REKLAMA
Znaleziono 2865 wyników
Zmodernizowana zabytkowa stacja kolejowa w Bytomiu prawie gotowa [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Zmodernizowana zabytkowa stacja kolejowa w Bytomiu prawie gotowa [FILM]
Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na stacji w Bytomiu. Od połowy tygodnia podróżni będą mogli wsiąść do pociągów z nowego peronu przykrytego imponującą wiatą. Ta została odremontowana, zachowując swoje historyczne oblicze. Wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 1,4 mld zł, dofinansowanie pochodzi z funduszy unijnych.
Koleją ze Skarżyska-Kamiennej szybciej w kierunku Kielcartykuł
Pokaż artykuł
Koleją ze Skarżyska-Kamiennej szybciej w kierunku Kielc
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na modernizację linii kolejowej nr 8, na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tumlin. Do końca 2028 r. prędkość pociągów zostanie podniesiona do 120 km/h, co skróci podróże w kierunku Kielc. W ramach inwestycji za około 834 mln zł brutto przebudowane zostaną istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększy się przepustowość w transporcie ludzi i towarów.
Łódź: CPK otwiera oferty w przetargu dot. zmiany układu torowego w rejonie Retkini artykuł
Pokaż artykuł
Łódź: CPK otwiera oferty w przetargu dot. zmiany układu torowego w rejonie Retkini
W sumie siedem ofert wpłynęło na prace projektowe dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Zmiany w projekcie mają nie tylko zminimalizować wpływ na przystanek na Retkini, ale także umożliwić mieszkańcom korzystanie z tej ważnej stacji nawet podczas budowy linii kolejowej.
Trwa przebudowa i modernizacja stacji Warszawa Gdańska [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa przebudowa i modernizacja stacji Warszawa Gdańska [FILMY+ZDJĘCIA]
Na stacji Warszawa Gdańska kończą się prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego przejścia podziemnego pod torami i peronami. Będzie gotowe w drugim kwartale 2026 roku. Ułatwi dojście na perony i do pociągów oraz przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. W sierpniu otworzone zostaną perony nr 4 i 5. Będą miały nową informację pasażerską i zadaszenia, które ochronią podróżnych przed deszczem. Prace za 80 mln zł netto prowadzone są ze środków budżetowych.
Szybsze podróże z nowych peronów na trasie Kraków - Tunelartykuł
Pokaż artykuł
Szybsze podróże z nowych peronów na trasie Kraków - Tunel
Do 120 km/h podniesiona zostanie prędkość na fragmentach linii kolejowej numer 8, na odcinku Kraków Główny – Tunel. Dzięki wymianie torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem zwiększy się przepustowość na ważnej trasie łączącej stolicę Małopolski z Kielcami, Łodzią i Warszawą, a czas przejazdu skróci się o 3 minuty. Podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów.
Nabierają tempa prace torowe na Dolnym Śląsku i Żuławach artykuł
Pokaż artykuł
Nabierają tempa prace torowe na Dolnym Śląsku i Żuławach
Nabierają tempa prace torowe w dwóch regionach Polski. Na Dolnym Śląsku prace maszyny PUN zakończyły się na linii 274 między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, a na Żuławach, na trasie Malbork – Stare Pole, wciąż trwają intensywne działania. Polskie Linie Kolejowe wymieniają zużyte szyny i podkłady, stabilizują tor i oczyszczają tłuczeń. Efektem będzie nie tylko unowocześniona infrastruktura, ale także szybsze i bezpieczniejsze podróże, a także sprawniejszy przewóz towarów.
W Warszawie mniej wolnych biur, w regionach rośnie wybór [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie mniej wolnych biur, w regionach rośnie wybór [RAPORT]
Początek roku przyniósł ożywienie popytu na biura. Katowice mogą pochwalić się już większymi zasobami od Poznania, a w Warszawie wzrosły stawki czynszowe za najlepsze powierzchnie. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku deweloperzy oddali o 50 proc. więcej biur niż w tym samym okresie rok wcześniej i niemal trzykrotnie więcej niż w 2020 roku. Siedem największych ośrodków biznesowych w kraju, jak podaje Walter Herz, zyskało łącznie ponad 320 tys. mkw. nowej powierzchni.
Rok 2022 na polskim rynku magazynowym był drogi, 2023 może być jeszcze droższyartykuł
Pokaż artykuł
Rok 2022 na polskim rynku magazynowym był drogi, 2023 może być jeszcze droższy
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. Oddane do końca grudnia 2022 r. ponad 4,4 mln mkw. (+42% r/r) nowej powierzchni korespondowało z dużą aktywnością po stronie najemców, którzy wynajęli blisko 6,7 mln mkw. (-9 r/r). W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r. Wysoki współczynnik absorpcji nie wpłynął znacząco na wzrost współczynnika pustostanów, utrzymując go na poziomie 4,1% (+0,2 pp. r/r). Wydarzeniem roku z pewnością były rosnące stawki czynszów, które wzrosły średnio o 15-20% względem poprzednich lat. AXI IMMO prezentuje raport: "Polski Rynek Magazynowy – podsumowanie 2022 r.".
