W badaniu opinii, przeprowadzonym przez renomowany ośrodek badawczy – Millward Brown, na reprezentatywnej próbie mieszkańców Warszawy, przeważająca większość osób stwierdziła, że podoba im się projekt nowego biurowca, powstającego przy Placu Zamkowym w Warszawie. Ponad dwie trzecie badanych uznało również, że nowa inwestycja dobrze komponuje się z historyczną zabudową Starego Miasta.
Z wyników badania przeprowadzonego przez Millward Brown wynika, że nowy budynek biurowo-usługowy Plac Zamkowy – Business with Heritage podoba się blisko 70% Warszawiaków. Tylko 22% badanych osób stwierdziło, że budynek im się nie podoba, a ok. 11% nie miało na ten temat zdania.
Mieszkańcy Warszawy mają podobną opinię na temat dopasowania biurowca przy Placu Zamkowym do historycznej zabudowy Starego Miasta. Ponad dwie trzecie osób badanych uznało, że budynek dobrze wkomponowuje się w okoliczną zabudowę, a tylko ok. 20% osób było odmiennego zdania.
Warszawiacy, biorący udział w badaniu, ocenili także pozytywnie decyzję inwestora o zabudowie pustej działki przy Placu Zamkowym – 66% osób stwierdziło, że woli w tym miejscu powstający budynek zamiast niezagospodarowanej wcześniej przestrzeni, a tylko 20% respondentów wolałoby, żeby działka pozostała nadal pusta.
– „Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Millward Brown potwierdzają, że mieszkańcy Warszawy doceniają najwyższą jakość architektury budynku Plac Zamkowy – Business with Heritage. Cieszymy się, że budynek zaprojektowany przez renomowaną pracownię architektoniczną – RKW Rhode Kellermann Wawrowsky, w opinii znakomitej większości warszawiaków idealnie wpisuje się w historyczną zabudowę warszawskiej Starówki” – powiedział Maksymilian Marcinkowski, Prezes Senatorska Investment.
Mieszkańcy miasta mieli również możliwość wskazania rodzaju usług, które mogłyby pojawić się w budynku Plan Zamkowy – Business with Heritage. Warszawiacy najchętniej widzieliby w nowym budynku restaurację lub kawiarnię – każdą z nich wskazało 41% respondentów. Co trzeci mieszkaniec Warszawy (37%) chciałby, aby w budynku powstała galeria sztuki, a 10% badanych widziałoby w tym miejscu drogerię lub sklep z odzieżą.
– „Wyniki naszego sondażu wskazują na zdecydowanie pozytywną i spójną ocenę przez mieszkańców Warszawy – zarówno atrakcyjności budynku, jego dopasowania do otoczenia, jak i samego pomysłu zabudowy pustej działki. Warto podkreślić, że wśród ponad 2/3 pozytywnych ocen, niemal połowa, czyli 1/3 wszystkich ocen, była zdecydowanie dobra” – powiedział Michał Węgrzynowski Research Unit Manager w Millward Brown.
Metodologia badania: