REKLAMA
Znaleziono 4363 wyników
Szybciej dojedziemy koleją z Warszawy przez Opole do Wrocławiaartykuł
Pokaż artykuł
Szybciej dojedziemy koleją z Warszawy przez Opole do Wrocławia
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyspieszają na trasie z Wrocławia przez Piotrków Trybunalski, Opole do Wrocławia. Na odcinku Częstochowa Stradom – Opole już pracuje ciężki sprzęt. Podniesiona zostanie prędkość do 160 km/h na całej linii kolejowej z Wrocławia do Warszawy, co skróci czas przejazdu o kolejne 4 minuty. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na ponad 50 przejazdach kolejowo-drogowych. Efekty prac finansowanych z KPO, za ok. 120 mln, pasażerowie odczują już w 2026 r.
PKP PLK S.A. zrewitalizowały zabytkową stację w Bytomiu [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. zrewitalizowały zabytkową stację w Bytomiu [FILM]
Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na zabytkowej stacji w Bytomiu. Hala peronowa ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Prace są realizowane zgodnie z ustaleniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnychartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zidentyfikowały błędy projektowe w dokumentacji przygotowanej przez wykonawców modernizacji infrastruktury kolejowej. Przeprowadzone analizy, wynikające z porównań pierwotnych założeń projektowych z rzeczywistymi efektami realizowanych inwestycji, wykazały nieprawidłowości, które zaniżały prędkość pociągów po modernizacji. W odpowiedzi na te problemy, władze spółki podjęły działania naprawcze, które pozwolą na wykorzystanie potencjału modernizowanych odcinków i umożliwią szybszy ruch pociągów. Zidentyfikowane błędy projektowe nie wpłynęły na bezpieczeństwo ruchu pociągów, ale przyczyniły się do obniżenia parametrów linii kolejowej.
126-letni, zabytkowy dworzec w Suwałkach przechodzi metamorfozę [WIZUALIZACJE+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
126-letni, zabytkowy dworzec w Suwałkach przechodzi metamorfozę [WIZUALIZACJE+ZDJĘCIA]
Dworzec kolejowy w Suwałkach zachował się do dziś w formie niemal identycznej z pierwotną, czyli od momentu jego otwarcia w 1899 roku. Teraz, w ramach inwestycji PKP S.A., elewacja budynku zostanie odnowiona pod okiem konserwatora, a wewnątrz powstanie całkiem nowa, komfortowa przestrzeń dopasowana do potrzeb wszystkich podróżnych. Na czas remontu pasażerowie mogą korzystać z dworca tymczasowego, który postał tuż obok budynku.
W 2029 r. pojedziemy koleją odbudowaną linią z Bytomia do Rudy Śląskiej i Zabrzaartykuł
Pokaż artykuł
W 2029 r. pojedziemy koleją odbudowaną linią z Bytomia do Rudy Śląskiej i Zabrza
Budowa ok. 6-kilometrowego odcinka torów oraz modernizacja istniejącego ok. 3-kilometrowego torowiska, przebudowa i budowa obiektów infrastruktury kolejowej, budowa wiaduktów, dwóch łącznic i przystanków kolejowych. To najważniejsze prace, jakie konieczne są do wykonania, aby odbudować połączenie kolejowe z Bytomia do Rudy Śląskiej Chebzia i Zabrza. Ten jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych związanych z rozwojem kolei w Bytomiu realizowany jest przez PKP PLK i Miasto Bytom, które pozyskało na realizację tego projektu środki z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w kwocie 600 tys. zł.
[Świdnica] Nagrodzono laureatów trzech rankingów samorządowych Newsweekaartykuł
Pokaż artykuł
[Świdnica] Nagrodzono laureatów trzech rankingów samorządowych Newsweeka
Pierwszy dzień III Ogólnopolskiego Kongresu Regionów w Świdnicy zakończyło wręczenie nagród w trzech...
artykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Kiermasz Wielkanocny w CBF!
Już w piątek 18 marca br., w kompleksie Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat”, tuż przy Rondzie d...
Będzie szybkie połączenie centrum Rzeszowa z lotniskiem oraz wygodniejsze podróże aglomeracyjne artykuł
Pokaż artykuł
Będzie szybkie połączenie centrum Rzeszowa z lotniskiem oraz wygodniejsze podróże aglomeracyjne
Szybkie połączenie centrum Rzeszowa z lotniskiem oraz wygodniejsze podróże aglomeracyjne dla mieszkańców Podkarpacia zapewni realizowana inwestycja w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. W toku jest nasuwanie konstrukcji nowego wiaduktu kolejowego. To ważny etap budowy torów do portu lotniczego w Jasionce. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 314 mln zł netto jest współfinansowany z POIiŚ.
Kończy się główny etap modernizacji stacji Kraków Bieżanów [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Kończy się główny etap modernizacji stacji Kraków Bieżanów [ZDJĘCIA]
Kończy się główny etap modernizacji stacji Kraków Bieżanów. 12 marca podróżni skorzystają z kolejnych pozytywnych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na krakowskiej linii średnicowej. Czekają na nich wygodniejsze i łatwiej dostępne perony, wyposażone w nowoczesny system informacji. Dzięki dodatkowym torom zwiększą się możliwości organizacji ruchu pociągów. Projekt za przeszło 1,2 mld zł jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowejartykuł
Pokaż artykuł
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowej
Prędkość eksploatacyjna do 250 km/h, dwa systemy zasilania, system informacji pasażerskiej uwzględniający dane lotniskowe, energooszczędność i komfort – m.in. takie wymagania będą musiały spełnić pociągi dla linii Kolei Dużych Prędkości. Spółka taborowa CPK zakupi ponad 100 elektrycznych składów zespolonych, które będą następnie wynajmowane przewoźnikom w ramach tzw. poolu taborowego. Uchwała taborowa CPK została przyjęta przez rząd.
Pułaskiegoinwestycja
Pokaż inwestycję
Pułaskiego
Wrocław, Krzyki, Pułaskiego
Kraków Bonarkainwestycja
Pokaż inwestycję
Kraków Bonarka
Kraków, Podgórze, Tischnera
City Villa Kolejowainwestycja
Pokaż inwestycję
City Villa Kolejowa
Zielonka, Wołomin
[Dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic chcą zablokować polskie TGVartykuł
Pokaż artykuł
[Dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic chcą zablokować polskie TGV
Pociągi przejeżdżające z prędkością 350 km/h przez środek osiedla, konieczność wyburzenia domów i od...
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
Kolej wróciła na Mazury – z Ełku do Giżycka po nowym torzeartykuł
Pokaż artykuł
Kolej wróciła na Mazury – z Ełku do Giżycka po nowym torze
Pociągi wróciły na trasę Ełk – Giżycko. Od środy 18 czerwca podróżni ponownie mogą korzystać z tego środka transportu. Osiągnięty etap zadania zapowiada nową jakość podróżowania koleją po mazurskich torach. Docelowo jazda pociągiem w kierunku Olsztyna będzie dwukrotnie szybsza i krótsza aż o około 50 minut. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., o wartości blisko 650 mln zł netto, jest dofinansowana z funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi
Spółka CPK przekazała konsorcjum budowalnemu PORR plac budowy komory startowej Retkinia pod drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł m.in. rozpocząć organizację zaplecza budowy, a także sprowadzić maszynę drążącą TBM, która wykona tunel o średnicy blisko 14 metrów i długości ok. 4,6 km. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania.
[Polska] Dotacje UE – mieszkaniec warmińsko-mazurskiego otrzymał najwięcej!artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Dotacje UE – mieszkaniec warmińsko-mazurskiego otrzymał najwięcej!
Fundusze Europejskie w dostrzegalny sposób zmieniają nasz kraj, stanowią bardzo silny impuls prorozw...
Wrocław: Na styku Oporowa i Muchoboru Wielkiego powstanie nowy cmentarz. Prace powoli ruszająartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Na styku Oporowa i Muchoboru Wielkiego powstanie nowy cmentarz. Prace powoli ruszają
Na ogromnym, niezagospodarowanym terenie przy ulicy Awicenny, niedaleko stacji kolejowej Wrocław-Zac...
Wrocław: Nowe mieszkania i usługi w sąsiedztwie Dworca Głównego. I2 Development może ruszać z budowąartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Nowe mieszkania i usługi w sąsiedztwie Dworca Głównego. I2 Development może ruszać z budową
Wrocławski deweloper przygotowywał się do inwestycji przy zbiegu ulic Piłsudskiego i Stawowej co naj...
REKLAMA