Na rynku magazynowym w Polsce zachodzą dynamiczne zmiany. Inwestycje spekulacyjne to dobry sygnał dla rynkuartykuł
Pokaż artykuł
Na rynku magazynowym w Polsce zachodzą dynamiczne zmiany. Inwestycje spekulacyjne to dobry sygnał dla rynku
Na rynku magazynowym zachodzą dynamiczne zmiany. Aktywność deweloperów lekko wyhamowała, ale popyt znajduje się na dotychczasowym, wysokim poziomie. W tle jest ciągle bardzo niski poziom pustostanów, który może doprowadzić do chwilowej luki podażowej w niektórych regionach. Jednocześnie na rynku są deweloperzy gotowi podjąć ryzyko i budować spekulacyjnie – mówi Jakub Kurek, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Newmark Polska.
Inwestycje PRS w Polsce – na jakich planach miejscowych budowane są te projekty?artykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje PRS w Polsce – na jakich planach miejscowych budowane są te projekty?
Z uwagi na coraz większy niedobór gruntów mieszkaniowych w dużych miastach, inwestorzy częściej decydują się na budowę obiektów typu PRS na atrakcyjnie zlokalizowanych działkach o przeznaczeniu usługowym. Z jakimi decyzjami i ich konsekwencjami muszą mierzyć się inwestorzy?
Wrocław staje się liderem branży IT w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław staje się liderem branży IT w Polsce
Wrocław, jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce, staje się liderem branży IT. To właśnie Wrocław może pochwalić się najwyższą specjalizacją lokalną w zakresie usług IT w ramach sektora BPO, pośród największych miast w kraju, wyprzedzając Warszawę i Kraków. Pod względem liczby osób zatrudnionych w IT Wrocław z liczbą 20 500 pracowników i pracownic sektora, znajduje się na drugim miejscu w Polsce. Szybki sektora rozwój stymuluje lokalną gospodarkę i rynek pracy.
[Warszawa] Warszawskie biurowce połączone ze stacjami metraartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawskie biurowce połączone ze stacjami metra
Przy stacjach warszawskiego metra powstają najbardziej spektakularne inwestycje biurowe w mieście, n...
Plaża 41inwestycja
Pokaż inwestycję
Plaża 41
Gdańsk, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 1
Altroinwestycja
Pokaż inwestycję
Altro
Rumia, Błoń Janowskich
Koleje Dolnośląskie apelują: włączmy Towarową Obwodnicę Wrocławia do ruchu pasażerskiegoartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dolnośląskie apelują: włączmy Towarową Obwodnicę Wrocławia do ruchu pasażerskiego
Dolnośląski przewoźnik ma plan na upłynnienie ruchu kolejowego we Wrocławiu. Do aktualnej siatki połączeń miałaby zostać włączona magistrala towarowa, która jest obecnie wykorzystywana wyłącznie do przewozu towarów, ale nie pasażerów. Według zarządu Kolei Dolnośląskich jej funkcje mogłyby zostać rozszerzone. Rozwiązanie popiera Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Gdańsk: Z Piecek-Migowa do Wrzeszcza za kilka lat pojedzie tramwaj [MAPA+WIZUALIZACJA]artykuł
Pokaż artykuł
Gdańsk: Z Piecek-Migowa do Wrzeszcza za kilka lat pojedzie tramwaj [MAPA+WIZUALIZACJA]
Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej kolejnego etapu Gdańskiego Programu Komunikacji Miejskiej tj. budowy trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz, obejmującej 3,6-kilometrową linię tramwajową. Unijna dotacja na ten cel ma wynieść prawie 256 mln zł. Szacunkowy koszt projektu opiewa zaś na 800 mln zł.
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
[Warszawa] Rozpoczyna się komercjalizacja Wola House – najnowszej inwestycji biurowej Unidevelopmentartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Rozpoczyna się komercjalizacja Wola House – najnowszej inwestycji biurowej Unidevelopment
Rusza komercjalizacja kolejnej inwestycji biurowej spółki Unidevelopment. Deweloper przygotował dla...
[Wrocław] Eksperymentalny przystanek na Glinianej i węzeł na Borowskiej do przeróbekartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Eksperymentalny przystanek na Glinianej i węzeł na Borowskiej do przeróbek
To najdziwniejsza inwestycja we Wrocławiu. Eksperymentalny przystanek wiedeński na Glinianej będzie...
Wartość transakcji inwestycyjnych zrealizowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej sięgnęła prawie 1,37 mld euroartykuł
Pokaż artykuł
Wartość transakcji inwestycyjnych zrealizowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej sięgnęła prawie 1,37 mld euro
Po pierwszym kwartale Polska pozostaje najbardziej aktywnym rynkiem regionu z 69% udziałem w łącznym...
REKLAMA