Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Bieżanów [FILM + ZDJĘCIA]

Orzech

W Krakowie trwa przebudowa, stacji kolejowej Kraków Bieżanów. Inwestycja polega na odbudowie peronów, budowie tunelu podziemnego pomiędzy peronami, budowie wind, likwidacji kładki, remoncie torowisk i odbudowie infrastruktury towarzyszącej.

W ramach przedsięwzięcia powstanie także nowe oświetlenie. Zamontowane zostaną także tablice elektroniczne oraz informacji pasażerskiej. Generalnym wykonawcą jest Strabag Sp. z o.o. Inwestycja ma być zrealizowane do III kw. 2023 roku.

Stacja Kraków Bieżanów pełni ważną rolę na szlaku kolejowym przecinającym stolicę Małopolski ze wschodu na zachód. Na stacji spotykają się tory linii w stronę Wieliczki i w stronę Tarnowa. Linia do Wieliczki była modernizowana w poprzednich latach, więc nie jest objęta obecną modernizacja, przebudowana jest natomiast część stacji obsługującej tory w kierunku Tarnowa.

Modernizacja stacji kolejowej w Bieżanowie to element przebudowy krakowskiej linii średnicowej. Największa unijna inwestycja transportowa w regionie dofinansowana jest w ramach programu CEF "Łącząc Europę".

Ważną i bardzo istotną zmianą z punktu widzenia prowadzenia ruchu pociągów będzie dobudowanie trzeciego toru na odcinku pomiędzy stacjami Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. Pociągi dalekobieżne będą tu mogły się rozpędzać do 160 km/h.

Projekt "Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" obejmuje prace modernizacyjne w samym centrum Krakowa o wielobranżowym zakresie i wysokim stopniu złożoności:

Przebudowa 4 stacji:

- Kraków Główny Towarowy,

- Kraków Główny Osobowy,

- Kraków Płaszów,

- Kraków Bieżanów.

Przebudowa 4 przystanków

- Kraków Łobzów,

- Kraków Prokocim,

- Kokotów,

- Węgrzce Wielkie,

Budowa 2 nowych przystanków:

- Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla,

- Złocień – ul. Złocieniowa.