Ostatnie prace w tunelu kolejowym na trasie Wrocław – Jelenia Góra PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka

Ostatnie prace w tunelu kolejowym na trasie Wrocław – Jelenia Góra

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego już tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. Zastosowana w tunelu technologia pozwala na wykonywanie prac i przejazd pociągów. Zakończenie inwestycji wartej ok 130 mln zł przewidywane jest w połowie 2024 r.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w trzystumetrowym tunelu koło Trzcińska zwiększa możliwości kolei na Dolnym Śląsku. Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław – Jelenia Góra. Dotychczas ze względu na zbyt małą szerokość zabraniały tego przepisy.

Nowoczesna maszyna „TEM” poszerzyła obiekt do wymaganych rozmiarów - z ok.8,3 m. do ponad 11 m. Teraz przy wykorzystaniu ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac. W ciągu doby przez tunel przejeżdża ponad 30 pociągów.

PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
REKLAMA
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka
PKP PLK S.A. / Fot. W. Szczotka

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przebudowę tunelu blisko 130 mln zł netto (środki budżetowe i z dokapitalizowania). Zakończenie zadania „Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą” jest częścią szerszego projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” przewidywane jest obecnie na II kw. 2024 r.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA