REKLAMA
Znaleziono 4087 wyników
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]
Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców.
Galeria Sudecka w Jeleniej Górze z nowymi najemcamiartykuł
Pokaż artykuł
Galeria Sudecka w Jeleniej Górze z nowymi najemcami
Galeria Sudecka, największe centrum handlowo-rozrywkowym w Jeleniej Górze, pozyskało kolejnych nowych najemców. Łączna powierzchnia handlowa objęta nowymi umowami wynosi 1500 mkw.
Galeria Sekunda Jędrzejów zostanie rozbudowanaartykuł
Pokaż artykuł
Galeria Sekunda Jędrzejów zostanie rozbudowana
Oferta jędrzejowskiej Galerii Sekunda zostanie poszerzona o kolejne sklepy znanych marek, które rozpoczną działalność w dobudowanym Parku Handlowym Sekunda. Łącznie powstanie dodatkowe ok. 10 000 mkw. dodatkowej powierzchni najmu.
Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendamiartykuł
Pokaż artykuł
Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendami
Wzrost obrotów i liczby klientów pokazuje, że Polacy na stałe wrócili do centrów handlowych. Jednocześnie obserwujemy dalszy rozwój parków handlowych, centrów typu convenience oraz obiektów wielofunkcyjnych wpisujących się w koncepcję 15-minutowego miasta. Analizując trzeci kwartał, eksperci BNP Paribas Real Estate Poland zwracają także uwagę na spadek wskaźnika pustostanów w centrach handlowych oraz wzrost rozwiązań w handlu wykorzystujących sztuczną inteligencję.
W 2021 roku w Polsce przybyło 300 tys. mkw. powierzchni handlowej i 11 nowych marek zagranicznychartykuł
Pokaż artykuł
W 2021 roku w Polsce przybyło 300 tys. mkw. powierzchni handlowej i 11 nowych marek zagranicznych
Rynek handlowy wraca do formy po pandemicznych ograniczeniach. W 2021 roku przybyło 300 tys. mkw. powierzchni handlowej, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu CBRE. Odwiedzalność sklepów rosła, a na rynku pojawiło się 11 nowych międzynarodowych marek. Utrzymywała się popularność parków handlowych, które rosły szczególnie w małych ośrodkach miejskich.
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Zgorzelec] Zgorzelec Plaza
Zgorzelec, Pieńsk
Centrum handlowe Galardia w Starachowicach zostało sprzedaneartykuł
Pokaż artykuł
Centrum handlowe Galardia w Starachowicach zostało sprzedane
Kolejna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Starachowickie CH Galardia, inwestycja wybudowana przez Stage Capital oraz Sierra Balmain, zmieniło właściciela. Zostało nim Future Estate. Umowę finalizującą transakcję podpisano 26 września 2024 r. Wyłącznym agentem doradzającym sprzedającemu w procesie był Avison Young.
Centrum handlowe Witawa w Gdyni wystawione na sprzedaż przez komornikaartykuł
Pokaż artykuł
Centrum handlowe Witawa w Gdyni wystawione na sprzedaż przez komornika
Szykuje się kolejna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Tym razem dotyczyć będzie obiektu handlowego położonego na północy Polski, w Gdyni. Centrum handlowe Witawa od dłuższego czasu zmagało się z różnego rodzaju problemami.
PSNPH: podatki i ubezpieczenia nieruchomości powinien pokrywać ich właścicielartykuł
Pokaż artykuł
PSNPH: podatki i ubezpieczenia nieruchomości powinien pokrywać ich właściciel
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zwraca uwagę, że najemcy nie powinni pokrywać kosztów ubezpieczenia centrów handlowych – to obowiązek pozostający wyłącznie po stronie właścicieli obiektów.
Nowy Fort Wola z ośmioma nowymi najemcamiartykuł
Pokaż artykuł
Nowy Fort Wola z ośmioma nowymi najemcami
Właściciel Nowego Fortu Wola, firma Mayland podpisała właśnie umowy z ośmioma nowymi najemcami. Głów...
[małopolskie] Galeria Tarnovia notuje najwyższą odwiedzalność w historiiartykuł
Pokaż artykuł
[małopolskie] Galeria Tarnovia notuje najwyższą odwiedzalność w historii
Wyniki footfall tarnowskiego centrum handlowego szybują w górę od dłuższego czasu, osiągając obecnie...
[wielkopolskie] Pierwsza rocznica zakończenia rozbudowy Ferio Koninartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] Pierwsza rocznica zakończenia rozbudowy Ferio Konin
Rok temu, w pełni skomercjalizowana powiększona w wyniku rozbudowy, powierzchnia Centrum Handlowego...
Rynek powierzchni handlowych w Polsce – I kw. 2022 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni handlowych w Polsce – I kw. 2022 roku
W pierwszym kwartale 2022 roku do użytkowania oddane zostało zaledwie 30 tys. mkw. powierzchni handlowej. Liczba ta obejmuje trzy nowe obiekty i jedną rozbudowę centrum handlowego. Ponad 65% obiektów będących w budowie to parki handlowe. Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym i w marcu 2022 roku wzrosła odpowiednio o 8,1% i 9,6% w porównaniu do lutego i marca 2021 roku – wynika z najnowszego raportu "Marketbeat. Rynek powierzchni handlowych – I kw. 2022 r." – przygotowanego przez Cushman & Wakefield.
N-Park w Tarnobrzegu w pełni skomercjalizowany. Wkrótce otwarcieartykuł
Pokaż artykuł
N-Park w Tarnobrzegu w pełni skomercjalizowany. Wkrótce otwarcie
N-Park w Tarnobrzegu – największy obiekt w portfolio Napollo, jest już w 100% skomercjalizowany. Otwarcie obiektu o powierzchni prawie 23 000 mkw. GLA planowane jest na październik.
Trwa rozbiórka jednej z największych galerii handlowych w Polsce – Galerii Malta w Poznaniu [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa rozbiórka jednej z największych galerii handlowych w Polsce – Galerii Malta w Poznaniu [FILM]
Jedno z największych centrów handlowo-rozrywkowych w stolicy Wielkopolski i w Polsce znika z mapy handlowej. Galeria Malta w Poznaniu jest w trakcie wyburzania. Nieruchomość zostanie przygotowana pod przyszłą, nową inwestycję.
Ruszył pierwszy etap rozbudowy Centrum Handlowego Piekary w Legnicyartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył pierwszy etap rozbudowy Centrum Handlowego Piekary w Legnicy
Carrefour Polska rozpoczął kolejną inwestycję związaną z rozbudową i remodellingiem portfela swoich obiektów. Obecnie trwa pierwszy etap modernizacji Centrum Handlowego Piekary w Legnicy. Przebudowany zostanie hipermarket. Na wydzielonej przestrzeni ok. 2700 mkw. powstałej w galerii handlowej, pojawią się dwa nowe sklepy oraz fitness klub. Sieć planuje dalsze inwestycje w rozwój oferty tego obiektu.
Mniej klientów odwiedza galerie i centra handlowe w Polsce. Spadki są we wszystkich województwach [BADANIE]artykuł
Pokaż artykuł
Mniej klientów odwiedza galerie i centra handlowe w Polsce. Spadki są we wszystkich województwach [BADANIE]
W trzecim kwartale br. ruch w centrach i galeriach handlowych spadł o blisko 12,4% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. W tym samym czasie zmniejszyła się liczba unikalnych klientów – o prawie 10% rdr. Natomiast częstotliwość zakupów minimalnie wzrosła w dwóch województwach, a w pozostałych odnotowano nieznaczne spadki. Skróceniu uległ przeciętny czas trwania wizyty – o 18 sekund, a także średni łączny czas pobytu w placówce – o ponad 5 minut.
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientówartykuł
Pokaż artykuł
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientów
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że klienci coraz częściej są zmuszani do płacenia za parking w centrach handlowych – chociaż najemcy pokrywają koszty prowadzenia parkingu w ramach kosztów wspólnych. W ostatnich tygodniach takie opłaty wprowadziły m.in. CH Karolinka w Opolu, CH Posnania czy ETC w Swarzędzu. Takie praktyki to nie tylko utrudnienie dla klientów galerii handlowych, ale w długim terminie istotne zmniejszenie ruchu w danym obiekcie. To działa bezpośrednio na niekorzyść najemców sklepów i punktów usługowych, którzy co miesiąc opłacają całość kosztów prowadzenia parkingu.
Jedenasty N-Park polskiej firmy Napollo otwiera się w Olkuszuartykuł
Pokaż artykuł
Jedenasty N-Park polskiej firmy Napollo otwiera się w Olkuszu
Polska firma Napollo otwiera kolejny nowy park handlowy w Polsce. Tym razem w województwie małopolskim, w ponad 35-tysięcznym Olkuszu. To jeden z największych parków handlowych w portfolio tej spółki.
Rusza nowy park handlowy N-Park Piotrków Trybunalskiartykuł
Pokaż artykuł
Rusza nowy park handlowy N-Park Piotrków Trybunalski
Za kilka dni oficjalnie rozpocznie swoją działalność kolejny nowy park handlowy sieci N-Park, której właścicielem jest firma Napollo. Tym razem w województwie łodzkim, w blisko 68-tysięcznym Piotrkowie Trybunalskim.
REKLAMA