Radość i pasja tworzenia, ekologiczne rozwiązania oraz architektura harmonijnie komponująca się z urodą miasta – to wartości, które przyświecały realizacji niestandardowego projektu związanego z budową ogrodzenia wokół inwestycji Oxygen Park w Warszawie. Inicjator akcji, firma RD bud, do urzeczywistnienia nieszablonowego pomysłu zaprosił utalentowanych podopiecznych warszawskiej Fundacji Atelier Foksal. Stworzony przez najmłodszych artystów 30 – metrowy mural w centrum stolicy, pozwolił przeobrazić tradycyjny plac budowy w bajkową scenerię.
Propagowane przez firmę RD bud standardy zrównoważonego budownictwa wytyczają nowe, nienaruszające estetyki otoczenia, sposoby realizowania inwestycji budowlanych. Artystyczny charakter malowideł zdobiących płot to zasługa przede wszystkim zdolnej młodzieży i artystów należących do warszawskiej Fundacji Atelier Foksal. Inicjator projektu do współpracy przy realizacji ogrodzenia Oxygen Park zaprosił także znanego polskiego producenta chemii budowlanej, firmę Selena SA z Wrocławia, która przekazała młodym plastykom farby Tytan EOS.
Biurowiec inny niż wszystkie
Budowa Oxygen Park to ambitny projekt, który zgodnie z nazwą inwestycji promuje przestrzenne, pro-ekologiczne budownictwo. Usytuowany w śródmieściu obiekt jest przykładem nowoczesnej architektury, wykorzystującej połączenie szkła, metalu oraz wysokiej, jakości materiałów energooszczędnych. Biurowiec składać będzie się z dwóch sześciokondygnacyjnych budynków. Ich ciekawe urozmaicenie stanowi m.in. wewnętrzny dziedziniec z okazałym ogrodem. Generalny wykonawca inwestycji, firma RD bud, zadbał, by w myśl idei zrównoważonego budownictwa, wyposażony w energooszczędne instalacje obiekt pozostawał przyjazny zarówno dla otoczenia, jak i użytkowników. Imponująca powierzchnia budynku, licząca około 18 300 m2, w całości będzie wynajmowana przez firmy i instytucje. Umiejętne rozlokowanie przestrzenne pomieszczeń na górnych kondygnacjach Oxygen Park, zajmujących powierzchnię około 1 500 m2, umożliwi wygospodarowania aż czterech okazałych biur na każdym z pięter. Inwestor, firma Yareal Polska, realizację przedsięwzięcia rozpoczął w październiku 2011 roku. Biorąc pod uwagę planowany na koniec 2013 roku termin finalizacji prac wykończeniowych, nietypowe ogrodzenie placu budowy przez długi czas będzie wpisane w krajobraz stolicy. Zainicjowana na początku sierpnia 2012 roku akcja upiększenia ponad 30 metrów płotu przez młodych artystów to doskonały dowód na to, że zmiany w architekturze miasta powstałe w czasie prowadzenia prac budowlanych nie muszą wiązać się z zaburzeniem estetyki otoczenia. „Rozwój i modernizacja infrastruktury stolicy powinny uwzględniać optymalne wykorzystanie przestrzeni przy jednoczesnym zachowaniu względów estetycznych. W trosce o urzeczywistnienie tej dewizy zaproponowaliśmy współpracę przy tworzeniu bajkowego ogrodzenia znanej warszawskiej fundacji, która od ponad 20 lat chętnie angażuje się w tego typu inicjatywy. Zależało nam, na tym żeby płot był zapowiedzią samej inwestycji i podkreślił jej ekologiczny charakter oraz współczesne, bliskie naturze, trendy architektoniczne. Zawsze chętnie powierzamy realizację projektów młodym artystom. Wierzymy, że ich postrzeganie świata jest wskazówką dla nas wszystkich. Nawiązując do nazwy inwestycji - Oxygen Park, plastycy wybrali motyw baloników unoszących się na niebie. Każdy z nich zawiera fragment pejzażu, który nie został skażony i zniszczony nadmierną cywilizacją. Młodzi twórcy dołożyli wszelkich starań, by ich malunek był naturalny i estetyczny. W efekcie, od początku września mieszkańcy stolicy będą mogli podziwiać na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i ul. Jutrzenki to nieszablonowe dzieło sztuki” – mówi Eric Agnello Dyrektor Generalny firmy RD bud.
Imponujące ogrodzenie wokół Oxygen Park powstawało przez trzy dni. W jego urzeczywistnienie zaangażowały się nie tylko dzieci, ale i ich opiekunowie. To już drugi projekt w Warszawie, który firma RD bud realizuje we współpracy z uzdolnioną młodzieżą. Biorąc pod uwagę pozytywny odbiór społeczny takich inicjatyw warto, by również inne firmy budowlane w ten sposób promowały swoje inwestycje.