TAT na Jagodno. Rusza kolejny etap prac, będą zmiany dla mieszkańców

Tomasz Matejuk

Od piątkowego wieczora zmieni się organizacja ruchu na wrocławskim Jagodnie. To efekt wejścia w kolejny etap prac przy budowie nowej trasy, którą najpierw pojadą autobusy MPK, a docelowo także tramwaje.

Przypomnijmy, na przełomie września i października ruszyła budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Jagodno. Teraz prace wchodzą w kolejny etap.

W najbliższych tygodniach wykonawca będzie prowadził prace przy przebudowie sieci podziemnych i budowie układu drogowego na skrzyżowaniu ulicy Terenowej z ulicą Bardzką i Buforową. Z tego powodu od piątku 17 listopada w godzinach wieczornych nie będzie możliwy przejazd przez ulicę Terenową na wysokości skrzyżowania z ulicą Buforową i Bardzką przy rondzie Wolnej Ukrainy. Planowane zakończenie prac na tym odcinku to styczeń 2024 roku – zapowiadają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

Najpierw autobusy, potem tramwaje

W 2025 roku mają tędy pojechać wydzieloną trasą autobusy MPK, a w dalszej przyszłości również tramwaje.

Trasa będzie miała około 2,7 kilometra długości. Po drodze zaprojektowano 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku ul. Lutosławskiego) i ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna – zapowiadają urzędnicy.

Tak ma wyglądać pętla przy ulicy Kajdasza

Pętla powstanie przy ulicy Kajdasza.

Obok wybudujemy park and ride dla 57 aut oraz zadaszony parking dla rowerów. Trasa pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj – wyliczają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

Skrzyżowanie ulicy Buforowej i Lutosławskiego

Jak dodają, geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w śladzie torowiska tramwajowego. W magistracie zapewniają, że zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, a podbudowa pod korytarz będzie już częściowo przygotowana pod obciążenia tramwajami. Koszt tej inwestycji, dofinansowanej z Polskiego Ładu, to ponad 42 mln złotych.