Trwa budowa drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Lubawki źródło: GDDKiA

Trwa budowa drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Lubawki

ZDJĘCIA
REKLAMA
Od grudnia 2020 roku trwa drążenie dłuższego tunelu drogowego przez pasmo Gór Wałbrzyskich, który powstaje na S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Natomiast na realizowany odcinek pomiędzy Kamienną Górą a Lubawką dojeżdżają elementy do montażu awanbeków, które będą pomocne przy budowie obiektów inżynierskich.
Droga ekspresowa S3 od Bolkowa do granicy państwa w Lubawce będzie drogą dwujezdniową, wyposażoną w dwa pasy ruchu i pas awaryjny o długości ponad 31 kilometrów. Trasa podzielona jest na dwa mniejsze odcinki realizacyjne, zadanie III od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra oraz zadanie IV od węzła Kamienna Góra do Lubawki (granica państwa).
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
W ramach inwestycji wybudowane będą m.in. dwa dwunawowe tunele drogowe - tunel TS-26 o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice oraz dwunawowy tunel drogowy TS-32 o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków, a także trzy węzły drogowe, dwa punkty Kontroli Granicznej i dwa MOP-y Jaczków.
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
Na zadaniu III, pod koniec zeszłego roku rozpoczęło się drążenie dłuższego tunelu TS-26 od strony południowej. W nawie wschodniej wydrążono już blisko 270 metrów, a w nawie zachodniej 240 metrów. Od 9 marca br. trwa drążenie tunelu na portalu północnym. Prace realizowane są na obu nawach jednocześnie. Prowadzone są także roboty związane z odstrzałem materiału skalnego z terenu przewidzianego pod tunel TS-32. Oba tunele umożliwią dotychczasowe użytkowanie terenu, w tym również przemieszczanie się zwierząt po powierzchni terenu. Ponadto wykonawca prowadzi roboty drogowe w zakresie wykopów, odhumusowania oraz stabilizacji podłoża na drogach wewnętrznych i trasie głównej. W zakresie obiektów inżynierskich prowadzone są roboty związane z ich posadowieniem oraz prace przygotowawcze niezbędne do realizacji obiektów inżynierskich na tym odcinku.
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
Na zadaniu IV, wykonawca realizuje roboty drogowe ziemne przy wykorzystaniu kilkudziesięciu jednostek sprzętowych, planując w najbliższych tygodniach kolejne prace związane z użyciem materiałów wybuchowych. Na budowie kompletowane są części awanbek’ów, czyli tzw. dziobów montażowych, które będą wykorzystywane podczas budowy mostów. Wykonawca planuje użycie dziesięciu zestawów awanbek’ów. Trwa betonowanie belek ślizgowych stacji roboczych, przyczółków, podpór obiektów inżynieryjnych. W II kwartale 2021r. planowana jest budowa ustrojów nośnych metodą nasuwania podłużnego, jednocześnie na pięciu kilkuset metrowych obiektach w ciągu nowobudowanej drogi S3. Prowadzone są prace kończące przebudowę kilkukilometrowych odcinków sieci elektroenergetycznych, w tym wysokiego napięcia. Planowana jest również kontynuacja prac w zakresie przebudowy koryta rzeki Bóbr.

Wartość inwestycji to prawie 2,5 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Komentarze (3)

Napisz komentarz
bolkowiak(gość)
póki co, droga trochę donikąd, no ale może Czesi się w końcu ogarną
enrico(gość)
Gratulacje dla Mostów Łódź i ich Prezesa (syna poprzedniego Prezesa- założyciela tej firmy śp. mgr inż.Zygmunta Patera (którego osobiście znałem). Za profesjonalne i sprawne realizowanie tej inwestycji. Mam nadzieję, że pod koniec 2022r. oddadzą swój odcinek robót na S3 do granicy z Czechami w Lubawce.
enrico(gość)
Gratulacje dla Mostów Łódź i ich Prezesa (syna poprzedniego Prezesa- założyciela tej firmy śp. mgr inż.Zygmunta Patera (którego osobiście znałem). Za profesjonalne i sprawne realizowanie tej inwestycji. Mam nadzieję, że pod koniec 2022r. oddadzą swój odcinek robót na S3 do granicy z Czechami w Lubawce.

Najnowsze artykuły

Kontrowersyjna inwestycja na terenie Stadionu Olimpijskiego. Deweloper odpowiada Prezydentowi Sutrykowi [LIST]
Ciąg dalszy wymiany zdań w sprawie budzącej kontrowersje wśród części mieszkańców Wrocławia, nowej i...
Powstanie nowy przystanek kolejowy Pabianice-Północ
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy z wykonawcami na nowe inwestycje w województwie łódz...
Kolejna zagraniczna firma stawia na Katowice. Ammega Group otwiera Globalne Centrum Usług Biznesowych
Globalny lider w dziedzinie przenoszenia napędu, systemów transportowych i dystrybucji materiałów pł...
Kolejny krok w stronę rozbudowy autostrady A4 na odcinku Legnica Południe – Krzyżowa
Oferta firmy Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa została wybrana jako najk...
Wkrótce w centrum Wrocławia ruszy budowa nowego skateparku i boiska wielofunkcyjnego [WIZUALIZACJE]
Obiekt powstanie u zbiegu ulic Borowskiej i Ślężnej. Ma to być pierwszy skatepark w stolicy Dolnego...
Rozbudowa ulicy Traktorowej w Łodzi do końca roku
Do końca roku ukończona ma zostać rozbudowa ulicy Traktorowej w Łodzi na odcinku od ul. Rojnej do Al...
Duży projekt ekologiczny w Łodzi. Posadzą 20 tysięcy drzew
Miasto Łódź realizuje największy projekt proekologiczny w stolicy województwa. Na głównych dwupasmów...
Amerykański producent szczepionki na COVID-19 zatrudni 250 osób w Warszawie
Jeden z największych na świecie producentów szczepionki na COVID-19, amerykański koncern farmaceutyc...
Panattoni buduje w Bielsku-Białej nowy park magazynowy o powierzchni blisko 100 000 mkw.
Panattoni zwiększa podaż powierzchni magazynowej w Bielsku-Białej, przemysłowym obszarze pogranicza...
Zawisła wiecha na dwóch biurowcach w kompleksie Fuzja w Łodzi
Na terenie łódzkiej inwestycji Fuzja dobiegły końca prace związane z realizacją stanu surowego dwóch...