REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsce
W przestrzeni publicznej rozpowszechniane są nieprawdziwe informacje o rzekomym „radykalnym ograniczeniu planów inwestycji kolejowych” realizowanych przez CPK. W rzeczywistości nie tak dawno w każdym z 16 województw Centralny Port Komunikacyjny zorganizował warsztaty Zintegrowanej Sieci Kolejowej. Ich celem jest opracowanie docelowej sieci kolejowej dla całego kraju. Projekt oparty jest na twardych analizach, liczbach i realnych potokach pasażerskich, a nie myśleniu życzeniowym polityków.
S6 Dołuje – Policeinwestycja
Pokaż inwestycję
S6 Dołuje – Police
Police
Nowe podejście do Programu CPK ​i rozbudowy sieci kolejowej. Odkłamanie mitów i wnioski na przyszłość artykuł
Pokaż artykuł
Nowe podejście do Programu CPK ​i rozbudowy sieci kolejowej. Odkłamanie mitów i wnioski na przyszłość
Czy poprzedni zarząd spółki Centralny Port Komunikacyjny „budował 2 000 km linii kolejowych” w modelu „piasty i szprych” w różnych częściach Polski, a teraz „zostało z tego tylko 480 km linii Y”? Czy poprzednio projektowane linie kolejowe „obsługiwały małe i średnie miasta”, podczas gdy obecnie dotyczą „głównie potrzeb aglomeracji”? Przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, CPK i PKP Polskich Linii Kolejowych sprostowali dziś te i wiele innych mitów dotyczących rozwoju sieci kolejowej w Polsce. Spółka przedstawiła dokument opisujący podejście do realizacji Programu CPK.
Siedziba Izby Administracji Skarbowej w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Siedziba Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
Łódź, Polesie, Żeromskiego 88
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztatyartykuł
Pokaż artykuł
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztaty
Spółka CPK i przedstawiciele Kalisza wypracowali rozwiązania, które stanowią olbrzymią szansę rozwojową dla miasta. Rozmowy zmierzające do przygotowania koncepcji zagospodarowania przestrzennego okolic kaliskiego dworca trwały od wielu miesięcy. Chodziło m.in. o to, jak rozbudować kolej, którędy poprowadzić tory oraz co zrobić z budynkiem dworca, aby po modernizacji najlepiej odpowiadały na potrzeby pasażerów – mieszkańców Kalisza i okolic oraz turystów.
Opóźnienie budowy tunelu średnicowego w Łodzi – aktualizacja harmonogramu inwestycji [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Opóźnienie budowy tunelu średnicowego w Łodzi – aktualizacja harmonogramu inwestycji [FILMY]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
[mazowieckie] Tunel w Ząbkach gotowyartykuł
Pokaż artykuł
[mazowieckie] Tunel w Ząbkach gotowy
Od wtorku kierowcy mogą korzystać z tunelu w Ząbkach. Ponad 200-metrowe przejście drogowo-piesze pod...
[Wrocław] Wrocławskie ZOO będzie miało światową atrakcję - Oceanariumartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Wrocławskie ZOO będzie miało światową atrakcję - Oceanarium
Przed 2016 rokiem we Wrocławiu powstanie Oceanarium. Dzięki niemu nasze ZOO ma się wyróżniać na tle...
[dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic blisko triumfu w sporze z PKPartykuł
Pokaż artykuł
[dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic blisko triumfu w sporze z PKP
PKP zaproponowało poprawiony przebieg trasy linii Y kolei dużych prędkości przez wieś Wojnowice. Uwz...
Orientarium w Łodzi gotowe do otwarciaartykuł
Pokaż artykuł
Orientarium w Łodzi gotowe do otwarcia
Orientarium w Łodzi to najnowocześniejszy kompleks prezentujący faunę i florę Azji południowo-wschodniej. Największy słoń indyjski w Europie, rekordowych rozmiarów krokodyl gawialowy, krytycznie zagrożone w naturze orangutany sumatrzańskie oraz podwodny tunel, z którego podziwiać można przepływające nad głowami rekiny i płaszczki – to tylko część atrakcji, które będzie można podziwiać w obiekcie.
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]
Po wykonaniu wzmocnień terenu w rejonie ul. Mielczarskiego duża maszyna TBM kontynuuje drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Wykonawca inwestycji uzgadnia z miastem warunki dla dalszej realizacji robót, w tym lokalizacje tzw. szachtów. Podziemne połączenie Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec zapewni podróże ze stolicy województwa we wszystkich kierunkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w aglomeracji. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,8 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Trwa budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków-Kamienna Góra. Rozpocznie się wiercenie tunelu [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków-Kamienna Góra. Rozpocznie się wiercenie tunelu [ZDJĘCIA]
W ramach inwestycji na odcinku od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ zostanie wybudowana dwu...
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
firma
Pokaż firmę
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi
[Gdańsk] Prace przy Tunelu pod Martwą Wisłą rozpoczęteartykuł
Pokaż artykuł
[Gdańsk] Prace przy Tunelu pod Martwą Wisłą rozpoczęte
– To historyczny moment dla Gdańska i dla całej Polski. To jedna z największych maszyn na świecie i...
[Rzeszów] Dworzec kolejowy będzie przebudowanyartykuł
Pokaż artykuł
[Rzeszów] Dworzec kolejowy będzie przebudowany
Dworzec kolejowy Rzeszów Główny jest przeznaczony do przebudowy i remontu. Prace będą prowadzone w l...
Kraków: Tunel pod Dworcem Głównym ponownie nieprzejezdnyartykuł
Pokaż artykuł
Kraków: Tunel pod Dworcem Głównym ponownie nieprzejezdny
Z powodu trwających od miesiąca prac przy modernizacji monitoringu w tunelu tramwajowym pod Dworcem...
Nowe prognozy ruchu kolejowego dla Polskiartykuł
Pokaż artykuł
Nowe prognozy ruchu kolejowego dla Polski
Ponad 140 mln pasażerów kolei dalekobieżnej w 2050 r., ponad 70 tys. pasażerów na dobę na odcinku między Warszawą i Lotniskiem CPK oraz prawie 60 tys. pasażerów na trasie między CPK i Łodzią w 2035 r., rosnący udział ruchu kolejowego w podróżach między polskimi miastami, docelowo jedna czwarta podróży lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej możliwa do przejęcia przez kolej - to najważniejsze wnioski z długofalowej prognozy ruchu kolejowego dla Polski przygotowanej przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny.
Łódzkie inwestycje kolejowe przyspieszają rozwój regionu [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe przyspieszają rozwój regionu [RAPORT]
W mijającym roku PKP PLK S.A. zrealizowały szereg inwestycji, które znacząco poprawiły komfort podróżowania oraz efektywność ruchu pociągów. Mieszkańcy województwa zyskali lepszy dostęp do kolei z nowych przystanków m.in. w aglomeracji łódzkiej oraz na trasach z Łodzi do Łowicza. Zwiększa się bezpieczeństwo podróży i możliwości przewozów towarowych. Budowa tunelu średnicowego dodatkowo poprawi możliwości komunikacyjne oraz skróci czas przejazdu przez Łódź.
REKLAMA