Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. sześciokrotnie zmieniały termin składania ofert. To nie pomogło w uzyskaniu korzystnej propozycji – jedna z firm oczekuje prawie 8 mln zł więcej, niż zaplanowali inwestorzy, a druga ponad 23 mln zł. W dodatku obie zgłosiły się do realizacji tylko pierwszej części zadania.
Wrocławskie Inwestycje opublikowały 28 czerwca listę ofert w sprawie przetargu na budowę drogi łączącej WPT z WPP. Podzieliły zadanie na dwie części. Pierwsza dotyczy wykonania robót budowlanych na odcinku ulic Fabryczna – Otyńska. Druga opracowania dokumentacji projektowej oraz realizacji prac na Otyńskiej w pobliżu przejazdu kolejowego.
Zamawiający planuje wydać na pierwszą część 15 mln 67 tys. zł brutto (w tej kwocie partycypują, oprócz miasta, także WPT, WPP, Wyższa Szkoła Bankowa i niektóre firmy mające siedziby w tym rejonie, m.in. Techland). Drugą sfinansuje Gmina Wrocław – planowo za 79,8 tys. zł.
Obie złożone oferty przekroczyły oczekiwania inwestorów i obie dotyczą wyłącznie pierwszego etapu prac. Firma Budimex S.A. z Warszawy jest gotowa zrealizować je za 22 mln 883 tys. zł, natomiast Eurovia Polska S.A. z Bielan Wrocławskich za 38 mln 571 tys. zł – przy udzieleniu dziesięcioletniej gwarancji.
Urzędnicy analizują złożone propozycje. Początkowy mieliśmy je poznać 30 maja. Wrocławskie Inwestycje sześciokrotnie wydłużały ten termin – do 1 czerwca, 6, 14, 20, 26 i wreszcie 28. Wykonawca będzie miał czas na realizację obu części inwestycji do końca 2019 roku.
Jak droga powstanie?
REKLAMA
Na odcinku od ul. Fabrycznej 5-7 do Otyńskiej (około 50 m przed skrzyżowaniem z linią kolejową) powstanie jednojezdniowa dwupasowa droga lokalna o szerokości 7 m. – Teren obecnie nie jest zbyt mocno urządzony, nawierzchnie są niejednorodne, od gruntowych do bitumicznych z licznymi deformacjami – wyliczają urzędnicy.
Projekt przewiduje bitumiczną nawierzchnię chodników. Szerokość tych po północnej stronie wyniesie 3 m (z możliwością zawężeń w trakcie prac w celu ochrony roślinności), a południowej – 2 m. Na przebudowywanym odcinku powstaną cztery przystanki autobusowe wyposażone w System Dynamicznej Informacji Przystankowej.
– Do usunięcia przewidziano wyłącznie zieleń, która koliduje bezpośrednio z realizacją inwestycji – czytamy w dokumentacji.
Miasto zaplanowało nasadzenia drzew i krzewów. Zaproponowało gatunki odporne na mróz i zanieczyszczenia pochodzące z ruchu drogowego, a także dostosowane do obecnych warunków glebowych i wodnych. Zgodnie z projektem przybędzie 41 dębów szypułkowych, 5 topoli czarnych oraz 3 klony czerwone.
– Podczas projektowania starano się wybrać rośliny, które oprócz wyżej wymienionych walorów, pozwolą na stworzenie estetycznych form wizualnych, również w kresie jesienno-zimowym – wyjaśnia magistrat.
Druga część zamówienia, czyli prace na Otyńskiej w rejonie przejazdu kolejowego, przewiduje kontynuowanie trzymetrowego ciągu pieszo-rowerowego, dwumetrowego chodnika oraz siedmiometrowej jezdni.