28 czerwca około godziny 22:00 z ruchu wyłączone zostaną dwie pierwsze estakady. Będą to prowadzące w kierunku Pragi Południe: estakada wjazdowa z Wisłostrady od strony Wilanowa, oraz estakada wjazdowa z Wisłostrady od strony Żoliborza.
Prace rozpoczną się od usuwania nawierzchni asfaltowej na wyłączonych z ruchu łącznicach. Po kilku godzinach ruszy demontaż konstrukcji. Planowane są również czasowe zawężenia pasów (przy utrzymaniu ich dotychczasowej liczby), ale również obniżenie dopuszczalnej maksymalnej prędkości na Wisłostradzie w rejonie prowadzonej inwestycji do 50 km/h.
Ruch pieszych będzie cały czas utrzymany wzdłuż Wisłostrady od strony Wisły – z możliwością przejścia na drugą stronę przy ulicy Łazienkowskiej oraz wejścia schodami na trasę. Zapewnione będzie także dojście od ulicy Górnośląskiej do przystanku autobusowego przy Wisłostradzie pod Trasą Łazienkowską (kierunek Wilanów).
Wyłączony z ruchu pieszego zostanie natomiast rejon Wisłostrady w sąsiedztwie Torwaru. Prace rozbiórkowe i operujący tam ciężki sprzęt nie pozwolą na wyznaczenie bezpiecznego przejścia.
W sierpniu planowane jest rozpoczęcie rozbiórki estakady prowadzącej z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum na Wisłostradę w kierunku Żoliborza, oraz estakady prowadzącej z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum w kierunku Wilanowa.
Rozbiórka przęseł nad Wisłostradą będzie prowadzona w godzinach nocnych i wówczas ruch na Wisłostradzie będzie organizowany na jednej jezdni z zachowaniem jednego pasa ruchu w każdym kierunku.
W październiku rozebrana zostanie estakada umożliwiająca wjazd z Wału Miedzeszyńskiego od strony Pragi Północ w kierunku centrum. Jest to jedyna łącznica, która została jeszcze do wyremontowania na węźle Wału Miedzeszyńskiego z Trasą Łazienkowską. Remont pozostałych wykonano w latach 2006-2008.