Pod Wrocławiem, w Sobótce ma powstać nowoczesny, duży szosowy tor kolarski. Ma to być jedyny taki obiekt w Polsce i drugi w całej Europie.
Tor miałby powstać na terenie o powierzchni około 20 hektarów z przeznaczeniem na infrastrukturę sportową. Usytuowany jest w bliskiej odległości stadionu, Alei Sław Kolarskich, Parku Linowego oraz bazy noclegowej i restauracyjnej. Dodatkowym atutem lokalizacji jest skomunikowane rewitalizowaną linią kolejową z Wrocławiem i Świdnicą.
facebook.com/sobotkagmina/
Inwestycja pod nazwą Dolnośląski Kolarski Tor Szosowy to wspólny projekt samorządu województwa dolnośląskiego, miasta Sobótka oraz sportowców z Dolnośląskiego Związku Kolarskiego.
Lokalizacja toru jest już wybrana i zaakceptowana. Gotowy jest już również projekt. Dolnośląski Kolarski Tor Szosowy ma posiadać zróżnicowaną nawierzchnię oraz kilkanaście odcinków technicznych. Jego długość wyniesie kila kilometrów. Będzie się składał z dróg o zmiennej nawierzchni asfaltowo-brukowej pozwalającej na wytyczenie kilku odrębnych tras o różnym stopniu trudności zarówno jeśli chodzi o podjazdy-zjazdy jak i odcinki bardziej techniczne. W dolnej części obiektu swój całkowicie osobny tor będą mieli najmłodsi. Całość ma zostać zostanie wpięta do systemu dróg gminnych i powiatowych. Do tego planowane jest utworzenie infrastruktury pod strefę regeneracji dla zawodników, boksów dla drużyn, małej gastronomii oraz dodatkowych miejsc parkingowych.
facebook.com/sobotkagmina/
Obiekt w Sobótce miałby służyć szkoleniu oraz organizacji imprez kolarskich dla profesjonalistów, ale także dla najmłodszych adeptów tej dyscypliny sportu oraz zwykłych amatorów kolarstwa.
Jak powiedział Radiu Wrocław członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda, teraz rozpoczyna się walka o finansowanie budowy Dolnośląskiego Kolarskiego Toru Szosowego w Sobótce: – Czekamy na jakiś bardziej dokładny kosztorys. Na bazie tego będziemy wiedzieli o jaką kwotę wnioskować do Ministerstwa Sportu o wsparcie finansowe tej inwestycji. Województwo Dolnośląskie również dołoży swoją cegiełkę. Jeżeli udałoby się nam to sprawnie przeprowadzić i znaleźć finansowanie, to wydaje mi się, że 2023, 2024 rok jest na prawdę realnym terminem.