wielką modernizację węzła kolejowego w woj. śląskim
Budimex zakończył modernizację węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice. Inwestor – PKP Polskie Linie kolejowe – przeprowadził bezusterkowy odbiór końcowy odcinka kolejowego Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg.
Co słychać w styczniu 2025 na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać w styczniu 2025 na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Alstom inwestuje niemal pół miliarda zł w rozwój polskich zakładów produkcji taboru kolejowegoartykuł
Pokaż artykuł
Alstom inwestuje niemal pół miliarda zł w rozwój polskich zakładów produkcji taboru kolejowego
Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, wzmacnia zdolności produkcji taboru kolejowego w Polsce. W ciągu pięciu lat, tj. od 2022 do 2027 roku, realizowane są inwestycje o łącznej wartości 487 mln zł z przeznaczeniem na rozwój zakładów w Chorzowie, Wrocławiu i Nadarzynie. W ostatnich trzech latach przeznaczono już 320 mln zł na rozbudowę infrastruktury dla nowych projektów i modernizację zakładów, w tym uruchomienie nowej linii do spawania aluminium we Wrocławiu, co pozwoliło zakładowi rozszerzyć zdolności produkcyjne, skoncentrowane pierwotnie na taborze z czarnej stali.
[Wrocław] We Wrocławiu przybyło w weekend kolejowych stacjiartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] We Wrocławiu przybyło w weekend kolejowych stacji
Od niedzielnego poranka wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów we Wrocławiu działa n...
[Warszawa] Warszawa szuka wykonawcy tunelu w Wawrzeartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawa szuka wykonawcy tunelu w Wawrze
Do końca czerwca tego roku firmy zainteresowane budową tunelu pod linią kolejową w Wawrze mogą skład...
Bliżej budowy peronów na podziemnym przystanku Łódź Polesie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Bliżej budowy peronów na podziemnym przystanku Łódź Polesie [ZDJĘCIA]
Przystanek Łódź Polesie, to jeden z trzech przystanków, które zapewnią dogodną komunikację w tunelu nowobudowanej podziemnej linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej do stacji Żabieniec i Kaliska. Rozpoczęły się prace na najniższym poziomie Polesia. Kontynuowane są roboty na przystankach Śródmieście i Koziny.
Dworzec kolejowy w Białymstoku przeszedł wielką metamorfozę [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Dworzec kolejowy w Białymstoku przeszedł wielką metamorfozę [FILMY]
Zakończyły się najważniejsze prace na stacji kolejowej w stolicy Podlasia. Podróżni korzystają już ze wszystkich czterech nowych peronów, na które wygodnie docierają tunelem, wyposażonym w schody ruchome i windy. Nowoczesna stacja, przyjazna także dla osób o ograniczonej mobilności, powstała w ramach budowy linii Rail Baltica, realizowanej ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Cztery perony, tunel i ruchome schody – stacja Białystok w nowej odsłonie [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Cztery perony, tunel i ruchome schody – stacja Białystok w nowej odsłonie [FILM+ZDJĘCIA]
Zakończyły się najważniejsze prace na stacji kolejowej w stolicy Podlasia. Podróżni korzystają już ze wszystkich czterech nowych peronów, na które wygodnie docierają tunelem, wyposażonym w schody ruchome i windy. Nowoczesna stacja, przyjazna także dla osób o ograniczonej mobilności, powstała w ramach budowy linii Rail Baltica, realizowanej ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Warszawa: Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Warszawa: Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej? [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
W Warszawie trwa budowa pierwszej podziemnej trasy tramwajowej [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie trwa budowa pierwszej podziemnej trasy tramwajowej [FILM]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
[Wrocław] Alarm w urzędzie: Kilkanaście mostów i kładek nadaje się do pilnego remontuartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Alarm w urzędzie: Kilkanaście mostów i kładek nadaje się do pilnego remontu
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta opracowuje właśnie listę mostów, kładek i wiaduktów drogowych, które...
Wrocław: Ciąg dalszy remontu zabytkowej kamienicy na Nadodrzu. Miasto wyda prawie dwa razy więcej, niż chciałoartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Ciąg dalszy remontu zabytkowej kamienicy na Nadodrzu. Miasto wyda prawie dwa razy więcej, niż chciało
Kompleksowa rewitalizacja wnętrza budynku powstałego sto lat temu, znajdującego się przy ulicy Kurko...
Most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie przeszedł próbne ‎obciążenia – w listopadzie wniosek o pozwolenie na ‎użytkowanie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie przeszedł próbne ‎obciążenia – w listopadzie wniosek o pozwolenie na ‎użytkowanie [ZDJĘCIA]
Most o długości 276 m zwiększy swobodę żeglugi śródlądowej i zapewni ciągłość ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 273. Generalny wykonawca inwestycji, firma Budimex S.A. zakończyła próbne obciążenia na wiadukcie i moście kolejowym. Wartość inwestycji to ok. 282 mln zł netto.
REKLAMA