W okolicach dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstanie nowy układ komunikacyjny oraz centrum przesiadkowe. Istniejący przejazd kolejowy zastąpi tunel drogowy, w sąsiedztwie wybudowane zostaną dwa ronda.
Inwestycja warta 67,5 mln zł to efekt współpracy Miasta Dąbrowa Górnicza i spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Kluczowym elementem zadania, znacznie poprawiającym bezpieczeństwo w okolicach dworca Gołonóg, jest budowa tunelu drogowego i pieszo-rowerowego w ciągu ul. Parkowej.
– W Dąbrowie Górniczej dokonują się wielkie zmiany. Mają znaczenie nie tylko dla miasta, ale wkomponowują się też w rozwój regionu – komentuje Marcin Bazylak, prezydent miasta.
Wykonawcą inwestycji jest dąbrowska spółka Nowak-Mosty. W ramach kontraktu, poza tunelem pod torowiskiem, powstaną ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Usprawnieniu ulegnie również infrastruktura kolejowa. Dwa nowe, wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Teren zostanie uzupełniony o wiaty, ławki i oświetlenie, zyska również nowe oznakowanie i nagłośnienie usprawniające komunikacje. Perony zostaną połączone z budynkiem dworca i projektowanym centrum przesiadkowym poprzez przejście podziemne.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Inwestycja w Dąbrowie Górniczej Gołonogu, to drugi nowy wiadukt kolejowy w mieście. Wykorzystujemy każdą możliwość, by na sieci kolejowej było jak najwięcej rozwiązań dogodnych dla kolei oraz miejscowości obok linii kolejowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zaplanowano również budowę nowych miejsc parkingowych, jednak ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów w sąsiedztwie dworca mają one powstać w kolejnym etapie.
Inwestycja warta 67,5 mln zł to efekt współpracy Miasta Dąbrowa Górnicza i spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Kluczowym elementem zadania, znacznie poprawiającym bezpieczeństwo w okolicach dworca Gołonóg, jest budowa tunelu drogowego i pieszo-rowerowego w ciągu ul. Parkowej.
– W Dąbrowie Górniczej dokonują się wielkie zmiany. Mają znaczenie nie tylko dla miasta, ale wkomponowują się też w rozwój regionu – komentuje Marcin Bazylak, prezydent miasta.
Wykonawcą inwestycji jest dąbrowska spółka Nowak-Mosty. W ramach kontraktu, poza tunelem pod torowiskiem, powstaną ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Usprawnieniu ulegnie również infrastruktura kolejowa. Dwa nowe, wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Teren zostanie uzupełniony o wiaty, ławki i oświetlenie, zyska również nowe oznakowanie i nagłośnienie usprawniające komunikacje. Perony zostaną połączone z budynkiem dworca i projektowanym centrum przesiadkowym poprzez przejście podziemne.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Inwestycja w Dąbrowie Górniczej Gołonogu, to drugi nowy wiadukt kolejowy w mieście. Wykorzystujemy każdą możliwość, by na sieci kolejowej było jak najwięcej rozwiązań dogodnych dla kolei oraz miejscowości obok linii kolejowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zaplanowano również budowę nowych miejsc parkingowych, jednak ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów w sąsiedztwie dworca mają one powstać w kolejnym etapie.
REKLAMA