REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
[Łódź] Łódzkie Śródmieście – dzielnica, która przyciąga mieszkańcówartykuł
Pokaż artykuł
[Łódź] Łódzkie Śródmieście – dzielnica, która przyciąga mieszkańców
Łódź przez wielu jeszcze do niedawna uważana za mocno industrialne miasto, niewątpliwie zyskuje na a...
Lokalne drogi wokół lotniska CPK zostaną przebudowane. Spółka ogłosiła przetarg artykuł
Pokaż artykuł
Lokalne drogi wokół lotniska CPK zostaną przebudowane. Spółka ogłosiła przetarg
CPK ogłosił przetarg na projektowanie i przebudowę 14 km dróg gminnych i powiatowych na terenie gminy Teresin, powiatu sochaczewskiego i grodziskiego. To część większego projektu, który obejmuje modernizację istotnych dla logistyki budowy dróg dojazdowych do terenu lotniska CPK. Oferty można składać do 17 lutego br.
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na projektowanie drugiej grupy tzw. obiektów wspierających, w tym parkingów, biur i hoteli w najbliższym otoczeniu lotniska. Wśród 15 wykonawców, z którymi zostanie podpisana umowa ramowa, większość to polskie firmy projektowe.
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosekartykuł
Pokaż artykuł
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosek
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. Jest to 65-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 85 i inwestycji Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Stanowi ważny element „Y”, czyli linii Kolei Dużych Prędkości, które połączą kluczowe miasta w regionie oraz będą istotnym punktem transeuropejskiej sieci TEN-T.
Coraz bliżej budowy linii Kolei Dużych Prędkości z Sieradza do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Coraz bliżej budowy linii Kolei Dużych Prędkości z Sieradza do Poznania
CPK odebrał Koncepcję Programowo-Przestrzenną (KPP) dla 9-kilometrowego tzw. by-passu Kalisza, tym samym rozpoczynają się prace nad projektem budowlanym tego odcinka, a spółka złoży wniosek o decyzję środowiskową. Kolejowa obwodnica Kalisza to integralna część linii 85 na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań, czyli poznańskiej odnogi linii „Y” Kolei Dużych Prędkości (KDP).
Co słychać w styczniu 2025 na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać w styczniu 2025 na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Co słychać na koniec 2024 r. na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na koniec 2024 r. na budowie kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Przetarg na projektowanie Komisariatu Policji Portu Lotniczego CPKartykuł
Pokaż artykuł
Przetarg na projektowanie Komisariatu Policji Portu Lotniczego CPK
Spółka CPK prowadzi przetarg dotyczący Komisariatu Policji Lotniskowej. Budynek będzie mieścił jednostkę policji operującej na terenie portu lotniczego CPK. Służby te odpowiadają za szereg zadań realizowanych w strefie landside (okołolotniskowej) i airside (lotniskowej).
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsce
W przestrzeni publicznej rozpowszechniane są nieprawdziwe informacje o rzekomym „radykalnym ograniczeniu planów inwestycji kolejowych” realizowanych przez CPK. W rzeczywistości nie tak dawno w każdym z 16 województw Centralny Port Komunikacyjny zorganizował warsztaty Zintegrowanej Sieci Kolejowej. Ich celem jest opracowanie docelowej sieci kolejowej dla całego kraju. Projekt oparty jest na twardych analizach, liczbach i realnych potokach pasażerskich, a nie myśleniu życzeniowym polityków.
Polska otrzyma setki milionów euro na inwestycje kolejowe artykuł
Pokaż artykuł
Polska otrzyma setki milionów euro na inwestycje kolejowe
Polska otrzymała 4,4 mld zł dofinansowania z unijnego instrumentu "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility – CEF) na realizację projektów transportowych. 21 czerwca 2023 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Koordynacyjnego CEF, który zatwierdził wyniki konkursu.
Faustyna rozpoczęła drążenie drugiego tunelu kolejowego na trasie Łódź Fabryczna – Kaliska/Żabieniecartykuł
Pokaż artykuł
Faustyna rozpoczęła drążenie drugiego tunelu kolejowego na trasie Łódź Fabryczna – Kaliska/Żabieniec
Maszyna TBM Faustyna rozpoczęła budowę drugiego jednotorowego tunelu kolejowego na podziemnej trasie między stacjami Łódź Fabryczna a Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o wartości ponad 1,5 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
Wrocław: Trzy nowe tunele połączą Kleczków z Ołbinemartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Trzy nowe tunele połączą Kleczków z Ołbinem
Wrocław szykuje dużą inwestycję infrastrukturalną – Kleczków i Ołbin połączy aż trzy nowe tunele pod torami kolejowymi. Jeden z nich będzie przeznaczony dla komunikacji miejskiej, dwa pozostałe dla pieszych i rowerzystów. Inwestycja ma usprawnić połączenia między osiedlami i odciążyć zatłoczoną ulicę Rychtalską. Budowa ruszy w 2026 roku i potrwa do końca 2028.
Tunel pod Łodzią. Na placach budowy poza centrum też się dzieje! [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod Łodzią. Na placach budowy poza centrum też się dzieje! [FILM+ZDJĘCIA]
W Łodzi powstaje tunel średnicowy, który przyspieszy codzienne podróżowanie po mieście i umożliwi nowe połączenia z innymi miastami. Zaglądamy na place budowy poza centrum: stacji Koziny, dworca Żabieniec i Łodzi Kaliskiej.
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź
Centralny Port Komunikacyjny nabył ponad 100 działek zakwalifikowanych do pierwszego etapu Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć. To grunty potrzebne do budowy pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości, łączącej Lotnisko CPK z Łodzią i Warszawą.
Tunel pod torami w Gałkowie – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy na linii Koluszki – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Gałkowie – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy na linii Koluszki – Łódź
W Gałkowie bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki zapewnia nowy tunel drogowy. Inwestycja za ponad 23 mln zł powstała we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Urzędu Gminy Koluszki. Obiekt został wykonany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” dofinansowanego z POIiŚ.
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkamiartykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkami
W Andrespolu (przy przystanku Bedoń) bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica zapewni nowy tunel drogowy. Inwestycja za ok. 30 mln zł realizowana jest we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Andrespol. Obiekt budowany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” z POIiŚ.
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Kozinyartykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
REKLAMA