REKLAMA
Znaleziono 1482 wyników
W Radomiu powstanie wielki park logistyczno-produkcyjny i terminal kontenerowy intermodalny [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Radomiu powstanie wielki park logistyczno-produkcyjny i terminal kontenerowy intermodalny [WIZUALIZACJE]
W Radomiu, na terenach dawnej ciepłowni RADPEC powstanie terminal intermodalny wraz z parkiem logistyczno-produkcyjnym. Inwestorem jest spółka TG Park Północ. Biznesowym partnerem merytorycznym TSL jest NWIC – New Wave International Cargo.
Myjnia samochodowa ze stacją kontroli pojazdów, ul. Królewieckainwestycja
Pokaż inwestycję
Myjnia samochodowa ze stacją kontroli pojazdów, ul. Królewiecka
Wrocław, Fabryczna, Królewiecka
[Wrocław] Na Maślicach, przy ul. Królewieckiej powstanie myjnia samoobsługowaartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Na Maślicach, przy ul. Królewieckiej powstanie myjnia samoobsługowa
Kolejna nowa inwestycja na wrocławskich Maślicach, która wzbogaci ofertę usług dla mieszkańców tego...
Najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w naszej części Europy – Annopol w Warszawie – prawie gotowa [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w naszej części Europy – Annopol w Warszawie – prawie gotowa [FILM]
Budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu dobiega końca. Po zakończeniu wszystkich prac – już jesienią tego roku – w zautomatyzowanym, ekologicznym i najnowocześniejszym obiekcie tego typu w Polsce i regionie serwisowanych będzie ponad 150 niskopodłogowych tramwajów. 5 czerwca, zajezdnię odwiedził prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Metro Warszawskie zatrudni ok. 100 pracowników PKP CARGOartykuł
Pokaż artykuł
Metro Warszawskie zatrudni ok. 100 pracowników PKP CARGO
Spółki PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji i Metro Warszawskie Sp. z o.o. podpisały List Intencyjny w sprawie zatrudniania pracowników PKP CARGO. Program wsparcia nowego zatrudnienia dla ok. 100 pracowników PKP CARGO będzie realizowany w najbliższych tygodniach w grupach zawodowych, w których Metro Warszawskie aktywnie poszukuje pracowników.
CPK sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmowaćartykuł
Pokaż artykuł
CPK sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować
Spółka taborowa Centralnego Portu Komunikacyjnego sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować w formie wieloletnich umów do obsługi linii Kolei Dużych Prędkości. Analogiczne rozwiązania sprawdzają się m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Skandynawii i krajach Beneluksu. Spółka CPK podpisała umowę na biznesplan tzw. poolu taborowego.
Wrocław: MPK dopłaca do ekologicznej myjni. Mamy jeździć czystszymi tramwajamiartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: MPK dopłaca do ekologicznej myjni. Mamy jeździć czystszymi tramwajami
Inwestycja na terenie zajezdni Borek pochłonie niemal 2,7 mln zł – o ponad 300 tys. zł więcej, niż p...
PKP Intercity ogłosiło wielki przetarg na piętrowe elektryczne zespoły trakcyjneartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity ogłosiło wielki przetarg na piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne
PKP Intercity ogłosiło postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na zakup 42-piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń krajowych, z możliwością domówienia kolejnych 30 pociągów. To pierwsze tego typu pojazdy w parku taborowym przewoźnika i największe zamówienie, biorąc pod uwagę obejmującą go liczbę pociągów zespolonych oraz wartość – prawie 10 mld zł brutto w opcji podstawowej.
Koleje Dolnośląskie wciąż bez nowych pociągów? Następne fiaskoartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dolnośląskie wciąż bez nowych pociągów? Następne fiasko
Nie pomogła zmiana warunków postępowania ani podział jego części na mniejsze zamówienia. Do zakupu p...
Prywatna polska firma chce uruchomić przyspieszone połączenia kolejowe Poznań - Wrocławartykuł
Pokaż artykuł
Prywatna polska firma chce uruchomić przyspieszone połączenia kolejowe Poznań - Wrocław
Prywatna polska firma chce wozić pasażerów na trasie kolejowej z Poznania do Wrocławia co godzinę. Spółka SKPL Cargo z woj. wielkopolskiego złożyła 1 października 2024 r. wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) o pozwolenia na prowadzenie 16 par pociągów na trasie Poznań Główny - Wrocław Główny. Znamy więcej szczegółów i proponowany dokładny rozkład jazdy.
[dolnośląskie] W kamiennogórskiej strefie powstają nowe zakładyartykuł
Pokaż artykuł
[dolnośląskie] W kamiennogórskiej strefie powstają nowe zakłady
W tym roku sześć nowoczesnych zakładów powstanie na terenie Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekono...
[Kraków] Autobus Jelcz 272 MEXartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Autobus Jelcz 272 MEX
Autobus Jelcz 272 MEX Pierwsze autobusy Jelcz 272 MEX pojawiły się w Krakowie w 1963 roku. Były to p...
[Głogów] Dworzec kolejowy (przebudowa)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Głogów] Dworzec kolejowy (przebudowa)
Głogów
[Leszno] Dworzec kolejowy  Lesznoinwestycja
Pokaż inwestycję
[Leszno] Dworzec kolejowy Leszno
Leszno, Śródmieście
Kraków Głównyinwestycja
Pokaż inwestycję
Kraków Główny
Kraków, Śródmieście
[Kędzierzyn-Koźle] Dworzec "Kędzierzyn-Koźle Główny" (remont)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kędzierzyn-Koźle] Dworzec "Kędzierzyn-Koźle Główny" (remont)
Kędzierzyn-Koźle, Długomiłowice
Przebudowa dworca kolejowego Kielce Główneinwestycja
Pokaż inwestycję
Przebudowa dworca kolejowego Kielce Główne
Kielce, Czarnów, Żelazna
Most kolejowy na Pilicyinwestycja
Pokaż inwestycję
Most kolejowy na Pilicy
Tomaszów Mazowiecki, Kępa 34
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]
Nowy Rząd, który wkrótce ma przejąć odpowiedzialność za losy naszego kraju w warstwie infrastruktury, najmniejsze zgryzoty będzie miał odnośnie dróg. Na pewno trzeba przejrzeć program drogowy – bo w wielu miejscach niepotrzebnie planuje się budowę wielkich tras ekspresowych dla niewielkiego ruchu.
Kolej wrzuca wyższy bieg. Towary docierają szybciej niż rok temuartykuł
Pokaż artykuł
Kolej wrzuca wyższy bieg. Towary docierają szybciej niż rok temu
Efekty modernizacji infrastruktury kolejowej widać gołym okiem – dzięki pracom prowadzonym przez Polskie Linie Kolejowe S.A. czas przejazdu pociągów towarowych wyraźnie się skrócił. W 2025 roku składy pokonują trasę Poznań – Szczecin średnio aż o 112 minut szybciej niż rok wcześniej, a na trasie Brzeg Dolny – Stara Wieś k. Kutna najszybsze pociągi intermodalne kursują nawet o 60 minut krócej. To poprawia płynność przewozów i zwiększa konkurencyjność kolei.
REKLAMA