Między Chabówką a Zakopanem na 27 stacjach i przystankach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały już nowe dostępniejsze perony. Dzięki przebudowie kolejnych peronów na stacjach Nowy Targ i Poronin będą dodatkowe ułatwienia. Na inwestycję przeznaczono blisko 12 mln zł netto. Prace są współfinansowane w ramach POIiŚ.
Do końca 2023 roku podróżni na stacjach Nowy Targ i Poronin zyskają lepszy dostęp do pociągów z nowych peronów.
W Nowym Targu przebudowany zostanie peron obok budynku dworca. Będzie on w standardzie przebudowanego i dostępnego od czerwca 2020 r. peronu wyspowego.
W Poroninie podróżni już korzystają z nowego peronu dwukrawędziowego. Kolejny obiekt przy budynku stacji także będzie dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych. Na przebudowanych peronach będą nowe wiaty i ławki oraz tablice informacyjne. Ułatwieniem dla osób niewidomych i niedowidzących będzie oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych.
Budowa peronów jest w zakresie projektu: "Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane", współfinansowanego w ramach POIiŚ. Wartość zadania to blisko 12 mln zł netto. Wykona je Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o., do grudnia 2023 r.
Dodatkowe i dostępniejsze przystanki na kolejowej zakopiance
Na kolejowej zakopiance są już trzy dodatkowe przystanki, zwiększające możliwości komunikacyjne mieszkańców Radziszów Centrum, Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki.
W czwartym kwartale 2023 r. dołączą nowe – dodatkowe: Poronin Misiagi, Bańska Niżna, Chabówka Stadion. Będzie też przystanek Dąbrówka między Skawiną a Suchą Beskidzką, przewidziany z "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków na lata 2021-2025".
Po zakończeniu prac na trasie Kraków - Zakopane będzie 27 zmodernizowanych i 7 dodatkowych przystanków.
Inwestycje na kolejowej zakopiance, w tym modernizacja i budowa przystanków realizowane są w ramach projektu "Prace na liniach nr 97, 98 ,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane". Projekt za ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: PKP PLK