Coraz bliżej rozpoczęcia kolejnego etapu budowy alternatywnego połączenia drogowego z Nowego Dworu i Muchoboru Małego w kierunku centrum miasta. Chodzi o ostatni, brakujący odcinek ulicy Otyńskiej.
Po dwóch unieważnionych wcześniej przetargach zorganizowanych przez miejską spółkę Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o., tym razem w trzecim już przetargu uda się prawdopodobnie nareszcie wyłonić wykonawcę, który przebuduje blisko 100-metrowy odcinek ulicy Otyńskiej i kanalizację na ul. Traktatowej i Duńskiej. Jest to brakujący fragment trasy mającej połączyć Wrocławski Park Przemysłowy z Wrocławskim Parkiem Technologicznym. Odcinek przebiega w pobliżu modernizowanej właśnie stacji kolejowej Wrocław Muchobór. Powodem unieważnienia dwóch wcześniejszych przetargów na ten kawałek drogi były zbyt wysokie ceny zaproponowane przez firmy, które w nich startowały.
Tym razem oferty złożyły cztery firmy: PUB Brukpol, Elektrotim, Strabag i Gremium. Miasto zaplanowało przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji w sumie 922 tys. złotych. Gerium i Strabag złożyły oferty mieszczące się zaplanowanym przez gminę Wrocław budżecie. Pierwsza z firm chce za wykonanie prac kwoty 904 997 zł, druga 811 500 zł.
REKLAMA
Dwie pozostałe firmy złożyły oferty mocno przekraczające tą kwotę (PHU Brukpol 1 132 830 zł, Elektrotim 1 191 255 zł). W najbliższych dniach powinniśmy się dowiedzieć, która z firm dokończy brakujący odcinek ul. Otyńskiej. W ramach inwestycji zaplanowano budowę jezdni, chodników i ścieżki rowerowej na Otyńskiej, a ul. Traktatowej i Duńskiej wymienione mają być instalacje wodno-kanalizacyjne. Zamówienie obejmowało również opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych i na ich podstawie realizację robót budowlanych.
Do połączenia ulic zostanie już tylko przebudowa przejazdu. I tutaj dobra wiadomość od PKP PLK. Spółka realizuje już przebudowę stacji kolejowej Wrocław Muchobór, który uwzględnia również remont przejazdu.