Zaawansowanie rzeczowe zadania osiągnęło już ponad 25% zrealizowanych robót. Na budowie pracuje kilkaset osób i kilkadziesiąt jednostek sprzętowych.
Aktualnie trwają prace związane z nasuwaniem trzech obiektów inżynierskich. Docelowo wykonawca będzie realizował prace na pięciu obiektach jednocześnie, co będzie nie lada wyzwaniem. Do tej pory, na dwóch obiektach nasunięto już trzy segmenty konstrukcyjne, a na trzecim dwa. Ilość segmentów na obiekcie zależy od jego długości i wynosi od 17 do 21 sztuk. Obiekty będą liczyły od 435 m do prawie 600 m długości.

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA
Ważnym etapem na budowie są rozpoczęte prace związane z warstwami konstrukcyjnymi z kruszyw pod masę bitumiczną.
Na węźle Kamienna Góra trwa montaż konstrukcji stalowej ustrojów zespolonych. Trwają prace ziemne na trzech głównych drogach bocznych, czyli drodze krajowej nr 5 oraz drogach wojewódzkich 367 i 369. W dalszym ciągu prowadzone są roboty strzałowe w trzech różnych lokalizacjach z uwagi na konieczność prowadzenia robót ziemnych (wykopów) w gruntach skalistych.
REKLAMA
W zakresie robót drogowych wykonano ponad 32 tysiące m3 wykopów. W zakresie robót branżowych wykonywane są prace przy kanalizacji deszczowej. Trwa przebudowa rzeczki Bystra – wykonywane jest umocnienie koryta rzeki.

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA
Umowna wartość całej budowanej drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Lubawki szacuje się na prawie 2,5 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad