REKLAMA
Znaleziono 2014 wyników
[Kraków] Dalsze losy krakowskiego podziemnego dworca PKP po upadku wykonawcyartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Dalsze losy krakowskiego podziemnego dworca PKP po upadku wykonawcy
W najbliższych dniach PKP ogłosi wyniki przetargu na przebudowę tzw. Antresoli, stanowiącej element...
[Poznań] Jedna ze spółek Grupy PKP w Malta Houseartykuł
Pokaż artykuł
[Poznań] Jedna ze spółek Grupy PKP w Malta House
Firma PKP Informatyka wynajęła 532 mkw. powierzchni biurowej w poznańskim kompleksie Malta House nal...
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Białystok] Al. I.J. Paderewskiego w Białymstoku
Białystok, Bojary
Wrocław: Sołtysowice – tu warto zamieszkaćartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Sołtysowice – tu warto zamieszkać
Tajemniczy fort, targowisko pełne niespodzianek, czy spływy kajakowe w letnie dni – istnieje wiele p...
Wrocław: PKP sprzedały część dawnego Dworca Górnośląskiegoartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: PKP sprzedały część dawnego Dworca Górnośląskiego
Kolejarze, mimo braku chętnych, nie obniżali ceny za zabytkową nieruchomość w sąsiedztwie Dworca Głó...
Miliard złotych unijnego dofinansowania dla PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
Miliard złotych unijnego dofinansowania dla PKP Intercity
Dzięki podpisanym aneksom do umów o dofinansowanie kolejowa spółka otrzyma z Unii Europejskiej łącznie miliard złotych.
PKP Intercity wzmocni park taborowy pociągami hybrydowymiartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity wzmocni park taborowy pociągami hybrydowymi
PKP Intercity sukcesywnie realizuje strategię taborową, w ramach której do 2030 roku wszystkie pojazdy w parku przewoźnika będą nowe lub zmodernizowane. Kolejnym krokiem w jej realizacji jest zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą dostosowane do prędkości co najmniej 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h podczas jazdy z wykorzystaniem napędu spalinowego. Przewoźnik uwzględnia możliwość zabudowy w przyszłości napędu bezemisyjnego. Taka sytuacja zaistnieje, jeśli nowe technologie pojawiające się na rynku, okażą się atrakcyjne dla PKP Intercity, spełnią wymagania techniczne oraz znajdą uzasadnienie ekonomiczne.
PKP CARGOTABOR – mniejsze zwolnienia grupowe niż zaplanowanoartykuł
Pokaż artykuł
PKP CARGOTABOR – mniejsze zwolnienia grupowe niż zaplanowano
Przypomnijmy, w dniu 2 września 2024 roku Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy podjął decyzję o otwarciu postępowania sanacyjnego dla spółki PKP CARGOTABOR Sp. z o.o.
W Warszawie powstanie nowa lokomotywownia PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstanie nowa lokomotywownia PKP Intercity
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. Najkorzystniejszą ofertę złożył Mostostal Warszawa S.A.
Do listopada PKP CARGO zwolni 4124 pracownikówartykuł
Pokaż artykuł
Do listopada PKP CARGO zwolni 4124 pracowników
9 września w siedzibie PKP CARGO w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Zarządu spółki z reprezentantami kolejowych związków zawodowych. Omawiane były tematy wypłaty wynagrodzeń, wypowiedzeń umów o pracę, pozyskiwania nowych kontrahentów, prowadzenia dialogu społecznego, zmian w statucie spółki, zabezpieczenia przyszłego zatrudnienia zwalnianych pracowników.
[Rzeszów] Dworzec kolejowy będzie przebudowanyartykuł
Pokaż artykuł
[Rzeszów] Dworzec kolejowy będzie przebudowany
Dworzec kolejowy Rzeszów Główny jest przeznaczony do przebudowy i remontu. Prace będą prowadzone w l...
Otworzono oferty w przetargu na projekt trasy tramwajowej na wrocławskie Maślice artykuł
Pokaż artykuł
Otworzono oferty w przetargu na projekt trasy tramwajowej na wrocławskie Maślice
Miasto Wrocław robi pierwszy krok w celu realizacji jednej z najbardziej oczekiwanych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu – budowy trasy tramwajowej na Maślice, jedno z najszybciej rozbudowujących się osiedli w stolicy Dolnego Śląska. Na realizację tego przedsięwzięcia czekają tysiące mieszkańców tej części miasta.
Rail Baltica: coraz bliżej wygodnych podróży z Białegostoku i Łap [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Rail Baltica: coraz bliżej wygodnych podróży z Białegostoku i Łap [ZDJĘCIA]
Szybkie i bezpieczne podróże pociągiem oraz lepszy dostęp do kolei zapewni modernizacja podlaskiego odcinka trasy Rail Baltica. Duże zmiany widać na dwóch największych stacjach – w Łapach i Białymstoku, gdzie kontynuowana jest przebudowa peronów i torów. Warta 3,4 mld zł modernizacja odcinka Czyżew – Białystok jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Koleją na Warmię i Mazury. Jest wariant inwestorski dla linii Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżyckoartykuł
Pokaż artykuł
Koleją na Warmię i Mazury. Jest wariant inwestorski dla linii Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko
Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek zatwierdził wybór wariantu W14 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Co ważne, przebieg ten na podstawie badań ankietowych uznawany był za najbardziej preferowany przez mieszkańców. Charakteryzuje go m.in. powstanie dwunastu nowych punktów obsługi podróżnych oraz wykorzystanie istniejącej linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Śniadowo – Łomża. 
GZM: Apel o budowę dodatkowych torów kolejowych między Będzinem a Dąbrową Górnicząartykuł
Pokaż artykuł
GZM: Apel o budowę dodatkowych torów kolejowych między Będzinem a Dąbrową Górniczą
Zgromadzenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zwróciło się z apelem do Ministra Infrastruktury o budowę dwóch dodatkowych torów między Będzinem a Dąbrową Górniczą-Ząbkowicami.
[Gdynia] Dworzec "Gdynia Główna" (remont)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Gdynia] Dworzec "Gdynia Główna" (remont)
Gdynia, Śródmieście
[Warszawa] Centrum Serwisowe Pociągów Dużych Prędkościinwestycja
Pokaż inwestycję
[Warszawa] Centrum Serwisowe Pociągów Dużych Prędkości
Warszawa
Dworzec kolejowy w Smolcuinwestycja
Pokaż inwestycję
Dworzec kolejowy w Smolcu
Smolec, Sobótka, Dworcowa
[Siechnice] Osiedle "Campanila"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Siechnice] Osiedle "Campanila"
Siechnice
Nowe przystanki na Mazowszu dzięki Programowi Przystankowemuartykuł
Pokaż artykuł
Nowe przystanki na Mazowszu dzięki Programowi Przystankowemu
Od 2023 r. w woj. mazowieckim pasażerowie korzystają z 5 nowych i 7 zmodernizowanych przystanków, m.in. między Skarżysko-Kamienną a Radomiem (lk 8), Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem (lk 22) oraz Nasielskiem i Toruniem (lk27). Nowe obiekty powstały w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” ułatwiając dostęp do kolei, podróże do szkół i pracy. Wartość programu na Mazowszu to blisko 92 mln zł.
REKLAMA