Trwa budowa ostatniego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem GDDKiA

Trwa budowa ostatniego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem

FILM
Orzech
Orzech
REKLAMA

Trwają prace budowlane związane z realizacją ostatniego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem w Aglomeracji Warszawskiej, ok. 13 km drogi pomiędzy miejscowościami Siedlin i Załuski.

Co jest do wykonania

W miejscu obecnej dwujezdniowej DK7 powstanie także dwujezdniowa, ale z trzema psami ruchu, ekspresowa S7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe – Poczernin i Przyborowice, drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne).

Kontrakt

Wykonawcą inwestycji jest firma Aldesa Construcciones Polska, a wartość kontraktu to ok. 692,5 mln zł. Zgodnie z podpisaną umową termin zakończenia wszystkich prac to wiosna 2025 r. Wykonawca złożył jednak roszczenia, w których oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie oraz dodatkowych środków finansowych. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły one prowadzenie robót.

GDDKiA
GDDKiA

S7 na północ od stolicy

REKLAMA

Od 23 grudnia 2022 r. kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska.

Na odcinku Modlin - Czosnów roboty w terenie rozpoczęły się na początku września 2022 r. Z kolei dla odcinka Załuski - Modlin pod koniec grudnia 2022 r. GDDKiA uzyskała decyzję ZRID dla trasy głównej i wykonawca rozpoczął roboty.

Teraz GDDKiA otrzymała również ZRID dla nowego przebiegu DK62 zlokalizowanego w rejonie węzła Ostrzykowizna.

W przygotowaniu jest ostatni fragment, wlot S7 od północy do Warszawy i węzła na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S8. Jego realizację podzielono na dwa odcinki:

- Czosnów - Kiełpin – w toku jest postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i budowę trasy. Termin składania ofert został wyznaczony na 11 maja br.,

- Kiełpin - Warszawa – GDDKiA przygotowuje dokumentację niezbędną do ogłoszenia, jeszcze w I połowie br., przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.

Źródło: GDDKiA

Komentarze (6)

Napisz komentarz
marek(gość)
@
Wojtek 3
Co za ślepcy robią te plany. Łomianki i Buraków rano i po południu są tak zakorkowane że nie można dojechać do własnego domu. A ci wielcy prezesi od dróg i nie tylko budują drogi w polach i obwodnice wsi gdzie niekiedy jest całkiem pusto. Chyba tylko dla głosów, ale nie moich !
nie ma obwodnicy Łomianek dzięki paru ludziom mieszkającym tam niestety oraz tzw. z nazwy "ekologom"
Wojtek 3
Co za ślepcy robią te plany. Łomianki i Buraków rano i po południu są tak zakorkowane że nie można dojechać do własnego domu. A ci wielcy prezesi od dróg i nie tylko budują drogi w polach i obwodnice wsi gdzie niekiedy jest całkiem pusto. Chyba tylko dla głosów, ale nie moich !
jarek(gość)
3-pasmowka od Płońska,a w Łomiankach totalny STOP. Zapchane 2 pasy,jeśli nie wprowadzą od Łomianek BUS-pasa,żeby dobić wjazd do Warszawy od północy.Chyba nie w tym kierunku zaczęto te udogodnienia,bo powinno być odwrotnie,od Warszawy do Płońska.
Piotr(gość)
Od 40 lat jest mowa o obwodnicy Łomianek  i co ......LIPA
Mc(gość)
@
Anna
(gość)
Tak od wielu miesięcy zastanawiam się po co ta przebudowa trasy na której nie było korków,chyba żeby napełnić kieszenie,korki to są w Łomiankach. I na Młocinach a ta trasa niczego nie zmieni.
Pomyśl przed pisaniem, co chwilę światła na tym odcinku, ta trasa miała być oddana jak się nie myślę na Euro 2012??
Anna(gość)
Tak od wielu miesięcy zastanawiam się po co ta przebudowa trasy na której nie było korków,chyba żeby napełnić kieszenie,korki to są w Łomiankach. I na Młocinach a ta trasa niczego nie zmieni.
REKLAMA