Będzie wielkie opóźnienie budowy podziemnego kolejowego tunelu pod Łodzią Fot. PKP PLK S.A.

Będzie wielkie opóźnienie budowy podziemnego kolejowego tunelu pod Łodzią

FILMY
REKLAMA

Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.

Wykonawca inwestycji złożył wniosek do PKP PLK o przedłużenie terminu zakończenia prac o rok – do czerwca 2027 roku, w związku z przestojem tarczy w ostatnich miesiącach. Oznacza to, że pierwsze pociągi mogłyby ruszyć tunelem dopiero w 2028 roku.

Wielka inwestycja w centrum Łodzi

W najgłębszym miejscu tory w tunelu będą przebiegać ok. 26 metrów pod powierzchnią ziemi, tj. ok. 9 pięter budynku mieszkalnego.

Przystanki będą miały dwie i trzy kondygnacje. Na przystanku Łódź Śródmieście na poziomie -2 będą perony oraz tory, a na poziomie -1 planowane są sklepy oraz punkty usługowe i handlowe. Na obie kondygnacje będzie można dostać się schodami (tradycyjnymi i ruchomymi) oraz windami.

REKLAMA

Perony na nowych przystankach będą na głębokości:

Polesie – ok. 21 m,

Śródmieście – ok. 20 m,

Koziny – ok. 26 m.

Pociągi będą mogły jeździć w tunelu z prędkością do 100 km/h.

Wartość projektu: 1 434 417 385,13 zł netto.

Tak będzie wyglądał tunel średnicowy w Łodzi:

PKP PLK S.A.
PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA