Województwo warmińsko-mazurskie chce dobrze rozdysponować ponad 800-milionowe środki, jakie zarezerwowano na inwestycje. Spora część tych pieniędzy trafi na drogi wojewódzkie i polepszenie ich jakości. Warmia i Mazury czekają również na kolejne inwestycje na drogach krajowych.
– W minionym roku zakończono prace na dwóch odcinkach drogi S7 Pasłęk – Miłomłyn oraz Olsztynek – Nidzica. Wraz z wcześniej oddanym odcinkiem z Elbląga do Pasłęka kierowcy mogą dziś korzystać z blisko 90 km trasy o standardzie drogi ekspresowej. W tym roku zakończy się także modernizacja drogi krajowej nr 16 na odcinku Biskupiec – Borki Wielkie – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Wiktor Wójcik, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Geodezji urzędu marszałkowskiego województwa warmińsko-mazurskiego.
– Plany rządu zakładają dalszą budowę brakujących odcinków Miłomłyn – Ostróda – Olsztynek oraz Nidzica – granica województwa i dostosowanie do standardów drogi ekspresowej nr 51 do Olsztyna. Oznacza to dogodne skomunikowanie stolicy regionu z Warszawą oraz Trójmiastem. W tym roku zakończy się także modernizacja drogi krajowej nr 16 na odcinku Biskupiec – Borki Wielkie – wylicza Wójcik.
W tym roku województwo ma w swoim budżecie ponad 800 mln zł na inwestycje. – Gros środków trafi na drogi wojewódzkie. Chcemy do końca 2015 roku zmodernizować ponad 350 km dróg wojewódzkich. W tej chwili prace trwają na trasie nr 503 w okolicach Elbląga oraz nr 667 na odcinku Nowa Wieś Ełcka – Biała Piska i prace przygotowawcze na pozostałych – wyjaśnia dyrektor. Główne nakłady posłużą usprawnieniu powiązań komunikacyjnych południowo-zachodniej oraz północnej części województwa.
– Do jesieni 2013 roku planujemy zakończyć roboty na drodze nr 650 między Baniami Mazurskimi a Gołdapią. Modernizujemy także blisko 15-kilometrowy odcinek tejże drogi między Srokowem a Węgorzewem. W pierwszej połowie roku zakontraktujemy także brakujący odcinek Węgorzewo-Banie Mazurskie- mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Wiktor Wójcik.
14 lutego podpisano umowę na rozbudowę drogi nr 513 między Ornetą a Lidzbarkiem Warmińskim. W ramach programu południowo-zachodniego podpisano już umowy na przebudowę drogi nr 536 na odcinku Iława-Sampława oraz Lubawa-Lidzbark. Wkrótce zostanie również rozstrzygnięty także konkurs na modernizację trasy 545 na odcinku Działdowo-Nidzica.
– Po zakończeniu tych prac kierowcy znacznie szybciej i bezpieczniej dotrą choćby z Elbląga do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Poprawi się też skomunikowanie Iławy, która jest ważną stacją na trasie kolejowej Gdańsk-Warszawa w niedalekiej przyszłości obsługiwanej przez składy Pendolino – zauważa Wójcik.
Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Geodezji przyznaje, że regiony mają jeszcze wiele pracy na swoich drogach wojewódzkich. – Chcemy skutecznie wykorzystać środki z tej i kolejnej perspektywy finansowej UE, aby doprowadzić te drogi do odpowiedniego standardu – mówi.