Wrocław: Droga łącząca Wrocławski Park Przemysłowy z Technologicznym jednak zbyt droga?

Wrocław: Droga łącząca Wrocławski Park Przemysłowy z Technologicznym jednak zbyt droga?

REKLAMA
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. sześciokrotnie zmieniały termin składania ofert. To nie pomogło w uzyskaniu korzystnej propozycji – jedna z firm oczekuje prawie 8 mln zł więcej, niż zaplanowali inwestorzy, a druga ponad 23 mln zł. W dodatku obie zgłosiły się do realizacji tylko pierwszej części zadania.
Wrocławskie Inwestycje opublikowały 28 czerwca listę ofert w sprawie przetargu na budowę drogi łączącej WPT z WPP. Podzieliły zadanie na dwie części. Pierwsza dotyczy wykonania robót budowlanych na odcinku ulic Fabryczna – Otyńska. Druga opracowania dokumentacji projektowej oraz realizacji prac na Otyńskiej w pobliżu przejazdu kolejowego.
Zamawiający planuje wydać na pierwszą część 15 mln 67 tys. zł brutto (w tej kwocie partycypują, oprócz miasta, także WPT, WPP, Wyższa Szkoła Bankowa i niektóre firmy mające siedziby w tym rejonie, m.in. Techland). Drugą sfinansuje Gmina Wrocław – planowo za 79,8 tys. zł.
Obie złożone oferty przekroczyły oczekiwania inwestorów i obie dotyczą wyłącznie pierwszego etapu prac. Firma Budimex S.A. z Warszawy jest gotowa zrealizować je za 22 mln 883 tys. zł, natomiast Eurovia Polska S.A. z Bielan Wrocławskich za 38 mln 571 tys. zł – przy udzieleniu dziesięcioletniej gwarancji.
Urzędnicy analizują złożone propozycje. Początkowy mieliśmy je poznać 30 maja. Wrocławskie Inwestycje sześciokrotnie wydłużały ten termin – do 1 czerwca, 6, 14, 20, 26 i wreszcie 28. Wykonawca będzie miał czas na realizację obu części inwestycji do końca 2019 roku.

Jak droga powstanie?

Na odcinku od ul. Fabrycznej 5-7 do Otyńskiej (około 50 m przed skrzyżowaniem z linią kolejową) powstanie jednojezdniowa dwupasowa droga lokalna o szerokości 7 m. – Teren obecnie nie jest zbyt mocno urządzony, nawierzchnie są niejednorodne, od gruntowych do bitumicznych z licznymi deformacjami – wyliczają urzędnicy.
Projekt przewiduje bitumiczną nawierzchnię chodników. Szerokość tych po północnej stronie wyniesie 3 m (z możliwością zawężeń w trakcie prac w celu ochrony roślinności), a południowej2 m. Na przebudowywanym odcinku powstaną cztery przystanki autobusowe wyposażone w System Dynamicznej Informacji Przystankowej.
Do usunięcia przewidziano wyłącznie zieleń, która koliduje bezpośrednio z realizacją inwestycji – czytamy w dokumentacji.
Miasto zaplanowało nasadzenia drzew i krzewów. Zaproponowało gatunki odporne na mróz i zanieczyszczenia pochodzące z ruchu drogowego, a także dostosowane do obecnych warunków glebowych i wodnych. Zgodnie z projektem przybędzie 41 dębów szypułkowych, 5 topoli czarnych oraz 3 klony czerwone.
Podczas projektowania starano się wybrać rośliny, które oprócz wyżej wymienionych walorów, pozwolą na stworzenie estetycznych form wizualnych, również w kresie jesienno-zimowym – wyjaśnia magistrat.
Druga część zamówienia, czyli prace na Otyńskiej w rejonie przejazdu kolejowego, przewiduje kontynuowanie trzymetrowego ciągu pieszo-rowerowego, dwumetrowego chodnika oraz siedmiometrowej jezdni.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

BGK przenosi się do gdańskiej Alchemii
Bank Gospodarstwa Krajowego w Gdańsku wynajął 550 mkw. powierzchni biurowej kompleksie Alchemia. Fin...
Wrocław: WPBM inwestuje przy oporowskim kąpielisku. Płaci miliony za sam grunt
Wrocławski deweloper był jedynym chętnym na państwowy teren przy ulicy Jordanowskiej. Dzięki temu wy...
Opublikowano raport dotyczący rynku biurowego we Wrocławiu I połowie 2020 roku
Firma doradcza Cresa opublikowała najnowszy raport dotyczący rynku biurowego w stolicy Dolnego Śląsk...
Łódź: Będą nowe buspasy. Pasażerowie pojadą szybciej komunikacją miejską
Mają na celu usprawnienie przejazdu komunikacją miejską podczas szczytu komunikacyjnego. Obecni...
Kraków: Startuje remont Mostu Nowohuckiego w kierunku Płaszowa
Most Nowohucki przechodzi gruntowny remont od maja tego roku. W nocy z 9 na 10 sierpnia kierowcy mus...
Rusza modernizacja dwóch podpoznańskich dworców kolejowych
Dwa zabytkowe budynki dworców kolejowych w Pobiedziskach i Kobylnicy odzyskają dawny blask. Już nieb...
Wrocław: Współczesna kamienica stanie w sąsiedztwie Pałacu Królewskiego. Miejski grunt sprzedany
Dwa podmioty zainteresowały się nieruchomością przy ulicy Kazimierza Wielkiego. Wrocławski deweloper...
Realizacja Odrzańskiej Drogi Wodnej ma być zagwarantowana w programie rządowym
Po wielu latach pojawiła się duża szansa na realizację strategicznej inwestycji na dolnośląskim odci...
Dolny Śląsk: Wybrano rekomendowany wariant przebiegu trasy S8 z Wrocławia do Kłodzka
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała na specjalnej stronie dotyczącej przebudo...
Dziewięć sklepów Kaufland do modernizacji. Na liście market w Jeleniej Górze
Kaufland rozpoczyna modernizację dziewięciu marketów, w ramach której sklepy zyskają m.in. kasy samo...